Spring naar bijdragen

Olie lek verhelpen


Recommended Posts

Hallo allemaal,

Onze Wagoneer van mei 1982 heeft ons dit weekend laten schrikken, er lekt olie. En wel vanuit de motor richting de automatische transmissie, nu vertelde de ANWB ons dat er middeltjes zijn om de olie te verdikken die zodoende eventuele lekkages "opsporen" en een verbinding aangaan en zodoende de lek zelfs te dichten.

We waren 25 km onderweg en na 1 1/2 liter olie te hebben toegevoegd zijn we weer huiswaarts gegaan en thuis ontdekt dat er alweer 1 liter weg was.

Wie heeft ervaring met die "dikmakers" ?

Zo niet wie heeft goede ervaringen met garages rond IJsselstein (Utrecht) dan rijden we hem daarheen (kost wat olie maar rijden kan ons wagentje)

Greetz Joost

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Grote kans dat de achterste krukas keerring lekt.

Is een vrij makkelijke reparatie alleen behoorlijk tijdrovend(een uurtje of 3).

Ik ben niet zo'n fan van dikmakers of andere reparerende toevoegingen,grote kans dat andere dingen verstopt raken zoals je klepstoters.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij mij zeikte de olie ook bij de achterste keering eruit....

Nu heb ik wat onder/overdruk:wacko: in mijn blok...er blaast lucht uit .. als je de olie vuldop er af hebt...bij draaiende motor dan..

Heb de carterventilatie aangepast dat hij zijn druk kwijt kan en de lekkage is voorbij.

Misschien bij jou ook het geval ...

Groeten Glenn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De kans is groot dat het de krukaskeerring is

Ik heb hetzelfde probleem ,met m,n J10 v8 360, ga binnenkort

het nogmaals proberen te dichten met een nieuwe keerring

en cartepan pakking [is ook niet fijnste]

Kosten zijn niet hoog , je moet er alleen de tijd voor nemen om het heel

secuur , schoon en precies te monteren

Succes Erik

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt zover allemaal,

Kijk dat zijn toch de adviezen die we graag willen horen, de ANWB had het ook al over die achterste krukas keerring, hmm ga maar niks proberen met die dikmakertjes dan.

Wat ik wel merkte is dat we sinds kort een slangetje vernieuwd hadden dat lucht lekte, sinds dit vernieuwd is verscheen de lekkage, ben alleen bang dat als ik daarin weer een lek ga creeren dat ik er vroeg of laat toch aan toe ben om een en ander te gaan vervangen.

Akelige is alleen dat ikzelf geen brug of iets dergelijks tot mijn beschikking heb dus zal toch eens een garage moeten gaan vinden in de regio Utrecht welke verstand heeft van Wagoneers of amerikanen in general.

Mochten er nog meer adviezen komen, ze zijn van harte welkom.

Dank,

(hoop over 2 weken alweer naar Zwitserland te kunnen rijden)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb inmiddels olie bijgevuld en wat km's gereden en express wat lucht lekkages geprikt om ff te zien of dit gaat helpen. Het helpt wel, maaaaaaaarrrr niet voor lang., Ik ga op zoek naar een betrouwbare garage en dan gaan we diee krrring ervangen.

Iemand suggesties in de regio IJsselstein (UT)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat er meer lekkage optreedt als er carterdruk ontstaat, is wel logisch.

Maar... er is dus ook een oorzaak voor die druk! Nu hebben oudere motoren daar altijd wel wat last van, dus da's niet zo'n punt. Wél een punt is, dat je ergens een probleem met de carterventilatie hebt! Loop het gehele systeem na voordat je de kering vervangt, anders ligt 'ie er zo weer uit!;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

achter op je inlaatspruitstuk zit een plugje. en in dat plugje zit een klepje dat op en neer gaat. en daar zit een slang op gemonteerd die naar je caberateur loopt. die zuigt namelijk de over of onderdruk weg. en dat plugje kan ook weleens verstopt zitten met sludge of het zit gewoon vast dat het klepje niet meer opengaat. en over of onderdruk opbouwt in de motor. en dan kan het de druk niet meer kwijt en perst dan de olie via de keeringen en pakkingen naar buiten toe. dit probleem had ik ook met mijn AMC 304. en toen ik het plugje heb vervangen was het probleem opgelost. want daarvoor heb ik veel keeringen en pakkingen vervangen. en het is tijdrovend werk het kost een fortuin. en het plugje en het slangentje kost maar een paar euro's

Link naar opmerking
Deel via andere websites

F.M.

Bedankt voor de tip, ga vanavond nog maar eens met mijn zaklantaarn zoeken, heb overigens het gerepareerde slangetje weer vakkundig gesloopt en de lekkage is plots stukker minder.

Ook fijn is dat sinds kort de cruise conrol ook zijn laatste adem heeft geblazen, ook weer leuk om mee te gaan sleuetelen (airco moet ook nog, pfff)

greetz Joost

Link naar opmerking
Deel via andere websites

FM bedoelt de pcv klep

zit bij de grand op een andere plak dan een 304,sorry zelf ff googlen voor de juiste plaats

waarschijnlijk kleppen deksel links

het pvc klepje zit op dezelfde plek als van een 304. want de inlaatspruitstuk van een 304 of 360 zijn hetzelfde. en wago-86 heeft een AMC 360 blok erin liggen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...