Spring naar bijdragen

Welke Jeep motor?


87wrangler
 Share

Recommended Posts

  • 2 weeks later...

Ik durf de vraag bijna niet te stellen, maar toch maar doen. Ik ben geen techneut van huis uit, maar heb eeb grote interesse voor techniek. Als ik dit topic lees kom ik allerlei begrippen tegen waarvan ik geen echt beeld heb van wat ze nu precies inhouden. Dus heb internet er maar eens bijgehaald. Ik word daar niet echt vrolijk van. In plaats van verheldering, levert dit nog meer vragen op. Wie kan mij eens helpen wat helderheid te krijgen. Ik stoei met de begrippen:

big block, small block, short block, long block High output en wat voor blocken en outputs er nog meer zijn. Voor mij een black box. Er gaat input in en er komt (high) output uit, maar daar tussen in????? blink.gif

Ik hoop dat de techneuten onder ons niet al te zeer geschokt zijn door mijn vraag. Ik probeer te leren.

met vriendelijke groet,

Jos Jeep

Nog even een toevoeging:

ik heb nu een 4.0 High output ingebouwd in mijn Jeep. Als ik het goed heb is dit dus een 242 (4.0L) I6. wink.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat is een 242, ja

Maaruhh:

Om wat meer inzicht te krijgen in wat voor jeeps we allemaal rondrijden, worden er momenteel wat kleine aanpassingen gedaan. Zo kun je bijvoorbeeld al zien welke Jeep een member bezit, en of hij/zij zelf het sleutelwerk verricht!

Maar, het kan ook handig en leuk zijn om daarnaast nog te weten welke motor een gebruiker in z'n Jeep heeft liggen. Vandaar dat we bezig zijn met een lijst van motoren welke af fabriek in een Jeep kunnen cq konden liggen.

Maar hiervoor hebben we wel wat hulp nodig! We hebben een aantal motoren op een rijtje gezet, vraag aan jullie:

Post even een reply als je één of meer motoren kent die niet in de lijst staan...

287(4.7L) V8: The 287(4.7L) V8 engine is an optional engine in 1999 WJs.

360(5.9L) V8: The 360(5.9L) V8 engine is an optional engine in 1998 ZJs.

318(5.2L) V8: The 318(5.2L) V8 engine is used in ZJs.

242(4.0L) I6: The 242(4.0L) I6 engine is used in late 80s XJs and MJs and in 90s YJs, ZJs, and TJs.

150(2.5L) I4: The 150(2.5L) I4 engine was used in mid 80s CJ-5s and CJ-7s, YJs, XJs, MJs, and TJs.

173(2.8L) V6: The 173(2.8L) V6 engine was used in '84 to late 80s Cherokees and Comanches.

GM 151 I4: The GM Pontiac 151 I4 engine was used in early 80s CJ-5s and CJ-7s.

AMC 401 V8: The AMC 401 V8 engine was used in 70s and 80s Cherokees, Wagoneers, and pickups.

AMC 360 V8: The AMC 360 V8 engine was used in 70s and 80s Cherokees, Wagoneers, and pickups.

AMC 304 V8: The AMC 304 V8 engine was used in 70s and 80s CJ-5s, CJ-7s, Cherokees, Wagoneers, and pickups.

AMC 258 I6: The AMC 258 I6 engine was used in 70s and 80s CJ-5s, CJ-7s, Cherokees, Wagoneers, and pickups.

AMC 232 I6: The AMC 232 I6 engine was used in 70s CJ-5s, CJ-7s, Cherokees, Wagoneers, and pickups.

AMC 343 V8: De 343 is geintroduceerd in 1965 en is rond 1970 vervangen door de 360 ( bron: JeePee)

"Dauntless" 350 V8: The "Dauntless" 350 V8 engine was used in early Wagoneers and full size pickups.

"Dauntless" 225 V6: The "Dauntless" 225 V6 engine was used in CJ-5s, CJ-6s, and Jeepster/Commandos.

"Vigilante" 327 V8: The "Vigilante" AMC 327 V8 engine was used in J-series pickups and Wagoneers from 1965 until 1968.

"Tornado" 230 I6: The "Tornado" 230 I6 engine was used in Willys pickups, Willys Wagons, M715s, M725s, early Wagoneers, and early full size pickups.

Perkins 192 I4: The Perkins 192 I4 diesel engine was used in '61-'65 CJ-5s and CJ-6s. Very few CJs were actually produced with this optional engine.

"Super Hurricane" 226 I6: The "Super Hurricane" 226 I6 engine was used in Willys pickups, Willys Wagons, and FC trucks.

"Hurricane" 134 I4: The "Hurricane" 134 I4 engine replaced the L-Head in Willys pickups and Willys Wagons. It also was used in M38-A1s, M170, CJ-3Bs, CJ-5s, CJ-6s, and FC trucks.

"Go Devil" 134 I4: The "Go Devil" 134 I4 engine was used in MBs, M38s, CJ-2As, CJ-3As, DJ-3As, Willys Wagons, Willys Pickups, and VJs

wink.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 months later...

