Spring naar bijdragen

Bandenspanning


Recommended Posts

Hi,

Ik heb net m'n jeep opgehaald, helaas zitten er geen boekje bij. Volgens mij klopt er nu niets van de bandenspanning. Het was voor 3,8 - 2,0 en achter 3,0 en 3,6. blink.gif Ik heb ze nu maar allemaal op 3,8 gezet. Maar weet dus abs. niet of dit klopt. Ik heb bij twee pompstations gekeken ... maar bij beide niets over jeeps sad.gif

Ik heb bandmaat 275/60 r16. Weet iemand wat de correcte bandenspanning is ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Mav jij hebt gelijk de bandenspanning ligt tussen 2,4 en 2,8bar,MAAR een hogere of wat lagere bandenspanning is niet erg.Veel mensen denken grote banden dus dan moet de spanning ook omhoog maar dit is natuurlijk onzin.

Er zijn wel mensen die een hogere bandenspaning lekkerder vinden rijden en het rijdt ook iets goedkoper.Persoonlijk vindt ik dat het wanneer de bandenspanning hoger als 2,8 staat het een hobbelpaard wordt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by W4ldor@Aug 11 2004, 23:58

Thanks Mav en Jeeped!

Ik heb ze terug gebracht naar 2.6 . Dat rijd idd een stuk relaxter  cool.gif

Gr W4ldor

<div align="right">

Jouw bandenmaat 275/60 zitten deze om de standaard velgen?

Ik ben benieuwd of deze ook om mijn velgen passen (originele velgen zj 5.9) ??

Gr. HB Cherokee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja klopt op standaard velgen, wat ik in m'n eerste bericht schreef is dus ook fout ( r16 = dus r15 ) Ik weet echter weinig van banden; dus of deze ook onder een 5.9 kunnen weet ik niet. Echt mooi is het overigens niet... doordat de velg smal is tov de band staan de banden in ballon vorm ...

Ik zou voor een standaard velg niet verder gaan dan 245 of 255 (als dat al leverbare maten zijn)

Gr. W4ldor

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by W4ldor@Aug 17 2004, 11:27

Ja klopt op standaard velgen, wat ik in m'n eerste bericht schreef is dus ook fout ( r16 = dus r15 )  Ik weet echter weinig van banden; dus of deze ook onder een 5.9 kunnen weet ik niet. Echt mooi is het overigens niet... doordat de velg smal is tov de band staan de banden in ballon vorm ...

Ik zou voor een standaard velg niet verder gaan dan 245 of 255 (als dat al leverbare maten zijn)

Gr. W4ldor

<div align="right">

Dat vermoedde ik dus al, toch bedankt voor je snelle reactie

Gr. HB

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 8 years later...

ik heb 255 op standaard velgen zitten, ook een 5,9  '98, maar dit rijdt super en gaat prima met deze standaardvelg, behoeft geen aanpassingen en kan volledig uitsturen. Overigens komt deze niet buiten de velg, dus staat niet als een "ballon", breder zou misschien wel een probleem worden voor het sturen cq aanlopen van de band.

 

gr.ed.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...