Spring naar bijdragen

verslagje van het JCN evenement in Geilenkirchen 2007


The Kick
 Share

Recommended Posts

Voordat de reis naar de Duitse steengroeve kon beginnen, eerst nog even met Nico en Siebren een R&P 4.56 in de diffs gebouwd en one piece axles en 36" Super Swamper TSL gemonteerd. Nou ja, even ..... was al met al nog 'n klusje van 2 dagen. Daarna 'n paar honderd km de nieuwe R&P ingereden en toen de Jeep geladen met allerhande zaken die op een Jeep evenement wel nuttig kunnen zijn: tentje, luchtbedje, pompje, slaapzakje, zaklampje, stoeltje, koelboxje, extra onderbroekjes en sokjes en nog zo wat dingetjes.

Vrijdag met EJG afgesproken bij AC Nieuwegein om gezamenlijk naar Weert te rijden, om bij nog een stel Jeepers aan te sluiten. Bij Oss haakte Charlie aan en met een heuse colonne tuften we naar onze oosterburen.

Rond 19 uur arriveerden we bij de steengroeve in Geilenkirchen, waar al een behoorlijk aantal Jeepers aanwezig waren. Eerst ff gedag zeggen en kennis maken met wat nieuwe gezichten en daarna de slaapplaats in orde maken. Rondje camping gemaakt, bij kampvuurtje gezeten, hier en daar 'n biertje en lekker laat naar bed want morgen gaat het beginnen hier.

Rond 10 uur de briefing door JeePee en de ploegen werden ingedeeld in blauwe, rode en zwarte routes. Heb me deze keer aangesloten bij de blauwe om eens rustig m'n nieuwe R&P uit te proberen.

Het terrein is heel uitgebreid, met mogelijkheden voor ieder die het op z'n gemakkie of heftig wil doen. Voldoende mogelijkheden dus, om je Jeep wat beter te leren kennen of uit te proberen wanneer of die kapot kan gaan. Kortom, een prima terrein voor de beginnende Jeeper tot aan de doorgewinterde Jeeper. Op de foto's die al op het Forum zijn geplaatst en al in diverse albums en op diverse websites staan, is te zien welke mogelijkheden deze steengroeve biedt. Als iedereen nou ff die fotootjes gaat bekijken, hoef ik hier niet alle situaties te gaan beschrijven (ik heb al moeite genoeg met al die toetsen op m'n bord).

Bij elke ploeg is een marchal aanwezig die de zaak een beetje in de gaten houdt en zonodig de juiste aanwijzingen geeft om de hindernissen te nemen. Bij onze ploeg was OGDAK de 'spreekstalmeester' die ieder een persoonlijke begeleiding gaf. Hij zorgde ervoor dat wij op zijn aanwijzigingen de proeven zonder problemen konden volbrengen. Aan het eind van de eerste dag was hij z'n stem kwijt, omdat hij steeds probeerde om boven onze brullende motoren uit te komen. We hebben met z'n allen nog lopen zoeken, maar helaas geen stemmetje kunnen vinden (was toen wel een heel stuk rustiger in de groeve).

Als een echte marchal gaf hij ons ook ff een voorbeeld wat of er zou gebeuren als je met de Jeep een vette kleiput in zou rijden. Dan kom je dus muurvast te zitten. Nou, dat hoefde hij ons niet voor te doen want we begrepen zelf ook wel dat daar niet door te komen was (haha). Ook demonstreerde hij ons nog hoe je een wiel moet verwisselen dat dik onder de vette klei zat (alweer haha).

Wat het weer betreft, hadden we niet beter kunnen wensen: de hele dag zon en een 'korte-broeken-temperatuurtje'.

Deze dag heb ik met EJG afgesloten in een Steak House in het dorp. We hebben het zelfde tentje als gisteren weer opgezocht. Lekker gegeten en daarna terug naar het basiskamp om ons met een drankje te warmen bij het kampvuur.

Het was een heerlijk dagje spelen in de steengroeve en al redelijk vroeg kroop ik m'n slaapzak in om wat te dromen van m'n ervaringen van deze dag en uiteindelijk in te dutten totdat ik de volgende dag de eerste geluiden weer hoorde.

Op zondag was het wat rustiger, omdat er al een aantal Jeepers richting huis vertrok. Op de Duitsers na die met onze ploeg meereden (die waren vandaag zonder ons gaan rijden), waren we verder met dezelfde ploeg als gisteren en gingen weer de groeve in om onze kunsten te vertonen en/of wat rijervaringen op te doen.

Om 12 uur was het verzamelen bij de 'grote-steile-Geilenkichsche-hill-climb-berg' voor het spektakel van vandaag. Voor de Jeepers die 'hogerop' wilden komen, een uitdaging om de top te bereiken. Sommige kwamen tot de helft en anderen bijna helemaal boven. Het was een lange en steile berg zand waar je U tegen zei en dat hebben de deelnemers aan deze klim gemerkt. De verste kwam net een metertje te kort om de top te bereiken en voor iedereen die het probeerde klonk een welverdiend applaus.

Ons ploegje was voor de middagrit weer wat kleiner geworden. Zo moest EJG weer naar z'n broodjesfabriek om te zorgen dat wij de volgende dag weer wat van dat lekkere verse spul op tafel zouden hebben.

Met het resterende ploegje de laatste proef voor vandaag: een trial tussen paaltjes met daarop wat balletjes. Parcourtje met kuilen en bulten afleggen zonder de paaltjes te raken waardoor de balletjes er af zouden vallen. Met andere woorden: sturen, sturen en nog eens sturen. Iedereen lukte dat toch aardig op aanwijzing van z'n bijrijder of de marchal. Slechts 1 Jeeper nam niet deel aan deze proef en dat was ikzelf. Er zat een zijdelings schuin stukkie in het parcours, redelijk schuin naar rechts hangend en dan met de bandjes in de lucht. Steil omhoog of omlaag, daar heb ik geen problemen mee maar dat schuine ...... daar ben ik van genezen, dat hoeft voor mij niet meer. Dat heeft niks met de begeleiding door de marchal te maken, want daar vertrouw ik echt wel op. Mijn ervaringen uit het verleden spelen hierbij een rol, vandaar dat ik dit stukje heb over geslagen.

Nadat ik nog een rondje door de groeve had gemaakt, werd het tijd om alles op te ruimen en in te pakken. We waren de laatste die de groeve verlieten: Ogdak, Bumper, JeePee/Mud Miep, Charlie en The Kick. Na de nodige km's over het asfalt, belandde ik rond de klok van 21 uur weer op m'n woonstekkie. Jeep naar de garage gebracht en thuis eerst ff onder de douche, want er zat zo hier en daar wel wat zand en stof.

Ik kan terugkijken op een fantastisch weekend. Mooi weer, geweldig terrein in Geilenkirchen, een leuke ploeg Jeepers waar ik mee samen gereden heb en lekkere koffie uit Mud Miep's Senseo. Zeg nou zelf, wat wil een Jeeper nog meer?

De nieuwe R&P en bandjes heb ik uit kunnen testen en zijn me prima bevallen, dus een goede keuze geweest.

Rest mij nog heel hartelijk dank te zeggen aan de organisatie en medewerkers en ik zie jullie zeker weer op het volgende Jeep-evenement. Voor mij zal dat de FOC en (uiteraard) Jeep Camp in Erm zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...