Spring naar bijdragen

Gc Faq


Recommended Posts

lijkt mij wel leuk en handig om veel voorkomende vragen in 1 topic te beantwoorden, dmv linkjes naar de topics, howtoo of naar ander forum enz

foutcodes tot 1998 (ZJ) foutcodes vanaf 1999 (WJ)

electrische fan in ZJ

liftkits rubicon express rancho clayton

online winkels

duitse

4x4 garage wel opletten sommige dingen zijn stevig aan de prijs.

ASP-Erberle

voordeel van de duitse is goedkoper transport, en geen invoerrechten (eu land)

USA

4wd.com

Summit

Quadratec

Ok4wd

KOR deze heeft veel info over de GC, is wel duurder met verzenden

voor elke site geld dat je eerst de verzendkosten opvraagt

en ebay idem

ebay.com ebay.de

eerst vragen of ze wel willen verzenden naar NL dan pas kopen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...
  • 1 month later...
  • 1 month later...
  • 5 months later...

ZIjn die ruitewissermotoren achterruit van de ZJ (1998) echt zo slecht? Zie nogal wat GC's met de achterruitenwisser niet in de 0 stand terug geschakeld staan. Die van mij doet dat ook niet meer; sterker hij doet het helemaal niet meer. Wat is de meest voor de hand liggende storing daaraan; de motor defect of een ander defect in het systeem (zekering OK, schakelaar op dashboard OK; hoor bij het inschakelen wel een hele zachte klik in de motor). Iemand een idee?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ZIjn die ruitewissermotoren achterruit van de ZJ (1998) echt zo slecht? Zie nogal wat GC's met de achterruitenwisser niet in de 0 stand terug geschakeld staan. Die van mij doet dat ook niet meer; sterker hij doet het helemaal niet meer. Wat is de meest voor de hand liggende storing daaraan; de motor defect of een ander defect in het systeem (zekering OK, schakelaar op dashboard OK; hoor bij het inschakelen wel een hele zachte klik in de motor). Iemand een idee?

Volgens mij kwam dat doordat een tandwiel erg breekbaar was... Stond een tijdje geleden iets over op het forum

Link naar opmerking
Deel via andere websites

TXS Masis, op 20/11/2007 is dit item aan de orde geweest. De diagnose gelezen en zal het motortje gaan vervangen. Water en daarna roest op asje, zet uit, weerstand, tandjes van kunstof wieltje breken af en dan "doet niet meer".

Yup..

Ik bedoelde dit topic: http://jeepforum.nl/showthread.php?t=8582&highlight=ruitenwisser

Succes

bewerkt door Masis
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 months later...

Perform Service

The message is displayed if "miles/kms to service" is 0, to indicate that regular service and maintenance is due. Refer to the Maintenance Schedules in this manual and perform the correspoiding service. To reset the counter, press the "Select" button momentarily, then press and hold the "Set" button for at least two seconds with the ignition On.

Customize Your Vehicle Information Center

Information can be displayed in U.S. or Metric. Press the US/M button on the Overhead Console to select the desired mode.

Use the following steps to customize your Vehicle Information Center:

1. Press and hold the SET button while turning the ignition ON. The Center will display "Language" -- (whatever language was set during the last "Set" cycle).

2. Press the SELECT button to display the next language selection. You have the choice of English, French, German, Spanish, or Italian. Press the SET button to lock in your choice.

3. After step 2 has been completed the Center will change the screen to a 12 or 24-hour time cycle that you can choose between by pressing the SELECT button.

4. Pressing the SET button will lock your choice into the computer.

5. After step 4 has been completed the Center will display the service reminder mileage interval. If you choose to be reminded of service more often than 7,500 miles (3,000 km) you can change the mileage interval by pressing the SELECT button. It can be set to indicate mileage in 500 mile increments from 2,000 to 7,500 (or in 1,000km increments from 3,000km to 12,000km).

6. When you have reached the desired number press the SET button to store your choice in the computer and to return the display to normal operation.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 year later...
  • 5 months later...

Heb net een boel onderdelen binnen via RockAuto. Omdat er grote zware delen tussen zaten heb ik Holland Ranch gebruikt voor het verschepen naar NL.

Vloeistoffen gebruik ik van Kroon Oil. Zij hebben een 'produktadvies' op basis van kenteken of model/bouwjaar.

bewerkt door Vette73
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 8 months later...
  • 5 years later...

Voor wie in het woud der oliefilters het juiste oliefilter niet meer kan vinden:

De ZJ 4.0, 5.2 en 5.9 gebruiken allemaal hetzelfde oliefilter: partnr. 5281 090

Een bekende, veel gebruikte is de ACDelco PF13. Wil je nu weten welk ander filter op de ZJ past, kijk dan op deze lijst van alternatieve oliefilters voor de ZJ: http://www.oilfilter-crossreference.com/convert/AC-Delco/PF13

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...