Spring naar bijdragen

krakende/wringende geluiden uit het vooronder


Recommended Posts

Ik heb al wat langer klachten met de vooras, bij het inveren en uitveren ging dit gepaard met gekraak.

zie eerdere link:

http://www.jeepforum.nl/showthread.php?t=7387

Ik heb wat nog geen actie ondernomen, de klacht was niet erg urgent, leek me. De klacht trad op nadat de ZJ 2" gelift werd.

Vanavond dus het volgende:

Ik stuur uit een parkeervak, dit gaat met veel gekraak en gepiep, wat boven de uitlaat en motorgeluid uitkomt. Bij bochten of gewoon lichte stuurbewegingen kwam het ook terug, rechtuit is het geluid minder.

Als ik stationair draai, in neutraal, en dan naar links en rechts draai, is het gekraak ook aanwezig.

Ca 1 jaar is een nieuwe VC geplaatst, jaar daarvoor is de vooras gereviseerd.

Heeft iemand tips waar dit aan kan liggen? of twee rechterhanden?

ThanX

Sidney

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Sydney

In eerste instantie denk ik dat er weer problemen zijn met de visco,maar dat is vanachter de computer.Kan ook makkelijk dat de rubbers van de stabilisatorstang niet soepel meer zijn of de as niet soepel meer in de rubbers kan bewegen.

Vaak is roest op de stabstang hier de oorzaak van.

Maar zo een oorzaak geven is en blijft moeilijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag de stuurpomp nagelopen: er bleek zeer weinig vloeistof meer in te zitten. Gelijk bij gevuld, waarna het gekraak bij sturen (ook in stilstand) meteen weg was.:P

Rest nu nog na te gaan waardoor de pomp nagenoeg leeg was; misschien tijd voor een nieuwe stuurpomp.

Overigens heb ik ATF er ingedaan, kan dit kwaad?:lol:

Anders vervang ik die alsnog door de olie die er eigenlijk in moet.

Stabilsatorstangen staan op het lijstje. Ik zoek disconnects voor 2 inch, iemand idee waar die te krijgen zijn?

Goed weekend allemaal:bye1:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Eerst maar gewoon op lekkage controleren denk ik.

Haynes geeft voor remvloeistof een DOT-specificatie, maar vermeldt voor de stuurpomp alleen maar: Mopar powersteering fluid en voor de XJ: Jeep powersteering fluid. Dat laatste zal wel hetzelfde zijn, maar kennelijk toch iets anders dan remvloeistof.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...