Spring naar bijdragen

de bekleding van het hemeltje laat los.


mr jeep
 Share

Recommended Posts

H mr Jeep,

Ik heb ook een XJ uit 1990 met het zelfde neerdalende hemeltje. Ik heb de originele stof vervangen en het resultaat is verbluffend.

Haal voorzichtig de originele stof verder los van de glaswol ondergrond.

Zorg ervoor dat je dit glaswol zo min mogelijk beschadigd.

Haal ook de dunne schuimrubber laag overal weg zo dat je een mooi glad oppervlak hebt.

Koop een stuk fleece stof van 2,5 x 1,6 meter en 2 of 3 spuitbussen bison 2 in 1 spuitlijm.

Spuit ongeveer de helft van de glaswol body in en de achterkant van evenveel stof.

Na even te laten drogen leg je de stof met 2 man licht aangespannen en kreukvrij op de glaswolbody.

Strijk de stof mooi strak en vast op de glaswolbody.

Sla de overgebleven stof terug over de andere helft en spuit de overgebleven zijden in en strijk de rest van de stof ook mooi glad op de body.

Als laatste de randen mooi om de randen trekken en vastlijmen op de achterkant van de glaswolbody.

Het was in een zaterdag gebeurd en knapt de hele auto enorm op.

Groet en eventueel succes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb bij de bouwmarkt een aluminium stripje van 1 cm. breed gehaald.

Deze heb ik in de vorm van de hemel gebogen en zo op lengte gemaakt dat je de strip tussen de kunststof hemelranden kunt klemmen.

Dit boven de voorstoelen en boven de achterbank.

Dit is een goedkope, snelle en simpele oplossing.

Uiteraard afhankelijk waar je je XJ voor gebruikt.

Ik gebruik de mijne alleen als tweede auto en voor Jeepclub dagen.

Misschien is dit voor jou ook een oplossing.

Groetjes,

Willem

Link naar opmerking
Deel via andere websites

H mr Jeep,

Ik heb ook een XJ uit 1990 met het zelfde neerdalende hemeltje. Ik heb de originele stof vervangen en het resultaat is verbluffend.

Haal voorzichtig de originele stof verder los van de glaswol ondergrond.

Zorg ervoor dat je dit glaswol zo min mogelijk beschadigd.

Haal ook de dunne schuimrubber laag overal weg zo dat je een mooi glad oppervlak hebt.

Koop een stuk fleece stof van 2,5 x 1,6 meter en 2 of 3 spuitbussen bison 2 in 1 spuitlijm.

Spuit ongeveer de helft van de glaswol body in en de achterkant van evenveel stof.

Na even te laten drogen leg je de stof met 2 man licht aangespannen en kreukvrij op de glaswolbody.

Strijk de stof mooi strak en vast op de glaswolbody.

Sla de overgebleven stof terug over de andere helft en spuit de overgebleven zijden in en strijk de rest van de stof ook mooi glad op de body.

Als laatste de randen mooi om de randen trekken en vastlijmen op de achterkant van de glaswolbody.

Het was in een zaterdag gebeurd en knapt de hele auto enorm op.

Groet en eventueel succes

HAI CHE ROCKY

BEDANKT VOOR JE REACTIE

ALS IK HET GOED BEGRIJP MOET JE HET HEMELTJE ER UIT HALEN EN MINSTENS MET TWEE MAN ZIJN.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

En? is het gelukt.

Op de Amerikaanse site was sprake van een bekleding met foam. Als ik deze berichten volg word gewoon stof gebruikt, maar komt de lijm dan niet door de stof heen?

Stukje vloerbedekking dan maar met foam zodat het ook een geluiddempende werking heeft?

Hemel, het begint een aardige klus te worden.

Rick

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...