Spring naar bijdragen

Verslag Inor 2007


The Kick
 Share

Recommended Posts

Het was bijna een jaar geleden dat ik een evenement met m'n CJ-7 had gereden. Door omstandigheden heeft m'n Jeep al die tijd staan te verpieteren in m'n garage. Ruim 2 maanden maand geleden heb ik 'm (eindelijk) weer uit de mottenballen gehaald om groot onderhoud te doen, zodat hij (en ik) weer eens op stap konden.

Na een paar weken sleutelen was 'The Kick' gereed voor zijn trip naar het mooie Lorraine in het noord-oosten Frankrijk, want daar zou in het weekend van 14 en 15 juli een evenement door Jeep Club Nederland georganiseerd worden. Aangezien het terrein in Inor tot een van m'n favorieten behoort, wilde ik daar graag bij zijn. Enne …… ik wilde m’n neus ook weer eens laten zien bij JCN, want dat was erg lang geleden.

De bedoeling was om via een 3-daagse trip naar Inor te rijden. Helaas ging deze rit niet door en werd het een 1-daagse trip, maar dat kon de pret niet drukken. Bij grensovergang Hazeldonk hadden we met een groepje Jeepers afgesproken: El Chico/YJ, Jan Jeep/TJ, JeePee/XJ, ejg/YJ, The Kick/CJ-7 en een stelletje gezellige bijrijder/sters. Gezamenlijk werd de tocht naar La France ondernomen.

Na een paar druppies regen en een kleine file op de snelweg, arriveerden we eind van de middag op het zonovergoten terrein van Ferme auberge de Soiry in Inor. Er was al een ruime voorraad Jeepers op de camping aanwezig. Maar, eerst ff het tentje opzetten en toen een heerlijk koud biertje om het evenement in te wijden.

Na het ontbijt van de volgende ochtend, werden door Ruud de ploegen ingedeeld en konden de motoren gestart worden om de paden op dit terrein aan een test te onderwerpen.

Het zou een heeeeel lang verslag worden als ik hier alle plassen, baggerputten, beklimmingen, afdalingen, lier- en sleepmomenten zou beschrijven, dus beperk ik me tot een kleine greep uit het vele plezier dat ik in Inor heb gehad. De vele foto's in de diverse albums spreken voor zich.

Nadat we met onze ploeg beneden aan de heuvel bij de bosrand kwamen, al direkt de eerst plas water voor de liefhebbers. De diepte werd persoonlijk door Ruud gemeten: tot net onder z'n kruis ....... dus haalbaar voor alle Jeeps (volgens mij hebben ze dat bij Chrysler eens bij hem opgemeten om de doorwaadbaarheid van de Jeeps te bepalen).

Vervolgens rechtsaf, om ons tegoed te doen aan een partijtje bagger en diepe poelen. Een van de poelen was zo diep, dat het water tot aan de ramen van de Cherokee van Ogdak stond. Lieren, lieren, lieren en toen blies de lier z'n laatste adem uit. Maar ff later stond hij weer op het droge.

We tuften verder om links de lange klim tegenover de boerderij te nemen. Echter, bij mij lukte dat niet zo 1 2 3. Voordat ik aan de klim zou beginnen trapte ik de koppeling plat. De verbindingsbus tussen de body en het chassis lag eruit. Maar een 1/2" sleuteltje doet wonderen en de klus was weer geklaard.

De rest van onze ploeg was al boven, dus nu was het mijn beurt. Maar er stond een Belg met een of ander voertuig in de weg (iets wat vroeger een Laro geweest moet zijn) met z'n voorkant diep in de prut. Natuurlijk even geholpen om dit vehikel uit de bagger te bevrijden. Toen ik later achteruit weer terug wilde, dook ik zelf de vette bagger in en moest ik zelf ff geholpen worden. Eenmaal op het droge, stond die Belg weer vast. Met het nodige sleepwerk deze maar weer er uit getrokken.

De lange klim naar boven heb ik maar voor later bewaard en ben doorgereden om de rest van onze ploeg te zoeken. Na een "standje" van de terreineigenaar, omdat ik ergens reed waar dat niet mocht, doorgereden naar de boerderij om een broodje te eten. Onze ploeg was daar intussen ook al gearriveerd.

Na de lunch hebben we de "zwijnen-route" gereden. Vooral in het gedeelte schuin achter de boerderij wemelt het van het BBQ-vlees. Ze liepen daar in alle maten: van saté-formaat tot grote karbonades. Maar er waren ook hele leuke paden in dit deel van Inor: beetje blub, beetje droog, beetje nat, beetje steil, beetje plat en meer van dat. Oftewel, we hebben ons deze middag hier best vermaakt.

Na het avondeten was het verzamelen rond het kampvuur, een van de gezelligste momenten van de dag. (sterke) Jeep-verhalen, nootjes, chips, een drankje en meelallen op oud-Hollandse dijenkletsers. Helaas, aan alles komt een end, zo ook aan deze dag en diep in de nacht ging ik op zoek naar m’n tentje en slaapzak.

De tweede dag van dit evenement werd met iets minder Jeeps gereden, omdat er verschillende vandaag al naar huis gingen. Vandaag de uithoeken van het terrein verkend. Dit terrein is behoorlijk groot en je kan er een dagtocht van maken om een rondje te rijden. We hebben er een halve dag van gemaakt, want er moest natuurlijk ook nog geluncht worden.

Na de lunch hebben we afscheid genomen van de volgende ploeg die deze dag naar huis gingen. Er bleef nog een klein clubje over en daar zijn we weer mee het terrein in gegaan. Rond de klok van 18.00 uur was het verzamelen in het restaurant van de boerderij, om van "het laatste avondmaal" te genieten.

Al mijmerend over een fantastisch Jeep-weekend in Inor, zat ik 's avonds weer bij het kampvuur met de overige Jeepers. Ik heb dit weekend vele Jeepers leren kennen, die ik alleen van hun 'nick-name' kende van dit Forum en heb een fijne tijd met ze gehad. Reden voor mij, om een volgend evenement zeker weer van de partij te zijn.

Enne ....... ere wie ere toekomt: een dikke pluim voor de organisatie !!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...