Spring naar bijdragen

XJ start niet


Dion
 Share

Recommended Posts

Na een week stilstaan had ik zin om ff een rondje te rijden in dat verschrikkelijk zuinige monster! ;)

met goede hoop starten... maar niks :)

de startmotor gooit m goed en snel rond, de benzinepomp slingert aan, benzinedruk is aanwezig, check engine storing ding geeft fout 32, wat na een korte ruzie met waardeloze afkortingen simpelweg (volgens mij) een fout is door de onverbrande benzine. (EGR) (air/fuel ratio)

nu zit er zo'n verschrikkelijk eng en zinloos alarm op, een Cobra Klasse 3 met centrale vergrendeling.

ik ben bang dat het alarm roet in het eten gooit, de ontsteking doet helemaal niks, geen vonk, er komt ook niks binnen bij de bobine, Dus een fout in de ontsteking zelf lijkt me ver gezocht.

ik ben bang dat het alarm de doorschakeling van de ontsteking tegenhoud.

heb de accupolen al ff los gehad, alle mogelijke manieren van alarm in/uit schakelfuncties geprobeerd.

nu heb ik al ff lopen zoeken hier, en er kwam wel wat naar voren, alleen van een 88 cherokee, die van mij is augustus 92.

is dat, als je de motor rond gooit, dat de toerenteller moet schokken ofzoiets?

bij mij blijft ie stil liggen, wat zou moeten betekenen dat de Crankshaft position sensor kapoet/vies is ofzoiets?

dat zou ook nog kunnen, dat de ECU simpelweg niet weet dat de motor rondjes draaid ;)

ok, iemand opheldering op dat toerenteller gedoe? of een andere geweldige tip ? :yes:

thanks in advance

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Crankshaft position sensor kan zulke storingen geven, dit word niet altijd door de OBD herkend. Je kunt even meten met een ohmmeter op de stekker van de CPS, tussen B en C zou je geen weerstand moeten meten.

42203227.gif

Een verschrikkelijk eng en nutteloos alarm.......demonteren? :yes:

gemeten, stille motor en startende motor, meet ie geen weerstand. dus denk dat het goed is? toch ziet de CPS er erg vies uit, nog geprobeerd om los te krijgen, maar dat is mission impossible... geen ruimte ;)

iemand nog suggestie's?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...