Spring naar bijdragen

kentekenplaten


Recommended Posts

kenteken.gif

GAIK is de afkorting van Gecontroleerde Afgifte en Inname van Kentekenplaten

Gaik kentekenplaten in geperst model en luxe model (met opgezette kunststof tekens) voor auto. Deze kentekenplaat is verplicht voor nieuwe auto's en motoren welke nu worden verkocht. Links op de gele Gaik kentekenplaat staat de blauwe vlag en een unieke code.

kentklei.jpgmotor.jpg Motor bezitters opgelet. De Gaik motorkentekenplaat moet op de motor aanwezig zijn als u de openbare weg opgaat. Ook achterplaten / verstevigingsplaten voor dit model verkrijgbaar!

De Brom- en Snorfiets kentekenplaat. De kentekenplaat voor deze groep gebruikers is per 1 september 2005 ingevoerd. Ook achterplaten / verstevigingsplaten voor de brom- en snorfiets verkrijgbaar.

Kentekenplaten voor een lichte aanhanger of fietsdrager zijn wit van kleur. Deze kentekenplaten hebben geen blauw landenteken en kunnen onbeperkt worden aangeschaft. aanhanger.jpg

Taxi bezitters moeten een eigen blauwe kentekenplaat voorzien van zwarte opdruk op het voertuig voeren.

taxiplaat.gif

Handelaars kentekenplaat. Voor speciale groep gebruikers. Groene ondergrond met zwarte opdruk.

handelaar.jpg

Helaas kan het bestellen van de kentekenplaten niet langs de elektronische weg.

Dit omdat de haler van de kentekenplaat zich met het kentekenbewijs deel 1 en 2 en een geldig legitimatiebewijs rijbewijs, paspoort of identiteitskaart moet kunnen legitimeren. Er wordt bij het afhalen een stempel geplaatst in het kentekenbewijs ten teken dat er nieuwe kentekenplaten zijn afgegeven.

Verder alle oudere modellen kentekenplaten in alle geldende door de wet voorgeschreven uitvoeringen en voorzien van de voorgeschreven keuringsmerken.

* Gele kentekenplaten in geperste en LUXE uitvoering.(met opgezette kunststof tekens)

* Blauwe kentekenplaten in geperste en LUXE uitvoering. De blauwe kentekenplaat is bestemd voor historische voertuigen met een "datum eerste toelating" in Nederland voor 1 januari 1978. Het kentekennummer moet dan bestaan uit 4 cijfers en 2 letters.

blauw.jpg * Blauwe motor kentekenplaten.

* Export kentekenplaten export.jpg

* Kentekenplaten in kleiner formaat. (alleen toegestaan als op het kentekenbewijs een bepaalde code is aangegeven)

* Kentekenplaten met afwijkende teksten voor diverse doeleinden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 years later...

Vraagje

Ik wil een kenteken plaat onder mijn achterlicht plaatsen.

Geen usa platen, maar gewoon vierkante.

Dit past wel , maar voor het mooi moet ik de plaat dan iets mee laten buigen langs het plaatwerk.

Vraag is dus ; mag je gebogen kentekenplaten hebben. Ze blijven uiteraard wel goed zichtbaar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6.De kentekenplaat moet loodrecht op het verticale mediaanvlak van het voertuig zijn aangebracht en zich in verticale stand bevinden, met een tolerantie van 5%. Indien de vorm van het voertuig zulks vereist, mag de kentekenplaat evenwel de volgende helling ten opzichte van de verticale stand hebben:

a. indien de van het kenteken voorziene zijde van de kentekenplaat naar boven is gekeerd, een hoek van ten hoogste 30°, mits de bovenrand van de kentekenplaat zich niet hoger dan 1.20 m boven het wegdek bevindt,

b. indien de van het kenteken voorziene zijde van de kentekenplaat naar beneden is gekeerd, een hoek van ten hoogste 15°, mits de bovenrand van de kentekenplaat zich op een grotere hoogte dan 1.20 m boven het wegdek bevindt.

