keesg Posted February 27, 2016 Report Share Posted February 27, 2016 een paar lampjes der in gezet, de fittingen zaten der al in Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hermancj5 Posted February 27, 2016 Report Share Posted February 27, 2016 Binnenkort een nachtritje, dus even wat extra verlichting gemonteerd. (2* 100W) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
keesg Posted February 27, 2016 Report Share Posted February 27, 2016 tja het is altijd baas boven baas, Da van mij was 2 x 5 Nu zit er al 2 x 100 op dus ik klaag niet Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Masis Posted March 9, 2016 Report Share Posted March 9, 2016 Niet zo vrolijk van geworden, bedoeling was om even voor nieuwe LS schijfjes achter te zorgen tot ik dit tegen kwam: Is de speling op de linker steekas trouwens normaal? Rechts zit helemaal strak. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ab Posted March 9, 2016 Report Share Posted March 9, 2016 Steekassen hebben altijd een beetje speling op de C-clips, dit lijkt me nog niet bijzonder veel. Zonnewieltjes moeten er toch uit om de LS plaatjes te vervangen, gelijk maar nieuwe erin zetten..... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Masis Posted March 10, 2016 Report Share Posted March 10, 2016 14 uur geleden zei Ab: Steekassen hebben altijd een beetje speling op de C-clips, dit lijkt me nog niet bijzonder veel. Zonnewieltjes moeten er toch uit om de LS plaatjes te vervangen, gelijk maar nieuwe erin zetten..... Thanks Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jofer Posted March 10, 2016 Report Share Posted March 10, 2016 Ik heb weinig verstand van differentiëlen dus ik zou me rot schrikken als ik dat zou zien. Ik hoop dat het meevalt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ab Posted March 10, 2016 Report Share Posted March 10, 2016 10 uur geleden zei Masis: Thanks Al eens gedaan, de carrier eruit gehaald en LS vervangen? Zelfde volgorde als hier -klik- Als je de steekassen eruit hebt, lagerkappen los maken, dan pak je de carrier zo uit. Wel alles goed merken, zodat het op dezelfde plek terug komt. Om de LS plaatjes te demonteren zul je misschien een tooltje moeten maken..... (zie FSM) Succes! (maak je wel foto's ?) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ronvdv Posted March 11, 2016 Report Share Posted March 11, 2016 track bar vervangen, kreeg wat last van Death Wobble. Bleek niet zo vreemd te zijn. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jofer Posted March 11, 2016 Report Share Posted March 11, 2016 Veel dingen gelezen over de death wobble. Ik heb er zelf nooit last van gehad maar lijkt me geen pretje om mee te maken. Gaat de wagen dan stuiteren ofzo? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tjsxj Posted March 12, 2016 Report Share Posted March 12, 2016 Ja ontzettend schudden en trillen en het stuur klappert in je handen en je wil maar 1 ding en dat is stoppen ! Het is geen pretje!. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ronvdv Posted March 12, 2016 Report Share Posted March 12, 2016 Klopt, is een zeer onprettige beleving. GC rijdt nu ook een stuk beter en rustiger. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Masis Posted March 31, 2016 Report Share Posted March 31, 2016 (edited) Op 9-3-2016 om 9:20 PM zei Ab: Al eens gedaan, de carrier eruit gehaald en LS vervangen? Zelfde volgorde als hier -klik- Als je de steekassen eruit hebt, lagerkappen los maken, dan pak je de carrier zo uit. Wel alles goed merken, zodat het op dezelfde plek terug komt. Om de LS plaatjes te demonteren zul je misschien een tooltje moeten maken..... (zie FSM) Succes! (maak je wel foto's ?) LS schijfjes gingen er zo uit, probleem was een beetje de linker C clip. De LS schijfjes waren zo gebroken dat ze op elkaar gedraaid waren, waardoor de as net niet voldoende naar binnen kon zodat de clip eruit viel. Was even rommelen om de schijfjes goed te krijgen zodat de clip eruit ging. Sja, en toen dit: Misschien niet helemaal duidelijk te zien, maar alle tandjes zijn hier afgebroken Weet ik nu in ieder geval waar het geklapper vandaan komt. De boel zit nog niet in elkaar, ben benieuwd hoe het straks zal rijden. Ik denk/hoop dat ik heel veel mazzel heb gehad dat mijn R&P nog wel heel zijn gebleven. Edited March 31, 2016 by Masis Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jeepertje Posted March 31, 2016 Report Share Posted March 31, 2016 32 minuten geleden zei Masis: LS schijfjes gingen er zo uit, probleem was een beetje de linker C clip. De LS schijfjes waren zo gebroken dat ze op elkaar gedraaid waren, waardoor de as net niet voldoende naar binnen kon zodat de clip eruit viel. Was even rommelen om de schijfjes goed te krijgen zodat de clip eruit ging. Sja, en toen dit: Misschien niet helemaal duidelijk te zien, maar alle tandjes zijn hier afgebroken Weet ik nu in ieder geval waar het geklapper vandaan komt. De boel zit nog niet in elkaar, ben benieuwd hoe het straks zal rijden. Ik denk/hoop dat ik heel veel mazzel heb gehad dat mijn R&P nog wel heel zijn gebleven. Bij mijn TJ had de vorige eigenaar ook iets gelijkaardigs voor gehad. Toen had hij de pinion laten zitten, waardoor ik enkele duizenden km's later alles kapot had... Dus, mijn tip: haal ook de pinion los, om zo de afgebroken "tanden" uit het oliekanaal van tussen de twee pinion lagers te halen... Succes, Geert Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
