Spring naar bijdragen

Help kooptips+verbruik lpg


Recommended Posts

  • 1 month later...

Joh daar,

Ik heb sinds 2 maanden een prachtige Jeep Wagoneer '82 en inmiddels op LPG en ik rijdt er 1 op 5 mee (ruim).

Wij gaan niet als eerste weg als het groen wordt (weet dat het kan) maar wij tuffen lekker door en komen wel waar we wezen willen met ons droompje.

Greetz Jost

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Jost,

Ben nog steeds aan het dubben of ik gas ga inbouwen rij er niet zo vaak mee.

Maar hoe zuinig reed jou wagoneer op benzine? en is die 1 op 5 serieus.

Ik rij op benzine 1 op 5 en misschien zal het wat beter worden als ik hem eens goed heb laten afstellen.

Met mijn caravan er achter reed ik 1 op 3,5/4 dus dat werd geen zuid frankrijk Ha Ha.

Hoor nog wel van je

Grzz Henk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste lezers,

Mijn Chief is voorzien van chromen bumpers.

Het chroom glimt fantastisch, alleen valt het met stukjes en beetjes van de bumper af.

Zo langzamerhand is er meer chroom in de afvalbak verdwenen, dan dat er op de bumper hoort te zitten.

Iemand een idee waar ik nog een 1-delige verchroomde (achter)bumper op de kop zou kunnen tikken?

De achterbumper heeft dezelfde afmeting als voor een GrandWagoneer, de voorbumper heeft een andere maat.

Ook zoek ik nog 2 hoekprofielen van de sierlijsten aan de buitenkant.

Henny Kamphuis

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste lezers,

Mijn Chief is voorzien van chromen bumpers.

Het chroom glimt fantastisch, alleen valt het met stukjes en beetjes van de bumper af.

Zo langzamerhand is er meer chroom in de afvalbak verdwenen, dan dat er op de bumper hoort te zitten.

Iemand een idee waar ik nog een 1-delige verchroomde (achter)bumper op de kop zou kunnen tikken?

De achterbumper heeft dezelfde afmeting als voor een GrandWagoneer, de voorbumper heeft een andere maat.

Ook zoek ik nog 2 hoekprofielen van de sierlijsten aan de buitenkant.

Henny Kamphuis

Welkom, maar is dat niet iets voor een nieuw topic?

Misschien in 'te koop gevraagd'?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Henk en de beginner van het topic,

Die van mij rijdt op benzine 1 op 5a6 en op LPG echt ruim 1 op 5, de laatste tankbeurten (terwijl mijn bagagewagentje er achter hing) heb ik op 80 liter LPG ca 440 km gereden. Ik denk dat met ca 9000 km per jaar dat ik geen keuze nodig had om wel of geen LPG in te bouwen! Al doe je daar 2 jaar over dan nog is het interessant als je tenminste van plan bent om de auto goed bij te houden ?

greetz Joost

PS die inbouwer in Arkel kan ik nog altijd aanraden al ist natuurlijk wel ff rijden op benzine ?!? (maandje rijden op LPG en dan is dat er ook weer uit)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste Henk,

Sinds 2 jaar rijd ik een chief. Ik heb een impco-gasinstallatie in laten bouwen met 2x70 ltr tanks op de plaats van het reservewiel.

Mijn ervaring in 1,5 jaar is, dat het verbruik 1 op 3,5-4 is en blijft. Ik vermeld er wel bij, dat ik een 4-barrel carburateur gemonteerd heb.

Na 6600 km heb ik mijn gasinstallatie er al dubbel en dwars weer uit.

Ik gebruik mijn chief dagelijks (woon-werkverkeer) en rij continue op gas, zowel zomer als winter.

Mijn ervaring is, dat de auto er beter op rijdt, beter start en beter blijft lopen wanneer de motor erg koud is.

Ik ben de mening toegedaan, dat een investering in een gasinstallatie zich razendsnel terugverdiend (mits belastingvrij) en dus eigenlijk geen investering is. Iedereen die de auto zolang houdt totdat hij 15-20 keer getankt heeft, heeft (110 ltr), heeft zijn geld terugverdiend.

Mijnsinziens is het niet belangrijk of een gasinstallatie 1.600 of 2.100 euro kost, maar of het een goede installatie is, dus geen hemelvaartsmerk.

Groeten,

Henny

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...
Beste lezers,

Mijn Chief is voorzien van chromen bumpers.

Het chroom glimt fantastisch, alleen valt het met stukjes en beetjes van de bumper af.

Zo langzamerhand is er meer chroom in de afvalbak verdwenen, dan dat er op de bumper hoort te zitten.

Iemand een idee waar ik nog een 1-delige verchroomde (achter)bumper op de kop zou kunnen tikken?

De achterbumper heeft dezelfde afmeting als voor een GrandWagoneer, de voorbumper heeft een andere maat.

Ook zoek ik nog 2 hoekprofielen van de sierlijsten aan de buitenkant.

Henny Kamphuis

ben zulke bumpers tegengekomen op marktplaats vandaag (onderdelen jeep)

groet,

Rob

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...
heeft iemand ervaring om de airco af te koppelen om het verbruik iets te verbeteren ??

Volgens mij kun je de riem er af leggen, wel even kijken of er geen andere onderdelen door de zelfde riem worden aangedreven (servo of alternator) en dus eventueel een kortere riem monteren.

Maar ik vraag me af als de pomp wel meedraaid als je je airco niet aan hebt?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi,

Afgelopen jaar met de Wagoneer (1968) en caravan(1969) naar Zuid-Frankrijk geweest. Reed gemiddeld 1 op 4, ook in de bergen. Maar ja, ik heb het een paar keer uitgerekend maar eigenlijk maakt het niet zoveel uit. Je hebt er zoveel fun van, hij mag van mij wel een slokje drinken.

Anders kun je beter een Opel Astra kopen, lekker zuinig maar ooo zoo saai....

René

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hahaha.... heb ook een saaie astra voor woon werk...hoe wist je dat ???? :blush:

maar wilde het graag weten of het wat uitmaakt... airco gebruik ik zelden...en m´n gastank is te klein... wil dus graag wat verder met een tankje rijden totdat de 2e tank er naast wordt geplaatst... (zal nog wel paar maanden duren)

anyway..thx for the info

Rob

ps naast de wagoneer en astra ook nog een golf IV cabrio uit 99 laatste staat nu te koop... en is zeker niet saai..... interesse ??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Was maar toeval, ik vind een astra een beetje symbool voor saaiheid. Maar goed ieder zijn ding.

Voor mij is mijn Wagoneer (met 350V8 Buick) mijn grote hobby dus dat mag dan wel wat kosten. Ik geniet er iedere minuut in, heerlijk...

Trouwens ik kan lekker naar mijn werk fietsen dus daar heb ik geen auto voor nodig gelukkig.

Zoals al geschreven is draait de aircopully vrij als hij niet gebruikt wordt en zal dus niet van invloed zijn op het verbruik. Zo ie zo met zo'n grote motor zal het maar een fractie zijn.

Succes verder en veel plezier met Cruisen...

René

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

hallo allemaal,ben nieuw hier en ben van plan een wagoneer van 71 te kopen.

mijn vraag is aleen,kan ik hier dagelijks,comfortabel mee rijden?dus hij moet niet te veel stuiteren.heb ooit eenkeer in een wrangler gereden van bj 81,en dit is niet fijn voor dagelijks gebruik.wil er ook mee op vakantie naar frakrijk met caravan.moet ik ook nog op speciale technische dingen letten?gr erwin beukers

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...