Spring naar bijdragen

Wat heb je vandaag gedaan aan je Jeep | Deel 2


Mav
 Share

Recommended Posts

Op 3/5/2019 om 10:02 PM zei brandend zand:

Heb de dynamo eraf (wat een kl..ewerk) maar draait nog soepel. Heb hem aan de boormachine gezet en zie met ronddraaien 0.18 op de meter. Meter staat op 20v gelijkspanning. Nu draait de boormachine niet zo snel dus denk dat de dynamo op zich wel goed is dan. Zit het dan in de gelijkrichter die er achter op geschroefd zit? (Ga ervan uit dat dat de gelijkrichter is) Dat zou echt naar zijn aangezien die in de kabelboom zit aangesloten. Ohja, het is bij de XJ uit 94. Zou het de gelijkrichter zijn hoe los ik dit dan op? 

 

Ik vraag me af hoe je de dynamo hebt getest. Naast de aansluitingen naar de accu moet ook de hulpspoel worden aangesloten om de dynamo te laten werken en voor een goede spanning is nog een signaal vanuit de PCM nodig. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja JeePee, heb maar gewoon de multimeter aangesloten op de + van de dynamo en op de body. Weet anders ook niet hoe ik het moest doen. Er is in ieder geval een nieue dynamo onderweg die ik erop zet en dan kijken of het dan goed is. Anders is het dus toch degelijkrichter die achterop zit.

@MoparTim, heb verder niet gekeken naar een revisiebedrijf. Zit hier niet in ieder geval volgens mij en wil de XJ weer rijdend hebben zodat ik met de rest verder kan. Maar hou jullie op de hoogte van wat het nu was als ik het gevonden heb. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Trackbar vervangen door eentje van Moog.

Tot mijn verrassing was de boutmaat voor de bushing aan de as-zijde M10. Een maatje groter dan de bestaande originele bushings.

 

 

De gaten van de houder zijn ook 10mm (af fabriek dus met speling!). Bij de Hornbach even nieuwe bouten, moeren en ringen gehaald. Alles zit weer vast en in het vet.

9D969693-1F8A-4DB1-887D-51F8CBC390BA.jpeg

7AF9EDD0-05F6-48A0-AE21-2999806EDCC0.jpeg

bewerkt door Kapt. Bob
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Van de week de gasdrukveren vd achterklep vervangen , vandaag wilde ik de coolant sensor doen maarrrrr: Om daarbij te komen  moest er toch de koelvloeistof vanaf en thermostaathuis los dus wilde ik die meteen even wisselen. 

Niet dus. Bouten van thermohuis zitten muurvast, slang ook en die is zo te zien ook net zo oud als de auto. Eerst maar even nieuw spul bestellen dus voor ik links of rechts wat afbreek. Het is ook eigenlijk veel te koud om buiten met koelvloeistof te gaan spelen merkte ik al. 😂

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 13/3/2019 om 7:09 PM zei Kapt. Bob:

Bij de Hornbach even nieuwe bouten, moeren en ringen gehaald. Alles zit weer vast en in het vet.

 

 

Hoi, volgens mij zit er in de track bar een bout met een sterkte van 10.9! Ik denk niet dat ze die bij de Hornbach hebben. Het blijft wel je stuurinrichting, hé!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Arjanw:

Hoi, volgens mij zit er in de track bar een bout met een sterkte van 10.9! Ik denk niet dat ze die bij de Hornbach hebben. Het blijft wel je stuurinrichting, hé!

Arjen, goed dat je mij er op wijst. Ik heb de oude bout nog ergens. Misschien staat er iets op de kop.

Zal bij mijn volgende bezoek ook eens kijken wat er op de bout van Hornbach staat. Diameter van 9 naar 10mm moet voorlopig voldoende zijn.

 

bewerkt door Kapt. Bob
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Ondertussen wel weer het eea gedaan.

Thermostaathuis incl bovenste slang gewisseld om bij de coolant sensor te komen, die ook vervangen en: Probleem blijft. =/

Miss ook maar het stekkertje wisselen denk ik, die zit vrij los. Hij wordt verder niet te warm dus toe maar.

