Spring naar bijdragen

motor draait wel , start niet


bertje
 Share

Recommended Posts

heb bobijn uitgemeten is ok, rotor nagekeken lijkt me ook ok maar heb deze toch nog uitgekuis en met vochtwerende produkt van de autohandel ingespoten, die man dacht dat het een vochtprobleem was(omdat de jeep al geruime tijd stil buiten stond) maar dat was het blijkbaar ook niet. bougiekabels en dergelijke lijken me ook OK. Heb vroeger nooit problemen gehad is pas begonnen na lang stil te staan. heeft daarna nog een paar keer gedraaid maar viel stil na een tiental seconden. Vrees ervoor dat er niet veel anders overblijft

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Terug van een weekje frankrijk (om te werken weliswaar) en heb nu geprobeerd om foutcodes uit te lezen kontakt (aan uit)X 3 en aan maar er beginnen geen lichtjes te knipperen. heb wel eerst startonderbreking uitgeschakeld maar hielp niks. Computer toch defect of moet ik nog ergens anders op letten?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Terug van een weekje frankrijk (om te werken weliswaar) en heb nu geprobeerd om foutcodes uit te lezen kontakt (aan uit)X 3 en aan maar er beginnen geen lichtjes te knipperen. heb wel eerst startonderbreking uitgeschakeld maar hielp niks. Computer toch defect of moet ik nog ergens anders op letten?

Wel weer naar 'aan' de laatste keer?

Oftewel, contact aanzetten en dan drie keer uit/aan binnen ruweeg 5 sec.

(ik weet het, beetje simpel gedacht maar je weet maar nooit :whistle: )

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag langsgeweest bij garage in de buurt. Deze denken aan het alarm dat verschillende zaken zou uitschakelen zoals benzinepomp, startmotor en ontsteking. benzinepomp en startmotor waarschijnlijk OK maar ga voor de zekerheid dit weekend alarm volledig van tussen halen. wie zou er trouwens met een wrangler van 12 jaar oud gaan lopen????? volgende week meer nieuws. Hij kon trouwens maar computers van een wrangler en cherokee uitlezen vanaf het jaar 1996.(geen officielle dealer) Dus vroeg hij of er zich ergens een diagnose stekker onder mijn stuur bevindt (zoals vanaf 1997) en dat zijn software misschien ook voor de mijne zou werken???

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De diagnosestekker zit links in de motorruimte, tegen het schutbord. Het is een loshangende stekker, die ergens bij de stang, die het front van de auto met het schutbord verbind, moet hangen.

Overigens is het een OBD I aansluiting. De Jeeps vanaf ca '96 hebben OBD II.

Een startonderbreker kan inderdaad je probleem veroorzaken. Als de voeding naar de PCM wordt onderbroken, zal er geen benzine worden ingespoten, zal de pomp niet gaan draaien en zal er ook geen vonk zijn. Uiteraard zal ook het uitlezen van knippercode's óf uitlezen met een OBD testapparaat dan niet werken.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nog nie op gelet. Is dit goed hoorbaar achter het stuur? Zit trouwens ook lpg in maar start normaal op benzine. LPG Installatie haal ik er misschien ook nog wel eens uit wegens te weinig kilometers maar dat zal nog wel eventjes duren voor ik daaraan begin. Is ook een oude versie lpg (renzo) en nog geen prins injectie of iets dergelijks. zou deze er ook iets mee te maken kunnen hebben???

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...

Sleutelcontact nagekeken, alle zekeringen nagemeten ,CPS sensor moest volgens haynes manual 200 ohm moeten meten tussen pin A en B maar ik had hier niks. Nieuwe besteld 68 euro, gemonteerd maar geen reaktie. Op de nieuwe was er ook geen weerstandswaarde te meten!! Ofwel ook defect ofwel foutje in de manual. Weet er misschien iemand hoe we de CPS sensor kunnen testen??

THX bert

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik blijf het raar vinden dat je geen knippercode kunt uitlezen.

Lukraak sensoren vervangen lijkt me niet slim... meten en uitsluiten!

Dus eerst gaan cotroleren wat er nog wél werkt. De pomp, loopt die even? Gaat het check engine lampje branden? Werkt de aanjager van de verwarming? Enz enz.

Daarna schema''s erbij, en verder meten/uitsluiten.

Alleen zo kom je tot een oplossing, geloof me!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik blijf het raar vinden dat je geen knippercode kunt uitlezen.

Misschien wat errug simpel gedacht, maaruh.....

Ik kon ook geen foutcodes uitlezen, bleek dat er geen lampje in zat...;)

Lampje er in en kan nu precies zien wat er al maanden aan schort....:yes:

Zou inderdaad ook niet in het wilde weg aan het vervangen slaan :ph34r:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Check engine lampje gaat wel even branden als ik het contact op zet

Gaat ook continue branden als ik bvb zekering verwijder van startmotor

Aanjager, ruitewissers, verlichting en dergelijke werken allemaal, het enige dat ik gevonden heb wat niet werkt is de claxon

CPS sensor is heus niet lukraak vervangen maar omdat in de haynes repair manuel stond dat ik een weerstandswaarde moest meten van +/- 200 ohm tussen pin A en B met een tolerantie van 70 ohm en deze was weerstand oneindig ....handboek mis of nieuwe sensor defect??????????

dus als er iemand een correcte waarde weet voor deze sensor zou ik misschien ook al wat verder zijn?

Ander optie misschien is computer resetten en kijken of hij dan wel opnieuw ontsteking heeft maar hoe kan je die resetten?? kan hem nog niet eens uitlezen (en lampje is niet defect)

Of computer uithalen en naar dealer brengen voor uit te lezen maar ik weet niet of de foutcodes bewaard blijven?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...