Spring naar bijdragen

Mijn voorzetels staan op de werkbank...


Recommended Posts

18:20... stand van zaken.

Oké, ik geef het toe, ben momenteel bier aan het zuipen achter mijn PC.

Maarr.... ik heb iets verdachts gevonden, kijk straks maar eens naar de foto's. Het zetelverwarmingscircuit bestaat blijkbaar uit een stuk of 6 afzonderlijke verwarmingsspiralen. De vorige eigenaar zei dat dit reeds na een paar jaar stuk was en te duur om te herstellen.

Ik meet tussen de lussen oneindige weerstand, dus het circuit ligt open.

U ziet een ronde plastic ring van een regenpijp, die ik ertussen heb gestoken in de opengesneden mousse. Daar begint de lus. Tussen de groene en blauwe draad meet ik oneindig. Aan de rechterkant van de zetel zit een andere spiraal, die vastgemaakt is aan de draden met krimpkous. Heb die krimpkous eens extra plat gedrukt met de tang...:blink::ohmy::ohmy: en wat blijkt ? Ik meet nu weerstand tussen alle draden.

Morgen ga ik de zetel terug monteren en als jullie nu allemaal vannacht helpen DUIMEN :lol::thumbsup:, dan heb ik kans dat mijn zetelverwarming morgen terug werkt toch ?

ADMIN... HELP... IK KAN WEER GEEN FOTO's BIJVOEGEN...:yes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

18:20... stand van zaken.

Heb die krimpkous eens extra plat gedrukt met de tang...:lol::ohmy::D en wat blijkt ? Ik meet nu weerstand tussen alle draden.

Bij mij zit het probleem niet in het verwarmingselement, maar in de temperatuur opnemer. Deze geeft verkeerde feedback naar de control module. Ik heb ook gewoon weerstand over de draden. Ik ben benieuwd of je weer op een warmhoudplaatje kan zitten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat 'beheer bijlagen' wil bij mij soms niet verschijnen...

De ene keer wel, de andere keer niet... en in dit topic dus niet...:D

09:05 Stand van zaken:

Heb de zetel terug gemonteerd, meet een kleine weerstand tussen de groene en blauwe draad van de zitting. Op om het even welke plaats is het circuit gesloten... Dus op goede hoop de zaak teruggeplaatst en even de schakelaar aan, maar...:lol::B:D:no::lol::no:;):no:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jazeker, de power komt toe maar de elementen warmen niet op.

Ik begin heel sterk die kleine sensor te verdenken die in het kussen zit. Is zo'n klein rond pastilletje die aangeeft of de zaak warm/koud is naar de BCM.

Als dit ding kapot is, ben ik gezien want volgens de Amerikaanse forummers is dit niet apart te verkrijgen en moet je gans de seat covers veranderen.

Hoh, ik kan het niet laten, maar dit is echt rotzooi , die zetelverwarming.

Als ik vergelijk met de zetelverwarming die ik in mijn mercedes had, dan kan ik alleen maar concluderen dat die Duitsers toch Gründlich zijn hoor. Dit heeft 14 jaar aan een stuk dagelijks gewerkt in de winter.

Volgens de vorige eigenaar van mijn WJ hield het er al na 3 jaar mee op...:lol:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De mijne is gelukkig in de garantie verholpen twee jaar terug. Er is toen inderdaad een kompleet nieuw lederen zitgedeelte geplaatst. Het schijnt dat bij types na 2002 de verwarmings unit van de stoel wel afzonderlijk te vervangen is....

Greetz,

Hans

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

ZIEZO !! Stoelverwarming werkt terug.

Vandaag beide zetels hun lederen vel afgestroopt.

Dit gaat beter dan verwacht, gewoon het zwarte plastic houdertje van het leder over het ijzeren beugeltje schuiven en je kun het leder omplooien.

Dan de haakjes binnenin nog losmaken en gans de cover rolt op.