Idler pulley, spanrol en belt gewisseld en hoewel hij vandaag nog wel piepte hoop ik dat dat nou klaar is. 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Coolant level sensor foutmelding in de computer? Dat ligt 9 van de 10 keer niet aan de coolant sensor maar aan de computer zelf, even de soldeerpunten opnieuw solderen. De coolant level sensor zit trouwens in de tank, niet achter de thermostaathuis.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

18 hours ago, Masis said:

Coolant level sensor foutmelding in de computer? Dat ligt 9 van de 10 keer niet aan de coolant sensor maar aan de computer zelf, even de soldeerpunten opnieuw solderen. De coolant level sensor zit trouwens in de tank, niet achter de thermostaathuis.

Aha. Hij geeft "Coolant sensor bad" aan op het display. Ik snapte al niet waarom de temp meter in het dashboard het gewoon goed doet, foutmelding of niet.

Thanks voor de info!

 

Nog meer goed nieuws: ik moest vanmiddag even met gepaste spoed naar de dierenarts dus ipv warm laten draaien en rustig rijden was het een stukje lomp scheuren en voila: drivebelt piept niet meer. Hopen dat dat wegblijft, kon niet iets vinden waar dat aan zou moeten liggen anders dan nieuwigheid.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...
  • 1 month later...

Na bijna een jaar geschorst in de garage, mocht Klukkluk er weer uit en naar de APK. Eigenlijk direct weer last van vastlopende rem rechtsvoor en death wobble. Gloeiende, gloeiende...... Gekozen om de vakantie dit jaar te laten schieten en het op te lossen.  Dus nieuwe klauwen, blokken en schijven afgedraaid. Glijvlakken op de knuckle nog wel glad.  Toen de wobble.  Trackbar, stuurstang, alle kogels en de stuurdemper vervangen.

Voelt nu solide aan, maar heb nog niet heel veel gereden. Ga ik nu wel doen; ben er klaar mee, moet goed zijn. Of het nu voor verkoop of voor mezelf is.

Over een maandje eindelijk de 2e keyfob laten programmeren die hier al 10 jaar op de palnk ligt en de niet-werkende airco lagen diagnotiseren. Oh, en de binnenspiegel had ik weer op de ruit geplakt; benieuwd hoe lang deze nu weer blijft zitten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De GIF beker was nog niet leeg...... De auto rijdt nu prima, tot nu toe. Alleen..... ik stopte om te tanken en 3 sec na uitzetten motor, lekken!!! Langs de voorste krukas poelie. Geen olie, maar mijn reuk is slecht, dus ik vermoedde koelvloeistof uit de hoger zittende waterpomp. Vanaf boven niet te zien, maar in ieder geval niet uit de radiateur. Pffff, waterpomp, themostaat én radiateur laten vervangen.   Leek goed te gaan totdat.... na 150 km stoppen, motor uit en weer lekken.... dus eerdags wer terug. Blij dat het niet mijn daily driver is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb alle “freeze plugs” aan de zijkant van het motorblok vervangen. (Ik ben wel bang dat die ene plug achter het motorblok ook nog een keer aan de beurt moet komen, waar ik wat minder zin in heb… ) Op de weg ernaartoe, de motor mounts vervangen, de bestuurders kant was het rubber totaal gebroken… Ook kwam ik een barst tegen bij de eerste pijp op de uitlaatspruitstuk, dus ook meteen kunnen oplassen. Alle koelvloeistof uitgeflushed en gelijk alle koelwaterslangen en de CCV/PCV vacuum pluggen vervangen. Na de eerste start gelijk dikke rook maar gelukkig was dit de hittebestendige verf die ik op het uitlaatspruitstuk had gespoten 😅. Ik merk wel dat de meeste rubbers en pakkingen, die er waarschijnlijk sinds hij uit de fabriek kwam op zaten, nu wel echt op zijn na 20 jaar. 😁 Na eerder al nieuwe trommelremmen deze zomer is de volgende klus is nieuwe CuNi remleidingen plaatsen. 🤙

IMG_6951.thumb.JPG.37ffa39c65eebeb9d8f329d5af7e9d86.JPG

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 4 weeks later...
  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...