Spring naar bijdragen

Jurmic

Forum member
  • Aantal bijdragen

    122
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

Over Jurmic

  • Verjaardag 16/03/1961

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Lelystad
  • Interests
    Motorrijden
    Jeep
    Zeilen

Jeep Informatie

  • Type Jeep
    Grand Cherokee
  • Bouwjaar
    1998

Recente profielbezoeken

1,370 profielweergaven

Jurmic's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

0

Waardering in de gemeenschap

  1. Lijkt er wel op, ja. Bedankt voor je reactie. Ik zie in je bericht <22€ en op het plaatje dat de ring 0,21 kost? Maar goed ik ga even zoeken. Gr., Mick
  2. Hallo allemaal, Wie weet waar ik de rubberen seal voor de aansluiting op de aircocompressor kan vinden? Het gaat om mijn G.C. 5.9 (1998). Zie foto's: de leiding waar het lekt en de groene rubberen ring. Gr., Mick
  3. Ik denk dat ik t ook ga proberen. Hoewel ik nu wel tevreden ben over wegligging en grip in bochten. Maar zal ook wel schelen in bandenslijtage? @Masis: waarom rij jij zonder vooras? VC stuk?
  4. En? Aandrijving voor nog verwijderd? Kan je trouwens langere tijd (permanent) zonder die as rijden? Mijn VC is kapot. Zijn er meer die (al langer) met een kapotte VC rijden? Gr.,jg.
  5. Je hebt gelijk. Voor het gemak had ik de 40 bij t eerste streepje over t hoofd gezien en dat als 0 beschouwd en daarmee het middelste streepje, als 50. Maar goed, ondertussen was ik me ook al aan t afvragen of een lekke koppakking (en dus "verbranden" van koelvloeistof) ook voor slechte bougies kan zorgen. Ik moest laatst een flinke hoeveelheid koelvloeistof bijvullen en mijn auto rookt opvallend. Ook voor dit weer, meer dan ik zou verwachten. Ik vrees dus het ergste. En dat met dit weer ( geen fijn weer om voor de deur te slaan sleutelen). Gr.,jg.
  6. Tja, beetje preventief onderhoud is ook niet verkeerd 🙂 Voorkomt dat je ongelegen stil komt te staan, wat me al twee keer is overkomen...
  7. Over kosten gesproken, mag ik vragen wat de revisie heeft gekost?
  8. Dat kan je wel zeggen. Als ik er in mijn eentje in zit, krijg ik 'm niet snel warm, met dit weer. Zeker niet al je rustig over een 80 km/u weggetje rijdt. Vanmiddag van Lelystad naar Amsterdam gereden en op de ringweg een half uurtje in de file gestaan en dan wordt ie nog steeds niet echt heet (thermometer blijft rond de 75 graden streep; en tijdens het rijden er ruim onder: 70 graden). Maar, net wat Masis zegt, eigenlijk niet verkeerd om op deze temp te draaien. Motor draait nu met de NGK's (BKR6E) als een zonnetje, maar ik denk dat ik nog iets "koudere" bougies erin ga doen (BKR5E). en bij de volgende smeerolie wissel ook rekening houden met kouder draaiende motor.
  9. Ook na warme start? Dan hebben wij toch niet hetzelfde "probleem". Speling ergens op, wat zich eerste keer schakelen strak heeft getrokken?
  10. Ik kreeg die thermostaat aanbevolen van Hughes Engines, bij het bestellen van de plenum pan gasket (aluminium plaat). En het leek me wel een goed plan, omdat in die tijd de eerste trap van mijn fanmotor het niet deed en de auto regelmatig rond de 100 graden (en net erboven) kwam, met als gevolg dat er koelvloeistof werd geloosd en ik dat met regelmaat moest bijvullen.
  11. Een tijdje (jaar) geleden heb ik mijn thermostaat vervangen door eentje die bij lagere temp open gaat en laatst (2 a 3 maanden geleden) ook de motor van de radiator fan. Gevolg is dat mijn temp gemiddeld onder het streepje voor de streep van 100 blijft. Als de schaalverdeling zou kloppen, dan zou ik dus onder (rond) de 75 graden draaien. Nu ging mijn auto steeds slechter draaien en draaide op een gegeven moment niet meer op alle cylinders. Vandaag daarom de bougies vervangen en idd., wat zagen die er slecht uit. En het was meteen weer een wereld van verschil. Auto draaide weer zo smooth als een V8 moet draaien (draaide laatste tijd als een 3 cylinder diesel, of zo). Maar mijn conclusie is dus dat de bougies veel te koud bleven (ondanks dat ik op LPG rij). Ik had er Bosch FR7 DC 7955 in en heb er nu NGK BRK6E in geschroefd. Met beide had ik eigenlijk goede ervaringen, toen mijn motor nog een stuk warmer draaide, dus ik vermoed dat de NGK's het op een gegeven momnt ook slecht gaan doen. Heeft iemand soortgelijke ervaringen en wat is dan het advies voor een goede bougie voor deze omstandigheden (LPG, maar thermostaat die de motor relatief koud houdt)?
  12. Ik zou aan een temp. sensor denken, want die van mij schakelt ook iets later na koude start, dan wanneer ie warm is. Maar eiegenlijk net niet storend. Dit is mij ook na het spoelen van de bak opgevallen, maar voor de rest schakelt en trekt ie prima.
  13. Ik heb idd. pijp en demper (voor een 5.2, die nog steeds ongebruikt op de oprit staat en die ik nu toch weer weg wil doen; 1994 met 214000 km) bij ASP Eberle en had het na 3 dagen in huis. Pijp en demper liggen nog in verpakking in de auto. Tja...
  14. Ik had idd. gedacht dat de stuurdemper niet zo'n grote invloed zou hebben, maar schrok hier wel van (ik rij weleens hard met die auto en dan moet je er niet aan denken, dat dit gebeurt). In elk geval een mooi lijstje om na te lopen...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...