Spring naar bijdragen

invoeren cj7 in nederland??


steven
 Share

Recommended Posts

ALs ik een cj7 (bj 1981) wil invoeren in nederland wat moet ik dan precies doen?

Heb al op de site van de rdw gekeken.

Neem aan dat ik eerst met die gasten een afspraak moet maken?

Wat kijken zij precies na? verhoging, banden, motor???

Klopt het dat ik op een jeep van + 25jaar geen bpm of wegenbelasting meer moet betalen?

Krijg ik na de rdw keuring dan een kenteken en papieren zodat ik dan apk kan gaan keuren?

Hoe lang duurt het ongeveer voor de papieren er zijn.

Zijn die gasten bij de RDW ook zo moeilijk als hier in belgie?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

BPM moet je gewoon betalen, dat houdt (nog) niet op na 25 jaar.:whistle:

De APK kun je gelijk met de kentekenkeuring laten uitvoeren. Kost iets extra, maar een extra APK nadien kost waarschijnlijk meer.

op de RDW site staat erg weinig over "Kentekening". wel staat er een telefoonnummer van de klantenservice:

0900 07 39 (€ 0,10 p.m.)

Maandag t/m vrijdag tussen 8:00 en 17:00 uur

Zelfs vanuit het buitenland zijn ze bereikbaar:

Als u vanuit het buitenland wilt bellen met de RDW, dan kunt u het volgende nummer kiezen: +31 598 39 33 30.

ff bellen dus!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Auto van 25 jaar of oude is wegenbelastingvrij.

Voor BPM hoefde ik bij mijn CJ ook niets af te rekenen, want ouder als 25 jaar, er staat me wel iets van bij dat ze dat zouden gaan veranderen maar of dit gebeurd is, geen idee.

Je zou eens met de doane hierover kunnen bellen, die weten je dat zo te vertellen :whistle:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hai

na 25 jaar hoef je geen BPM meer te betalen, alleen de RDW keuringskosten , ca 125 €, tevens kun je je auto meteen APK laten keuren daar.

Een afspraak hoef je niet te maken, vroeg erbij zijn = snel aan de beurt.

Het ligt eraan waar de Jeep vandaan komt, binnen EU land geen BTW, buiten EU 19 % btw over de aankoopwaarde ( laag op de bon ! ) of ouder dan 30 jaar 6 % btw.

Ik hoop je hiermee wegwijs te hebben gemaakt.

PS auto moet rijwaardig zijn, maar ze keuren hem (nog )niet op APK eisen,of je moet hem meteen laten APKèn daar natuurlijk, dan moet hij voldoen aan alle APK eisen die in Nl gelden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Iwan Overmars

Ha Steven,

Ik heb 3 maanden geleden ook een CJ7 ingevoerd. Mijne is van 1984, dus ik moest nog wel BPM betalen. Ik viel wel in de schaal van 90% korting. Ouder dan 25 is 100% korting op de aangifte.

Tijdens de invoer worden alléén de voertuigspecificaties opgenomen: merk, type, kleur, gewicht (weging betaal je separaat ca. € 15,00) etc. Als je duidelijke papieren bij de auto hebt gekregen, dan neemt de RDW hier veel van over.

Nog een tip: zorg dat je chassisnummer ook daadwerkelijk op het chassis staat. Met alleen het plaatje bij het stuur nemen ze geen genoegen.

Ik ben hier namelijk ook achtergekomen. Bij mij hebben ze toen alsnog het chassisnummer "ingeslagen". Dit betekende wel € 68,00 extra kosten en 3 weken wachten. Over bureaucratie gesproken.....

Suc6.

Iwan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Iwan Overmars

Oja Steven,

Schoot me nog even te binnen. Na de RDW moet je dus naar de Douane voor de BPM aangifte. Zorg dan dat je de netto catalogusprijs weet van de auto, dus de netto nieuwwaarde. Voor mijn auto konde ze dit in eerste instantie niet vinden, officieel is het namelijk een AMC op kenteken. Dus moesten ze dit onderzoeken, duurde weer 3 dagen (klote ambtenaren). Uiteindelijk werd het vastgesteld op ongeveer €13.500,00. Aan BPM moest ik toen netto € 425,00 betalen.

Gr Iwan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ok, bedankt voor de reply´s, als ik het dus goed begrijp (ben tenslotte belg...)

* Moet ik naar de RDW (liefst zo vroeg mogelijk als ik geen afspraak heb) met alle papieren en een chassisnummer in het chassis (staat er al in)

* wordt er daar niet gekeken naar banden of lift

* Moet ik daarna naar de douane voor een aangifte maar ga ik wss geen bpm hoeven te betalen.

* En kan ik bij de rdw ook een apk laten doen maar dit kan ook elders en moet dan vast asap gebeuren.

Nog 3 bijkomende vragen:

* er zit een amc 360 v8 in de jeep ipv de 258... Is dit een probleem??

* Moet ik iets aan de lampen doen? De standlichten zitten nu samen met de richtingaanwijzers (doorzichtig glas, oranje lampje)

* Moet de persoon die de jeep eigenlijk koopt ook mee naar de RDW of is een kopie van zijn rijbewijs/id en een volmacht voldoende???

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor de APK maakt het niet uit of er een V8 in zit terwijl er een 6 cilinder op kenteken staat, bij invoer moet er wel 8 cilinder op de papieren staan, of je moet kunnen aantonen waar de V8 vandaan komt ( dus niet gestolen is), althans, dit was altijd het geval, weet niet of dit nu nog zo is.

De vorige eigenaar blijft buiten beschouwing, als jij alle papieren maar bij de auto hebt is het in orde, indien het een EU auto is kijkt men niet naar de verlichting. APK weer wel uiteraard.

gr

Rob

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb het een aantal jaar geleden meegemaakt, toen moest ik een chassisnummer en of kenteken van de gesloopte auto (waar de V8 uit kwam) meenemen,zodoende kun je aantonen dat e.e.a. niet gestolen is, maar een belletje naar de RDW te Veendam geeft 100 % uitsluitsel.

succes

Rob

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hier ben ook wel benieuwd naar !!

Rest mij alleen nog het probleem van de motor.

Staat 4.2 op kenteken, ligt een V8 in, iemand ervaring met het aanpassen (of invoeren) hiervan?

Heb zelf een Oosterijkse CJ7 '78 en wil er ook een V8 in hangen.

Heb de CJ bij een garage bedrijf vandaan en de eigenaar vertelde me dat in Oosterijk staat het nummer in het blok staat ipv in het chassie. Heb het blok nog en alle papier van het blok, en het chassie nummer moet ik er zelf maar even inslaan op de gebruikelijke plaats. Kan ik dan zonder probleem een V8 inbouwen en opnaam zetten bij de RDW???

Alle raad is gewenst, bvd.

Gr,Ruud

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo , ik heb zelf ondervonden dat een chassienummer zelf inslaan NIET wordt geaccepteerd dit wordt gedaan door een speciaal bevoegde monteur van de rdw en niet met slagcijfers maar met een soort van frees machiene die van te voren wordt geprogrameerd (met het op de door jou aan geleverde chassie nummer wat op de auto-papieren moet staan) en deze rateld dan het nummer in de linker chassie balk , kosten 68 harde euro's :D

succes Wago86

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...