Spring naar bijdragen

Wat heb je vandaag gedaan aan je Jeep | Deel 2


Mav
 Share

Recommended Posts

Een 2Din Navi/Radio ingebouwd in de JK.... viel nog niet mee.

Moest o.a. een metalen framewerk aanpassen, binnenin het dashboard.

 

Maar ben er super happy mee. Eindelijk geen losse snoeren meer. :P  

 

Vandaag maar weer eens de trekhaak eronder.... de weekenden komen er weer aan.  B)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gevloekt als een bootwerker bij het vervangen van de onderste draagarmen, dempers en veren achter.

 

Een van de onderste bevestigingsbouten van de dempers brak af de andere heb ik af moeten slijpen, ze zaten ook nog eens vastgeroest in de bussen dus met een BFH aan de slag. Daarnaast brak ook een van de bevestigingsboutjes aan de bovenkant af. Gelukkig de buitenste dus kon hem doorboren, modderscherm aan de binnenkant los en kon ik er net bij om er en een boutje doorheen te krijgen, maar het zit eronder :-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag de 5.9 verwend met een tune up kitje, alleen de bougies is niet gelukt. Kon de bougiesleutel niet zo snel weer vinden. Maar loopt weer mooi regelmatig, liep stoterig op vaste snelheid. Was ook geen wonder, verdelerkap behoorlijk aangeslagen en rotor erg ingebrand. Nu de 4 liter nog, lichtschakelaar vermoedelijk door en moet nog een nieuwe kering in de vooras. Lekt ie een beetje diff olie op de band. Maar kan volgende week pas. Als het goed is klaar voor Jeepcamp. Foto van de verdelerkap.

post-14715-0-48184200-1431365811_thumb.j

bewerkt door brandend zand
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Klaargezet voor de keuring dus fingers crossed 

 

Nondeju een afkeur helaas.

Gordels zijn te veel beschadigd 

Moet nieuwe remleidingen leggen van voor naar achter 

En een plaatje in lassen daar waar de gordel bevestigd zit in de bodem.

Dus werk aan de winkel maar het is te overzien allemaal 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Mijn tankmeter in de tank vervangen. Deed het bij aankoop al niet. Was geen bedrading probleem want het hele binnenwerk was eruit. Buitenzijde tank en bodemplaat ontroest en in de primer gezet. Bij de eerste veeg met de staalborstel kwam er een gat in de bodem van de tank.

Uiteindelijk vervangen

tank, tankmeter, slangen en vulslangen.

Alles ontroest en behandel.

Nieuwe bedrading getrokken.

bewerkt door mvd1968
Link naar opmerking
Deel via andere websites

En merk je verschil?

 

Denk alleen geluid 

 

Ja, ik merk zeker verschil. Naast een erg goed geluid (alleen bij 2000+ toeren, dus bij rustig cruisen gewoon relaxed), merk ik ook zeker dat ie wat sneller reageert en wat sneller is. Piepende bandjes kost nu nog minder moeite. K&N claimt dat er op de 5,2 een winst van 25pk en 30lbft (40NM!!) is, en levert de schema's van de dyno tests erbij. 

 

Het kan tussen de oren zitten, maar ik had het idee dat hij met het originele huis bij het vol intrappen wat trager reageerde maar dan wel met een 'klap' op gang kwam. Die 'klap' (wat wel leuk was) is nu een stuk minder maar hij reageert gewoon sneller. 

 

Opvallend, na het installeren liet ik hem lopen, en begon het check engine lampje te branden. Ik zoeken naar per ongeluk losgetrokken stekkers of slangen, maar alles leek ok. Uitleesapparatuur eraan gehangen, en ja hoor... P0113, intake air temperature sensor... Dat ding heeft het verschil gewoon gemerkt! Gereset en geen last meer van gehad.

 

Beetje spijt dat ik uit luiheid niet heb gedaan wat Siert me ooit geleerd heeft, namelijk voor zulke aanpassingen even de tijd opmeten van 80-100 en 80-120. Dan na de aanpassingen nog een keertje en zie je concrete cijfertjes.... 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vanmiddag visco-fan, shroud en multiriem verwijderd. Waterpomp is lek, onduidelijk of het via de pakking of de as is. Morgen nieuwe pomp monteren. Bij de weg, kuddo's voor de mannen/vrouwen bij B&S, vrijdag besteld-zaterdag binnen. Goed dat ik vakantie heb, je zal jezelf maar vervelen :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...