bewerkt door Sinjo
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

* Kentekenplaten in kleiner formaat. (alleen toegestaan als op het kentekenbewijs een bepaalde code is aangegeven)

[ /quote]

Op kentekenbewijs 1A moet bij 'Bijzonderheden' <Kentekenplaat model 18.2 toegestaan> Staan,

voor Amerikaans model kentekenplaat. Heb die geluk, makkelijk bv bij plaatsen metalen off-road bumpers.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 months later...

Hoe gemakkelijk (moeilijk) is het om nu nog een aantekening op je kenteken te krijgen dat kleine 18.2 platen zijn toegestaan? Op mijn bumper achter heb ik ruimte. Ik heb nu (illegaal) de Amerikaanse kentekenplaathouder met verlichting gemonteerd en er een kermisplaat op gezet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoe gemakkelijk (moeilijk) is het om nu nog een aantekening op je kenteken te krijgen dat kleine 18.2 platen zijn toegestaan? Op mijn bumper achter heb ik ruimte. Ik heb nu (illegaal) de Amerikaanse kentekenplaathouder met verlichting gemonteerd en er een kermisplaat op gezet.

Volgens mij gaat dit niet lukken.

Aangezien jij een EU-JK hebt die is aangepast op een 'normaal' kenteken bij invoer.

Misschien weet iemand of het wel lukt als je nieuw kenteken aanvraagd bij de RDW.

Zal dan iedergeval opnieuw gekeurd moeten worden en echt kunnen bewijzen dat het met normale niet gaat.

Maar de RDW schijnt daar heel moeilijk over te doen. (van horen zeggen oa bij B&S) Zeker als je al een NL keteken hebt.(lijkt mij)

Als je achter al een (illegale) 18.2 hebt zitten, zal ik er voor ook één doen.

Dan moeten ze je al natrekken of aanhouden, want als je twee verschillende hebt weten ze direkt dat het niet klopt.

Succes !! Zie je waarschijnlijk wel in Heerde.

Groet Roo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Ik ben ook al eens aan het vechten geweest met RDW.

Zinloos en zonde van je tijd.

Je moet een keurmeester hebben met gevoel voor oldtimers dan komt het goed is mijn ervaring.

Heb bij mijn 83er wagoneer zelf blauwe platen laten maken. Voor nog geen 30 euro heb je ze.

Wel heb ik 18.2 op kenteken.

De origenele gele heb ik wel altijd bij me en ook een rol ducktape zodat ik de origenele gelijk kan monteren.

Grtn Martijn

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

Mijn YJ staat op grijs kenteken en ik voer 18:2 platen. Illegaal, dat wel...

De auto moet nog een keer op geel kenteken, en dan wil ik proberen om meteen 18:2 op het kentekenbewijs te verkrijgen..

Mijn YJ is overigs een grijs ingevoerde USA uitvoering. Dus met origineel de kentekenhouder onder het linker achterlicht.

De grote (niet langwerpige) GAIK plaat steekt buiten de auto en is scherp.. Daar wil ik het tegen die tijd op proberen te gooien... ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn YJ staat op grijs kenteken en ik voer 18:2 platen. Illegaal, dat wel...

De auto moet nog een keer op geel kenteken, en dan wil ik proberen om meteen 18:2 op het kentekenbewijs te verkrijgen..

Mijn YJ is overigs een grijs ingevoerde USA uitvoering. Dus met origineel de kentekenhouder onder het linker achterlicht.

De grote (niet langwerpige) GAIK plaat steekt buiten de auto en is scherp.. Daar wil ik het tegen die tijd op proberen te gooien... ;)

Je moet denk ik ook een beetje geluk hebben, bij het ene rdw kantoor heb je soms meer kans dan bij een ander.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...