Spring naar bijdragen

Han

Forum member
  • Aantal bijdragen

    107
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

Over Han

  • Verjaardag 19/03/1952

Contact Methods

  • MSN
    han.kleuver@live.nl

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Zuidoostbeemster

Jeep Informatie

  • Type Jeep
    Grand Cherokee
  • Bouwjaar
    1998

Recente profielbezoeken

Het blok recente bezoekers is uitgeschakeld en wordt niet getoond aan andere gebruikers.

Han's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

10

Waardering in de gemeenschap

  1. Hallo, ik heb sinds deze week een niet verklaarbaare heldere metaal achtige tik of rammel bij de bak vandaan, ik denk ook nog aan de tussenbak. zodra ik de bak in de D of R dan hoor je het geluid, zet je hem in de P of N is het weer weg. tijdens het rijden merk je niets. groet Han
  2. Ab, je hebt het verkeerd begrepen de 44re zat er onder die is nu stuk dus, en heb er nu 46re onder gezet.
  3. Dat kun je doen , maar denk persoonlijk dat dit weinig uit zal halen. ik zelf ook niet zo erg veel verstand van de bakken en kan je dus helaas niet verder helpen. als er bij de verversing niet echt veer vuil of metaal slijpsels aan de magneet zat dan weet ik het ook niet. sorry gr Han
  4. Bedankt voor het advies Ab. een paar weken voor deze problemen de bak + filterververst, en omdat hij toen ook al niet lekker wilde schakelen soms, ook de rembanden afgesteld volgens het fsm. en nu na een aantal weken dit probleem. de bak is in middels vervangen en er bleek ook een bak onder te zitten die niet onder de 5.9 lx thuis hoorde. er hoort een 46re onder en er kwam een 44re ondervandaan. Die zit normaal achter een 5.2 V8 . Heb nu wel een ander probleempje ik krijg de schakelkabel niet zo afgesteld dat mijn achteruitrij lichten blijven branden. ze gaan wel aan maar als ik de handel los laat gaan ze weer uit. het scheeld ongeveer 2.5 mm. wie weet raad gr Han
  5. Ja, de olie in de versnellingsbak wordt door een pomp in bak rond gepompt op een bepaalde druk. dit zorgt er voor dat de bak schakelt is nu de druk te laag door wat voor oorzaak dan ook dan gaat hij slippen en schakelt dan heel moeilijk en dat is bij mij nu dus aan de hand.
  6. Het lijkt er op dat de oliepomp defect is, als ik de simptomen zo lees. ga de bak vervangen voor een andere bak. heb nog een goede bak liggen die ook onder een 5.9 vandaan komt. ben dus nog wel even bezig. gr Han
  7. nee lekt geen druppel gisteren nog even gepeild toen ik thuis kwam maar mooi op peil. filter en olie zit er nu ongeveer 4 weken in. ik denk toch echt dat ik aan een andere bak moet. de koppel omvormer kan het eigenlijk ook niet zijn want die zou in de computer een fout moeten geven. ik dacht 0740 volgens mij. je wagen ziet er goed uit top.
  8. dat heb ik ook gedaan en dan schakelt hij inderdaad weer even prima. maar nu ik weet het niet, dit is te erg en als hij warm is dan schakelt hij heel bruut en loopt de motor ook in een hoger toeren tal. ik zit nu eigenlijk ook aan de koppel omvormer te denken of die niet defect is.
  9. Hallo, sinds gisteren doet mijn automaat heel vreemd. hij zit heel hoog in zijn toeren en heb het idee dat hij slipt. uiteindelijk rijd ik wel en naarmate hij warm wordt gaat ook het toerental naar beneden. en is het slippen een stuk minder. wel ruik ik een olie lucht als ik stil sta maar verlies geen olie. het olie peil is goed. wat kan dit zijn, heb nog wel een andere bak en tussenbak. het gaat hier om een 46 RE bak met een versterkte uitgang voor de 5.9 V8 lx
  10. Wessel, die kan ik wel . hij heeft mij net laten weten dat hij die niet heeft liggen helaas. maar we gaan nog wel even zijn PCM in die van mij proberen dan weten we het direct. bedankt voor het mee denken.
  11. Ja deze vervangen voor origineel. De computer wordt moeilijk want ik geen vervanger.
  12. Hallo, ik heb een vervelend probleem wat ik er maar niet uit krijg. heb 3 terug kerende fout codes. 1 de lambda sensor van bank 1 2 de Map sensor. 3 de speed sensor van de Bak. de lambda sensor is vervangen net als de Map sensor. de speed sensor is gecontroleerd en ook de stekker is schoon gemaakt en gecontroleerd ( dit is meestal het probleem) alles moet dus nu goed zijn. maar de fouten blijven vrolijk terug komen, soms is het even voor een dag weg en dan hup zijn ze er weer. Wie weet raad, begin nu aan de computer zelf te denken.
  13. Hallo, ik heb een vervelend probleem wat ik er maar niet uit krijg. heb 3 terug kerende fout codes. 1 de lambda sensor van bank 1 2 de Map sensor. 3 de speed sensor van de Bak. de lambda sensor is vervangen net als de Map sensor. de speed sensor is gecontroleerd en ook de stekker is schoon gemaakt en gecontroleerd ( dit is meestal het probleem) alles moet dus nu goed zijn. maar de fouten blijven vrolijk terug komen, soms is het even voor een dag weg en dan hup zijn ze er weer. Wie weet raad, begin nu aan de computer zelf te denken.
  14. Het is voor mij meer belangrijk dat ik een complete as koop. De Assen die ik nu heb gebruikt om te testen waren niet van mij. Ik heb de wagen gekocht zonder de voor aandrijfas.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...