Op de plaats waar de zitting samenkomt met de leuning, aan de deurkant zou het element volgens vele internet bronnen moeten onderbroken zijn.

Na het lospeuteren van een witte zelfklever op die exacte plaatsen (beide zetels in spiegelbeeld hadden zelfde euvel !) zag ik onmiddelijk een bruine schroeiplek waar het blauwe draadje van het verwarmingselement doorgebrand was.

Draadjes terug aan mekaar gezet en dan een stukje plasticisolatie van een 4mm² draad erover en de verwarming doet het weer !

Als iemand hulp nodig heeft of tips hoe het moet, kom gerust eens langs, ik wil mijn ervaring wel met jullie delen.

Vind het erg dat ze bij Chrysler daar zo'n fortuin durven voor vragen, was op een half uurtje gefixt...

Hopelijk breekt het element nu nergens anders door... haha...:blush:

Zal murphy maar gunstig stemmen vandaag, maar ja... hoe... ?:blink:

post-2234-128730171298_thumb.jpg

post-2234-12873017131413_thumb.jpg

post-2234-12873017132962_thumb.jpg

post-2234-12873017134841_thumb.jpg

post-2234-12873017136426_thumb.jpg

post-2234-12873017137986_thumb.jpg

  • Upvote 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ZIEZO !! Stoelverwarming werkt terug.

Vandaag beide zetels hun lederen vel afgestroopt.

Dit gaat beter dan verwacht, gewoon het zwarte plastic houdertje van het leder over het ijzeren beugeltje schuiven en je kun het leder omplooien.

Dan de haakjes binnenin nog losmaken en gans de cover rolt op.

Op de plaats waar de zitting samenkomt met de leuning, aan de deurkant zou het element volgens vele internet bronnen moeten onderbroken zijn.

Na het lospeuteren van een witte zelfklever op die exacte plaatsen (beide zetels in spiegelbeeld hadden zelfde euvel !) zag ik onmiddelijk een bruine schroeiplek waar het blauwe draadje van het verwarmingselement doorgebrand was.

Draadjes terug aan mekaar gezet en dan een stukje plasticisolatie van een 4mm² draad erover en de verwarming doet het weer !

Als iemand hulp nodig heeft of tips hoe het moet, kom gerust eens langs, ik wil mijn ervaring wel met jullie delen.

Zal murphy maar gunstig stemmen vandaag, maar ja... hoe... ?:blink:

>> Smeer een boterham met jam. Laat deze vallen op een vloer van zeil en herhaal dit boven vloerbedekking van wol.

Zie dat de boterham boven het zeil netjes valt met de jam naar boven!<<<

Als het niet werkt, kan je nog altijd zeggen dat Murphy een optimist was.

On topic: heb je toevallig nog een paar fotootjes gemaakt? Dat helpt ons helpen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 years later...

Nee hoor komt allemaal uit op een stekker, althans bij mij :D .

Maar anders doe je stoel even helemaal naar voren en omhoog, kijk vanuit de achterbank gezeten onder de stoel dan zie je het zelf ook ..

En voor het makkelijke wat ik toen gedaan had, plastic bediening consol aan de zijkant van stoel losschroeven(wegklappen) daarna kun je makkelijk de zetel hoes losmaken(wijst vanzelf) en wegklappen, haal ook het schuim er dan uit zit meestal met een paar krammen nog aan de achterkant vast als deze los zijn kun je het gehele schuimzetel weghalen en heb je ruim zicht op wat er mis kan zijn :thumbsup: ..

Let wel op als het daar niet mis is kan het ook nog in de rugleuning zitten( maar was bij mij niet het geval)..

Werkt handig met multimeter waar je hem op weerstand oneidig kunt zetten met een piepje ^_^

Succes iedergeval en hoop dat je hier wat aan hebt gehad, want is toch lekker warme billen in de winter ;):lol:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...