REAL STRANGLER Posted March 31, 2016 Report Share Posted March 31, 2016 Goed bezig Masis! Dat scheelt me weer een paar zwarte handen...... Heb je de klok er uit gehaald? Hoe zijn de lagers van de klok? Als we die moeten vernieuwen , gaan die van de pinion ook! Als de kroon en pinion er nog goed uitzien, en de lagers dus ook, kun je met lucht, magneetje en veel olie het badje wel proberen te spoelen. Gaat je lukken, anders hoor ik het wel...... Siert. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Masis Posted April 1, 2016 Report Share Posted April 1, 2016 Bedankt voor de berichtjes Geert en Siert. Ik heb de klok er inderdaad uit gehaald, maar ondanks dat ik nieuwe boutjes had heb ik de ring laten zitten. De lagers van de klok waren nog goed, maar ik heb ze nog even goed schoon gemaakt. Pinion durf ik zelf niet los te maken, ben bang dat ik het nooit meer goed op zijn plek krijg. Buitenste keeringen van de assen meteen vervangen en met een magneet en een doekje om een bezemsteel de assen van binnen schoon gemaakt. Toch nog wat metaaldeeltjes. Maar de schrik kwam pas toen ik de aandrijfas naar de tussenbak los haalde waardoor de pinion vrij kon draaien. Vanaf boven remreiniger ingespoten, draaien, en luchtdruk erop. Na dit een aantal keer herhaald te hebben was dit mijn verzameling, dit is alleen wat er van achter de pinion vandaan kwam!!! De pinion maakte nadat ik hem droog geblazen had met lucht geen rare geluiden en draaide gewoon strak. De wagen rijdt ook weer super, geen gebonk, geklapper en getril meer. Maar toch zit het mij niet zo lekker dat er zoveel troep er achter vandaan is gekomen, wie weet was dat nog niet alles?! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
de jeeper Posted April 2, 2016 Report Share Posted April 2, 2016 VAN MIDDAG MOTOR OLIE VERVANGEN WAS HARD NODIG OOK, olie was zo zwart als teer. en ook de achter as maar gelijk mee genomen met olie vervangen die heeft er al een jaar in gezeten, alles zag er goed uit wat de tand wielen/ over brenging betreft geen ijzer deeltjes in de olie, was er blij om dat er niks raars aan de hand was. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Josz Posted April 3, 2016 Report Share Posted April 3, 2016 (edited) https://drive.google.com/file/d/1-J9VRxJ9yJxn8Yan6s5WIC8oPNPOSRWzqA/view?usp=sharing nieuwe veerstroppen en grote banden onder de CJ5 gezet, nu zijn de wielkasten weer lekker gevuld. Totaal ongeveer 3 inch omhoog, en zie er prima uit https://drive.google.com/open?id=0Bzh788X74ozVMG5aT1RfeWI5MzQ Edited April 3, 2016 by Josz toevoeging Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jofer Posted April 11, 2016 Report Share Posted April 11, 2016 De voorwielen van de zj achter gezet en de achterwielen voor gezet. Die MT banden slijten best hard op asfalt, zeker de voorbanden. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
de jeeper Posted April 11, 2016 Report Share Posted April 11, 2016 VANDAAG DE OLIE VAN DE VOOR AS VERVANGEN. was ook zwart als teer en verder alles goed na gekeken, ook de dop waar langs je de olie er in doet of daar . geen deeltjes ijzer aan zaten was niks te zien. alles goed schoon gemaakt plus een nieuwe pakking er tussen. weer dicht gemaakt en verse olie er in tot het er via de vul opening er langs uit komt. vul dop er weer terug er in gedraait. kent er weer tien duizend kmrs mee Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
EJG Posted April 11, 2016 Report Share Posted April 11, 2016 hier heb je een handje ...... en ,,,,,,,,,, leest wat makkelijker 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ronvdv Posted April 30, 2016 Report Share Posted April 30, 2016 Drag link, Tie Rod en stuurdemper vervangen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jofer Posted May 5, 2016 Report Share Posted May 5, 2016 Jeep wielen op m'n aanhanger gezet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jofer Posted May 11, 2016 Report Share Posted May 11, 2016 Ik probeer de motorkap weer netjes te krijgen, de roest is er op sommige plekken al doorheen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Masis Posted May 11, 2016 Report Share Posted May 11, 2016 32 minuten geleden zei jofer: Ik probeer de motorkap weer netjes te krijgen, de roest is er op sommige plekken al doorheen. Hey Johan, Dat is toevallig, ik heb vanmiddag wat foto's gemaakt om er een topic over te openen en advies te vragen. Mijne is wel iets minder dan bij jou op de foto. Heb je er ook last van bij de achterklep? Hoe pak jij het aan? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts