Spring naar bijdragen
Mav

Wat heb je vandaag gedaan aan je Jeep | Deel 2

Recommended Posts

1 uur geleden zei Kapt. Bob:

Subwoofer in het achterwiel gemaakt.

De speaker is een 12 inch van JBL met zeer geringe inbouwdiepte.

Bij een lekke band kunnen de mdf platen aan de voor- en achterzijde eenvoudig afgehaald worden.

Over de draadeinden heb ik dunne slangetje gedaan zodat de velg niet beschadigd.

Mooi hoor! Hoe klinkt het? Geen gerammel?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
20 minuten geleden zei Masis:

Mooi hoor! Hoe klinkt het? Geen gerammel?

De eindversterker moet ik nog afstellen. 😇 Het gaat mij niet om hoog volume. Een zuiver geluid vind ik veel belangrijker.

Ik heb rekening gehouden met trillingen. De mdf plaat met de subwoofer erin heb ik zo groot gemaak dat deze niet op de harde velg rand is gemonteerd maar op de zijkant van de band.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 18/10/2018 om 11:08 AM zei Arjanw:

Dat is precies wat ik nu doe en van het weekend ga ik een poging doen. Als het wederom niet lukt dan zal ik de Tie Rod er onderuit halen en in de bankschroef zetten. Hopelijk hou ik de fuseekogels heel...

Het is mij niet gelukt om de spoorstang weer gangbaar te maken. Ik heb maar een nieuwe gekocht. Nadat ik de voorwielen had uitgelijnd blijft er nog een kleine trilling over. Het is iig een stuk beter dan het was.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Kruisjes aandrijfas achter vervangen. Had gehoopt hiermee de resonantie weg te krijgen. Helaas niet weg. Maar weer verder zoeken.

Sloeg ook nog met een moker op mijn duim! Dubbel pech! 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Arjanw:

Kruisjes aandrijfas achter vervangen. Had gehoopt hiermee de resonantie weg te krijgen. Helaas niet weg. Maar weer verder zoeken.

Au! 

Lastig verhaal met de resonantie. Iedere keer als je een onderdeel hebt vervangen hoop je dat het is opgelost.

Nog veel geluk met zoeken!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 10/11/2018 om 10:15 AM zei Arjanw:

Vandaag tussenbak verlaagd met teflon busjes van 2,5cm die ik op mijn werk had gemaakt. Spietjes achter verwijderd en de resonantie is weg! 

Viel niet mee om de tapeinden te verwijderen! Moest ze toch ff warm stoken! 

20181118_192443.jpg

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Vandaag de fuseekogels rechts vervangen door kogels van Febi Bilstein. De onderste kogel was in zéér slechte staat. Links was daarna aan de beurt echter is daar 1 bout (12 kant) dol gedraaid door de vorige eigenaar. Komende week maar even nadenken hoe deze te verwijderen is. Kan natuurlijk de kop eraf slijpen en het lager met afgeslepen bout en al verwijderen en de rest in de bankschroef verwijderen.

Hebben jullie een goed idee?

De trilling die ik nog had bij ca. 95km/uur is gelukkig wel weg.  

bewerkt door Arjanw
Fout verbeteren.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
12 uur geleden zei REAL STRANGLER:

Als het niet lukt met een twaalf kant 1/2 " dop dan tik ik er hier een grote moer over die ik even vast las. Dan is de bout ook direct lekker warm.

Succes, siert.

Helaas heb ik geen lasapparaat. Zou dit ook kunnen werken? https://www.hbm-machines.com/producten/gereedschap-en-toebehoren/overige/hbm-dollebouten-removerset-model-1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 uur geleden zei Arjanw:

op zich werk dit prima maar of deze van hbm het ook doen is de vraag.

ik heb een setje bij de hoffman group gekocht en werkt prima 4 doppen voor ik dacht € 46,-

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Vandaag de CJ7 weer op zijn winterplekje geparkeerd waar hij de komende 3 maanden mag "rusten". Zal wel de automaatbak onder handen nemen: diepe oliepan monteren en kleine lekkage aan inspectieluikje oplossen. Ook zal de AMC20  achteras uit elkaar moeten omdat de asafdichtingen aan het einde van hun levensduur zijn (diffolie loopt nu over schijfremmen achter.....).

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 26/11/2018 om 9:50 AM zei Arjanw:

Toch maar langs een medejeeper gereden en een moer eroverheen gelast en inmiddels zijn de fuseekogels gewisseld. Op naar het volgende project..

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Weer een mooie constructie gemaakt om de extreme hi lift jack vast te zetten. Zit weer netjes en ik ben weer tevreden met het resultaat

2018-12-29_16_46_25.jpg

2018-12-29_16_46_30.jpg

2018-12-29_16_46_37.jpg

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wat wordt de kofferbak mooi georganiseerd. En we kunnen ook de jerrycan vast zetten en de toolbox. Ook weer klaar...........

Jeep JK back kofferbak 001.JPG

Jeep JK back kofferbak 002.JPG

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Stabistang vastgezet, vetnippels nagelopen en een heavyduty stuurdemper gemonteerd. Oude stuurdemper ging wel heel gemakkelijk en was lek. Had een deathwobble toen ik in Heerde was geweest op de vrijdag voor de academy. Na schoonmaken toch nog een lichte trilling vandaar. Zaterdag uittesten. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Zoek even op dit forum naar Death Wobble. Een stuurdemper is niet de oorzaak, het kan hooguit het probleem tijdelijk maskeren....

47 minuten geleden zei brandend zand:

Stabistang vastgezet, vetnippels nagelopen en een heavyduty stuurdemper gemonteerd. Oude stuurdemper ging wel heel gemakkelijk en was lek. Had een deathwobble toen ik in Heerde was geweest op de vrijdag voor de academy. Na schoonmaken toch nog een lichte trilling vandaar. Zaterdag uittesten. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Klopt JeePee, maar was toch aan vervanging toe. Na dat ik alles had nagelopen met de vetspuit en de wielen goed had schoongemaakt was het al een goede verbetering. Vrijdag de voorwielen voor de zekerheid laten balanceren en is nu weer slechter ☹️. Kon helaas niet meer terug, zat al op de snelweg en bij 94 km/u begint ie weer erg te trillen. Laat eerst aankomende week de wielen opnieuw balanceren en ga de ophanging daarna ook kritisch nalopen, met name de ball joints. Wordt vervolgt.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wel, vandaag alles extra schoongemaakt en testrondje gereden. Heb inderdaad het idee dat het van achter komt die trilling. Nu is de dynamo er ook mee opgehouden na een rondje offroad, zat er al aan te komen dus geen verassing. Xj gaat de garage in en komt er voorlopig niet uit, te veel werk. Ga me niet vervelen voorlopig.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden