Jump to content
Mav

Wat heb je vandaag gedaan aan je Jeep | Deel 2

Recommended Posts

Hahaha goed om te weten ik vond het al zo vreemd.

Maar de onderkant is nu wel schoon in ieder geval dus die flex test is voor volgende keer

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beetje voorbereid voor de lier van de winter, bouten ff losgemaakt, roest op het chassis weggehaald waar de lierplaat straks komt, grilletje ff van nieuwe action lak voorzien  :D overbuurman voor een biertje overgehaald even de trekogen op de bumper te lassen  :D

 

DSC_0131_zpsf5b2707f.jpg

 

DSC_0132_zpsde377d97.jpg

 

DSC_0134_zpsb79faf38.jpg

 

Zijn volgens mij gewoon de standaard trekogen maar komen nu onderop de bumper in plaats van erbovenop zodat ze de lier straks niet in de weg zitten, ik vind de standaard bumper toch nog het beste eruit zien, dikke lierbumper hoeft voor mij niet. Komt toch al een dikke 42 kilo bij op de voorkant, hoe meer hoe slechter. Vast laten lassen omdat ze dan wel maar met 1 bout ipv 2 vastzitten. Lijkt me veilig en sterk genoeg!?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nog maar een beetje doorgeprutst zoals dat meestal gaat  :D

 

DSC_0145_zps39119afe.jpg

 

En dan nog even de redneck skills uit de kast gehaald. Straks moet het lier relais natuurlijk wel mooi weggewerkt worden  :lol:

 

Dont worry,

 

DSC_0158_zpsd6aa32b7.jpg

 

DSC_0155_zpsd34ce9cc.jpg

 

I'm an engineer  :whistle:  :lol:  :D

 

DSC_0154_zps852da0ec.jpg

 

nog een paar gaatjes maken voor wat kabeltjes en doorvoer rubbertjes scoren, de rest volgt wel in een "project" topic als ik de lier echt ga plaatsen:

 

DSC_0146_zps09fa44ae.jpg

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niet vandaag maar gister uit de wegenbelasting gehaald, omdat de apk is verlopen.

En meteen maar besloten om de Jeep helemaal aan te passen, en alle dingen die kapot zijn te maken.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Niet vandaag maar gister uit de wegenbelasting gehaald, omdat de apk is verlopen.

En meteen maar besloten om de Jeep helemaal aan te passen, en alle dingen die kapot zijn te maken.

Moet er veel aan gebeuren?

Share this post


Link to post
Share on other sites

D44 vooras uit een 78-er wagoneer uit elkaar gehaald en beginnen schoonmaken.

Moet deze winter onder de cj komen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Raad de smaak  :D  :D  :D alleen nog even een ander t-stuk scoren  :lol:  :lol: en de slangen wat beter leggen  :lol:  :lol:

 

10320302_705623636200640_506234432482550

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Moet er veel aan gebeuren?

 

Een hoop kleine dingen, maar ik heb er nu ff geen zin in om met die kou op straat te sleutelen.

En ik reed er toch niet veel mee, dus het heeft nu geen haast.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Van de week stuurhuis laten revisieren en weer geplaatst.

Gisteren olie ververst van beide diffs. Olie achter zag er niet zo goed uit, olie voor was wel oke. Binnenkort maar eens de aandrijfas voor terug plaatsen, kijken of er nog steeds een zoemend geluid komt uit de voorste diff. Meteen de keering vervangen van de achterdiff, deze zweette iets teveel. Krukaskeering voor vervangen voor de 2e keer, gaat met een speciale perser een stuk makkelijker.

Verder misschien wel voor de 5e keer de tank naar beneden gehaald. Had al een tijdje last van moeilijk starten en wegval van brandstofdruk. Pomp al 1x vervangen door een gebruikte, en daarna een gloednieuwe besteld uit de VS (complete module). Nah, toen wilde hij helemaal niet meer lopen. Ik mailen, klote service van teamgrandcherokee.com. Uiteindelijk de fabrikant gebeld, hele aardige vent, heeft een nieuwe pomp voor me geregeld. Weer de boel naar beneden, blijkt het niet de pomp te zijn maar een plastic aansluiting wat gebroken is aangekomen (in de module). Vorige week de aansluiting ontvangen, en gisteren de boel weer naar beneden gehaald. We zijn een maand later, maar starten is weer lopen!

Ben blij dat ik de Prins systeem kon omzeilen om hem toch op LPG te kunnen starten :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Best veel :-)

 

Nieuwe vaccuumslangen voor de locker, gaatjes weggewerkt waar de schakelaars eerst zaten en nog een plaatje gemaakt op de plek van de radio voor de nieuwe plek van de schakelaars en nog een kleurtje in het zonnetje gekregen ook vandaag  :D  :D

 

DSC_01991024x576_zps7a6f3597.jpg

 

DSC_02001024x576_zpsc94c1404.jpg

 

DSC_01981024x576_zps6d4c6d31.jpg

 

DSC_02021024x576_zpsf973e471.jpg

 

DSC_02061024x576_zpsb4737f80.jpg

 

DSC_02051024x576_zps1d6a9126.jpg

 

DSC_02081024x576_zps39d52c25.jpg

 

DSC_02171024x576_zps6e0ed1f6.jpg

 

DSC_02221024x576_zps7ae3b292.jpg

 

DSC_02241024x576_zpsb38cb4f9.jpg

 

Morgen nog even een paar kleine dingen afwerken  :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

235/85R16 MT banden onder m'n zj gemonteerd.

Jeep is niet opgehoogd dus ging niet van harte.

Als ik met de vrouw en 3 kinderen over een drempel ging hoorde ik de banden aanlopen

Ik heb een stuk van de bumper geslepen en de plastic kapjes van het achterspatscherm gedemonteerd.

Nu hoor ik ze niet meer, volgend weekend ga ik ze testen in het terrein.

Foto-PPSTJWBG-D.jpg

Edited by jofer

Share this post


Link to post
Share on other sites

235/85R16 MT banden onder m'n zj gemonteerd.

Jeep is niet opgehoogd dus ging niet van harte.

Als ik met de vrouw en 3 kinderen over een drempel ging hoorde ik de banden aanlopen

Ik heb een stuk van de bumper geslepen en de plastic kapjes van het achterspatscherm gedemonteerd.

Nu hoor ik ze niet meer, volgend weekend ga ik ze testen in het terrein.

Foto-PPSTJWBG-D.jpg

is ook bijna 32 inch samen voor 31 inch moet je al minimaal 2 inch verhogen en trimmen

Share this post


Link to post
Share on other sites

235/85R16 MT banden onder m'n zj gemonteerd.

Jeep is niet opgehoogd dus ging niet van harte.

Als ik met de vrouw en 3 kinderen over een drempel ging hoorde ik de banden aanlopen

Ik heb een stuk van de bumper geslepen en de plastic kapjes van het achterspatscherm gedemonteerd.

Nu hoor ik ze niet meer, volgend weekend ga ik ze testen in het terrein.Foto-PPSTJWBG-D.jpg

is ook bijna 32 inch samen voor 31 inch moet je al minimaal 2 inch verhogen en trimmen

Yep, 31,7 om precies te zijn.

Ze lopen echter niet aan in m'n spatborden omdat ze vrij smal zijn.

Aan de voorkant heb ik ruimte genoeg gemaakt.

Achter moet ik misschien nog wat ruimte maken.

Ik denk niet dat ik hoef te liften, volgens mij heb je bij de ene zj meer ruimte als bij de andere.

Ik lees zo veel verschillende verhalen en ervaringen.

Tijdens het flexen heb ik geen probleem maar dan gaat de band natuurlijk naar binnen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nieuwe olie in de motor gedaan en het filter vervangen.

Er zat altijd 10w40 maar ik heb er nu 5w40 vol synthetisch in gedaan.

Als de olie snel vies word zal ik weer gaan verversen maar aangezien ik op LPG rijd en de wagen redelijk goed onderhouden is voordat ik hem kocht zal het wel meevallen.

Edited by jofer

Share this post


Link to post
Share on other sites

M'n zj deed moeilijk tijdens het stationair lopen.

LPG systeem schakelde uit en hij ging verder op benzine.

Laatste tijd viel de hele motor uit voor het stoplicht.

Ik dacht aan de sensoren maar ik heb de accu vervangen en alle problemen zijn weg.

Schijnbaar is die auto nogal gevoelig voor slechte accu's.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aangezien ze de laatste tijd graag Jeeps stelen, het deurslot van de TJ uit elkaar gehaald en terug werkend gemaakt.

Niet dat zo'n slot veel voorsteld, zeker niet met plastieken ruiten, maar is toch weer een slot die werkt...

Ook begonnen om een adapterplaat 46RE -> Dana 300 te maken...

Edited by jeepertje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Adapter is klaar...

Nu kan ik achter m'n 46RE automaat een Dana 300 tussenbak monteren...

De Dana 300 zal mooi horizontaal hangen, voor maximale bodemvrijheid.

Share this post


Link to post
Share on other sites

de zj naar de apk gebracht   :dry:

 

de uitlaatdemper is verrot, net zoals de dorpels.

fuseekogels versleten, net zoals de stabilisator rubbers en een wiellager.

verder nog wat dingen zoals een niet goed werkende gordel en een gedraaide remslang.

ik heb de komende maanden dus wat te doen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...