Spring naar bijdragen

Joinville sept 2007


jacco32
 Share

Recommended Posts

Afgelopen weekend een gevorderden cursus gedaan van 4WD Travel in Joinville. Was super! Mooi en zwaar terein, we hebben een aardig deel van de trukendoos open moeten trekken om overal doorheen te komen. Want ja wat doe je als je zwarte route hebt en dan onderweg een bordje tegenkomt met een pijltje naar rechts en daarboven "EXTREME"...precies...naar rechts dus!

Alvast wat plaatjes:

joinville01.jpg

joinville02.jpg

joinville03.jpg

joinville04.jpg

joinville05.jpg

joinville07.jpg

joinville10.jpg

joinville11.jpg

joinville12.jpg

joinville13.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op een foto is te zien dat het Mud terrain banden zijn.;)

Ja idd, MT 31x10.5

De "wijzigingen" tot nu toe op de ZJ '98: 2" rancho verhoging incl shocks en stuurdemper en BF MT 31x10.5 (dat zat allemaal onder de andere ZJ en heb ik overgezet). Daarna heb ik de JKS sidebars, ARB lierbumper en MileMarker 52000c hydraulische lier erop geknutseld (met de nodige aanpassingen aan de bumper om dat passend te krijgen) Ik heb van de aanpassingen en zo fototjes gemaakt, daar ga ik ook nog even een kleine HOWTO of gewoon verhaaltje van maken.

Ik had de ZJ '98 maar net op tijd af...ik had de lier donderdagavond aangesloten...niet werken. Balen dus, vrijdagmorgen om 05:30 eerst maar de kleine dingetjes afgemaakt dat we in ieder geval konden rijden (kentekenplaat erop, spatborden afsnijden, bumper vastdraaien etc). Afstandsbediening opengeschroefd...heee, daar zitten ledjes in. Dat gaat echt niet werken met alleen "+" en 2 schakeldraden. AB receiver kastje aan massa gelegd...en jawel, de lier kwam tot leven :yes: Om iets voor 08:00 snel het Lagodex liertouw erop gedraaid en hop, wegrijden. Iets na 15:00 aangekomen, dus maar een paar minuutjes te laat :P

De volgende dag even geprobeerd te lieren, maar dat werkte niet. Achteraf logisch, want de kabel zat er gewoon te los op. De trommel draaide wel, maar touw niet :yes: Helemaal uitgerold en aan auto licht heuvel op helemaal opgelierd. Ik ga nog wel een andere stuurpomp erin zetten, want hij heeft wel kracht genoeg maar snel is anders. Zelfs voor een hydraulische ;) Ik denk een AGR, die heeft precies de max flow die de lier aankan. Zou dan ong. twee keer zo snel moeten gaan.

Al met al erg veel lol gehad en erg veel gereden, incl. een nachtrit. De Jeep wist elke keer te verbazen met wat ie kon met toch relatief bescheiden verhoging/banden. Erg leuk :lol: En blijft ook leuk om daarna zondag gewoon lekker naar huis zoeven met 130-140 daar waar de rest met boven de 90-100 uit elkaar rammelde. :blink:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja het was wel een stukkie rijden, 630 km vanaf Apeldoorn (+/- 600 vanaf Utrecht) Maar het viel me niet tegen. In 7 uurtjes gedaan, en dat was met een paar keer stoppen, paar keer tanken en onderweg rendez-vous met een zwaar gemodificeerde G zodat het daarna 100-110 max was.

Het was een vol weekend met de reistijd erbij, maar wel veel gereden, om een idee te geven van de uiteindelijke "agenda":

vr

08:00 vertrek Apeldoorn

15:00 aankomst Joinville

15:15 theorieblok

16:00 rijden terein

20:00 terug bij hotel, diner

za

08:00 ontbijt

09:00 theorieblok

10:00 rijden terein

13:00 picknick onderweg

15:00 wat zien we daar...een bordje "EXTREME"...

22:00 de 5 auto's die de "EXTREME" uitdaging aangingen zijn aan er doorheen

22:30 diner

23:30 nachtrit terein (bos)

01:30 weer terug

zo

09:00 ontbijt

10:00 de laatste keer terein in

14:00 weer terug, lunch

15:30 ingepakt, op naar wasstraat om in ieder geval de modder van de ruiten en wielen/remmen te halen

16:00 op terugweg naar NL

23:00 weer thuis

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...