Ik heb 'n 5je uit 83 met 'n 4.2 Clifford blok.

Ze hebben mij ooit wijs gemaakt dat daar 'n andere krukas en nokkenas in

zit voor meer koppel en pk's maar of 't waar is...?

Dingetje loopt perfect,ook in 't terein maar ik hou 'm niet bij met zuipen!

Gemiddeld over de weg 1 op 3..

Staat ook vrij ruim afgesteld omdat ie anders afslaat bult op..

Gr.Karel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 8 months later...

De HO is er vanaf ongeveer '91. in de XJ's werd al eerder een 4.0i ingebouwd, echter met andere kop en injectiesysteem. Low Output is dan ook een onzin naam, maar iedereen hier weet dat je daarmee een vroege 4.0i bedoeld.

de YJ had in die tijd nog de 4.2 6 cilinder. Die is vanaf modeljaar '91 vervangen door de 4.0i HO. de "oude" 4.0 heeft dus nooit in een YJ gezeten.

Mav heeft al eens een leuk postje hierover gemaakt... zoek er maar eens naar!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Omdat de XJ's tot 1990/91 met de Lowoutput motor zijn uitgevoerd.

Maar weer ON-TOPIC:

Om het uitslaan tegen te gaan hoeft de motor niet rijker afgestelt te staan maar het is meestal een carberateurprobleem(verkeerd afgestelde vlotterhoogte,vervuilde sproeiers of gewoon oud en versleten)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 months later...
Gast Kleine Indiaan

Sinds een jaar of drie heb ik een xj uit 1994 met een 2.5L met multipoint:whistle: injectie. In het kader van "groter is niet altijd beter" zeg ik dat het vermogen van de twee en een halve liter mij alleszins meevalt!:D Gemiddeld verbruikt die van mij 1 op 7 bij een snelheid van 110km/u met airco!:thumbsup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 11 months later...

Sinds afgelopen zomer ben ik in het bezit van een (frans-gekentekende) CJ7 met origineel een 2.0 liter benzine Renault-motor. De lichtmetalen 2-liter uit -oorspronkelijk- de R20, maar dan met enkelvoudige carburateur.

In de jaren '80 was AMC eigendom van Renault. De XJ en de CJ7 werden in die jaren in Europa verkocht met de bekende 2,1 liter Renault turbo-diesel. De Cherokee diesel vind je in NL met enige regelmaat, de CJ met Renault-diesel ken ik eigenlijk alleen uit Frankrijk. Maar de CJ met de Renault benzinemotor is zelfs daar (hier) zeldzaam. Omdat de 'amerikaanse' CJ7's in Frankrijk niet geïmporteerd zijn en het op kenteken krijgen van een niet-gehomologeerde auto haast ondoenlijk is, is de enige manier om hier met een CJ rond te rijden een 'Jeep, powered by Renault' te vinden. Een motor-swap staat echter hoog op m'n verlanglijstje. Diesels voorzien van een benzinemotor leidt hier bij de controle technique (APK) onmiddelijk tot problemen maar een benzine ombouwen naar een grotere benzine geeft op dat punt geen zorgen. Maar eerst wil ik de controle technique halen -de CJ is nog vrijwel origineel- waarna ik het kenteken op naam kan zetten (nog steeds in Frankrijk), daarna komt de rest.

bewerkt door maccharlie
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sinds afgelopen zomer ben ik in het bezit van een (frans-gekentekende) CJ7 met origineel een 2.0 liter benzine Renault-motor. De lichtmetalen 2-liter uit -oorspronkelijk- de R20, maar dan met enkelvoudige carburateur.

In de jaren '80 was AMC eigendom van Renault. De XJ en de CJ7 werden in die jaren in Europa verkocht met de bekende 2,1 liter Renault turbo-diesel. De Cherokee diesel vind je in NL met enige regelmaat, de CJ met Renault-diesel ken ik eigenlijk alleen uit Frankrijk. Maar de CJ met de Renault benzinemotor is zelfs daar (hier) zeldzaam. Omdat de 'amerikaanse' CJ7's in Frankrijk niet geïmporteerd zijn en het op kenteken krijgen van een niet-gehomologeerde auto haast ondoenlijk is, is de enige manier om hier met een CJ rond te rijden een 'Jeep, powered by Renault' te vinden. Een motor-swap staat echter hoog op m'n verlanglijstje. Diesels voorzien van een benzinemotor leidt hier bij de controle technique (APK) onmiddelijk tot problemen maar een benzine ombouwen naar een grotere benzine geeft op dat punt geen zorgen. Maar eerst wil ik de controle technique halen -de CJ is nog vrijwel origineel- waarna ik het kenteken op naam kan zetten (nog steeds in Frankrijk), daarna komt de rest.

succes

HEb zelf een jaar of 7 met een cj7 met een 2.1 van renault gereden.

Wist dat er met een 2.0 benzine motor ook bestonden maar heb deze nog niet tegengekomen in be/nl

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 10 months later...
  • 1 year later...
  • 2 weeks later...
  • 1 year later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...