Spring naar bijdragen

na remmen schokt de automaat?


Recommended Posts

Hey Floris,

Hij is dan waarschijnlijk ook i.d.d.aan het terugschakelen naar z'n eerste versnelling. Als jij op dat moment toevallig net gas geeft, kan dit gepaard gaan met een licht schok. De schokken tijdens normaal schakelgedrag worden opgevangen door de koppelomvormer en zijn daardoor nauwelijks voelbaar.

De schok die jij beschrijft is soms ook voelbaar als je uitrollend een rotonde oprijdt en vervolgens weer gas geeft. Als je dat net op het terugschakelmoment naar 2 doet, wil je ook nog wel eens de Kloenk voelen. Dit is overigens normaal schakelgedrag volgens Chrysler/Jeep.

De enige situatie die deze kloenk verergert is, als je primairy filter vervuild begint te raken. Dan duren de schakelmomenten een fractie langer waardoor de kans dat je net gas geeft tijdens een schakelmoment tijdens het uitrollen toeneemt. Al helemaal omdat de hydraulische pomp in je automaat tijdens het uitrollen de minste druk levert. Daarom heeft de automaat bij het opschakelen tijdens accelleratie hier geen last van, want dan is er voldoende druk.

Greetz,

Ape

P.s. Het schakelen van P/N naar D hoort overigens boterzacht te gaan, zonder schokken of kloenks. Alleen als je vanuit D naar R schakelt terwijl je nog naar voren rolt kan ie slecht hebben......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Succes en laat even weten hoe het gegaan is na het weekend.

Maak als het kan wat foto's tijdens het sleutelen en plaats die met je bevindingen op het forum bij "HOW TO's" . Dan kunnen andere WJérs er ook nog wat mee.

Greetz,

Ape

P.s. Misschien heb je hier nog wat aan: http://www.dailydrivers.nl/argeweb/downloads/545rfe,45rfe.pdf

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

beste mensen,

Ik ben afgelopen zaterdag aan de gang geweest met vervangen van de olie in de automatenbak, ik had bij B en S autoparts de spulletjes opgehaald en ben toen doorgereden naar de plek waar ik op de brug kon (brug noodzakelijk). Heb de auto even een beetje af laten koelen en ben toen direct aan de gang gegaan.

Heb eerst een grote vangbank voor de olie eronder gezet, er is namelijk geen aftapplug aanwezig.

toen rustug alle boutjes los gedraait, langzaam het carter gekanteld ( je zit zeker onder de olie ) en de olie eruit laten lopen.

daarna heb ik de oude intake filter en de oude grote filter rustig verwijderd ( er komt je ineens nogmeer olie tegemoet)

daar alle nieuwe onderdelen gemonteerd en weer terug in elkaar gezet

ik heb een vloeibare pakking gebruikt.

daarna met de voorgeschreven ollie ( kroonoil ) weer afgevuld op peil.

als je zelf geen monteur bent,roep er dan iemand als gaat afvullen, want te veel olie dan gaat de bak zeker kapot, te weinig ook.

het op peil zetten moet je doen met draaiende ( warm ) motor, en peilen in de N en P stand.

als je zelf nu al denkt ik ga er neit uitkomen, begin er dan ook niet aan ( €€€€)

groetjes floris

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...