Spring naar bijdragen

Wat heb je vandaag gedaan aan je Jeep | Deel 2


Mav
 Share

Recommended Posts

Even een motor up-date gedaan.

Rijd veel beter met de 35 inch wielen.

Niet voor de snelheid maar voor het koppel 🙂

Verschil tussen de 177 Pk en de 210 Pk nu is zo relax met rijden.

Laten uitvoeren bij:

Unlimited Tuning te Amersfoort www.unlimitedtuning.nl

 

Vermogen 177 pk   205 pk K&N air intake + 5 Pk
Koppel 410 Nm   520 Nm  
Max. koppel bij 2000 tpm   2000 tpm

 

 

2019-10-25_09_25_07.jpg

2019-10-25_09_51_02.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 1 month later...

CPS sensor preventief vervangen.
Zoals verwacht waten de twee boutjes waarmee de sensor op de transmissie vast zit erg lastig te bereiken.

Ik kon met mijn arm net langs de voorste aandrijfas komen en de boutjes me de hand er een stukje indraaien. Vastgezet met een ratel kniestuk, dop 11 mm en één meter aan verlengstukken.😊
 

De oude CPS bewaar ik in de auto als reserve.
 

 

D8F22081-5D21-4FDB-BAB5-C2DBFA77B7E9.jpeg

1DE97E29-188A-491B-BC52-EA05B211B139.jpeg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag de Optima Yelowtop uit de Jeep gehaald als strat accu.

De Odyssey geplaatst als start accu en voor alles wat op de Jeep standaard op het 12 volt net zitten.

Aankomende project is een Samlex BS100 Dual plaatsen (intelligente battery separator) 

Daarna de Optima te plaatsen voor de koelkast. Dan kan deze in Spanje gewoon door draaien en ik kan nog steeds normaal starten.

Weer een leuke up-date...

2020-01-16_16_32_24.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...

Vandaag met Willem samen een mooie accubak gelast en deze achter in de jeep geplaatst. De optima wordt geladen via het Victron Cyrix relais onder de motorkap.

16mm kabel van voor naar achter met bij beide accu's een 50 Amp zekering.

Het geheel werkt perfect zoals het hoort te werken, daar kunnen we in de vakantie van genieten. 

Nu de andere zaken nog aansluiten, amateur radio en aprs.

Verlichting al gereed....

(start mogelijkheid zou ik kunnen gebruiken om de start accu te laden, maar niet direct starten met een 16mm van voor naar achter)

2020-02-09_15_49_03.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei michel1972:

Netjes zo!

Waarom ben je van Maxxis naar de BFG overgestapt? 

Heel simpel, de Maxxis is een echte modderband die het perfect doet in die omgeving.

Voor mij dus eigenlijk niet de juiste keuze geweest, ik rij ook nog naar Spanje met de Jeep en dan zijn die banden niet echt super.

Heel zacht rubber en iets teveel Db tjes....

Verder rij ik in Spanje veel rots wegen en dan komt de BF veel beter uit de review op internet.

Dus gewoon getest en erachter gekomen dat ik niet de juiste keuze had gemaakt, maar dat hebben we allemaal wel eens.

Wat ik zeg in de modder zijn deze banden echt het beast, ik denk dat er dan geen betere bestaat.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Een simpel maar een voldoenend klusje, vandaag een nieuwe trekhaak geïnstalleerd. Voor wie geïnteresseerd is in de trekhaak; het is een GDW en deze paste verder goed. De kwaliteit was ook prima, alles recht en met goede bouten. De poedercoat had wel wat krassen van het transport en heb hem daarom eerst in de hammarlack gezet.

IMG_8730.thumb.jpeg.679fb490a8e237ff7346707ba48da81d.jpegIMG_8739.thumb.jpeg.b0e5a927890712e2a00614c6234646b5.jpeg

bewerkt door Adebisi
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...