Spring naar bijdragen

Wat heb je vandaag gedaan aan je Jeep | Deel 2


Mav
 Share

Recommended Posts

  • 2 weeks later...
Op 17-2-2017 om 9:57 AM zei Rcroy:

Begin gemaakt met de cold air intake / snorkel. Er moet een doorvoer komen naast de 2 schroefjes in het brandschot richting de vent.

Doel was om eindelijk van die altijd met modder bedekte originele luchtfilter van Weber af te zijn.

720.jpg

Ben benieuwd naar het resultaat, zelf ook naar een goede oplossing gezocht maar helaas nog geen heldere ingeving gehad!

achter het brandschot ook gezocht maar nog geen mooie plek kunnen vinden, te weinig ruimte volgens mij en je dient dan ook rekening te houden met het onafhankelijk kunnen bewegen van de motor tov de carrosserie...

zie graag jou oplossing want vind die snorkels maar een gedrocht op de auto...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei tsjoemusky:

U is goed bezig meneer van der Zwan!  Alleen mis ik wel een foto van de achteruitrijledlamp.....

Bij deze de montage mistachterlicht (alleen voor de APK anders had ik het gewoon weggelaten) 

En de achteruitrijd lamp, led. Prettig in Spanje. Is altijd een gemis vindt ik. Goed licht bij achteruit rijden in het donker.

En voor gaat de balk mee aan met groot licht. Even een relais geplaatst en een zekering tussen de bedrading.

 

2017-02-19_14_22_42.jpg

2017-02-19_12_07_06.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei tsjoemusky:

Netjes kerel, ziet er mooi uit!

https://pd2rkg.com/2017/02/19/jeep-jk-sunrider-for-hardtop

Je kan het ook altijd volgen op mijn blog.

Voor de TJ rijders daar ook alle manuals op staan.

Ben hard aan het zoeken naar die van de JK....iemand tips waar alle pdf file's staan :-)

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Slip Yoke Eliminator Kit geinstalleerd van Rugged Ridge. 

zGq-EDgJcfKf09qgK8zPWAsMTKI_4vlkxMMHtsok

De moer van de voorste aandrijf yoke zat goed vast. Lekker nachtje laten weken in PB Blaster! Vervolgens met MAPP gas voor 5 minuten op de moer en voilla! 

vaXquSUo5tkN77yFg6Tmr25d6BdcfvVJRw2NzFri

De oude shaft in mijn NP231. Sinds ik een '93 heb moest ik pin bearings uit mijn gears meppen. 

PNtyAknwB9sqUZWbzMMTFu-lESD8-Sx_t4aZgLm_

De oude behuizing en bearings.

bJ3lh3Jj_5301kbCr4Rb57CNcaCogeuzJivJ197G

Totale installatie tijd was rond de 4 tot 5 uur exclusief het los halen van onder de Jeep. 

ZvLzeOVuiDgZG3k5RqnMqGrgq8XBR4i6fBz8gHZ6

Maar wacht eens even, je hebt een '93 YJ Jeep. Waarom steekt er twee draden aan de bovenkant vanaf? 

1. Ik woon helaas in de rust belt van Amerika. Lange winters met ongelooflijk veel zout op de wegen. Tot gevolg dat het 4WD vacuum systeem compleet uitgerot was op mijn DANA 30. Ik heb een poos met een posi lock rond gereden, maar kwam er snel achter dat dit een verrukte oplossing was op een groter probleem. 

2. DUS..... ben ik voor een solide binnen as oplossing gegaan ipv de split as die verbonden word door een ring. Deze modificatie zorgt er voor dat het gehele vacuum systeem, wat over het algemeen bekent staat om stuk te gaan of niet juist te werken, verwijderd kan worden. Of te wel, meer zoals de TJ Jeeps werken. 

Dit weekend, benzine tank terug op de Jeep en de laatste stukken aan het frame repareren met nieuw stukken staal. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
Op 10-3-2017 om 10:37 PM zei Rcroy:

Verder met de cold air intake / snorkel. Doorvoer door het brandschot gemaakt en flexibele slang naar de luchtfilter. 540.jpg

En door de hood vent weer naar buiten. Voorzien van een River Raider cowl vent.

540.jpg

Zit netjes, en je kan hem altijd nog verlegen als het nodig is met een pijp die je daarvoor geschikt maakt en bij je hebt. Als het dan nodig zou zijn zet je er nog 30 cm op.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag mijn Dana 30 vooras voorzien van zijn ring en pinion. 4.10 gears (van 3.07). Perches boven op gelast en de shock mounts weg gehaald met een angle grinder. 

Passagiers stoel vervangen voor een nieuwe. Driver side stoel uit de Jeep gehaald, moet de nieuwe nog terug zetten. Deze week komt eindelijk mijn laatste veer binnen. UPS is er een kwijt geraakt kennelijkdJdqyXdTKmrBriZe2SRXUO7g_hw8jrrBVFFYRSGhsf6gokyT2wN_1cSi_ZRcTC_GYaawtpMAwt97XUQo

pjxsw_iQU0v--YgVjbqoYWgrrzqGYRsKXgWnfS9N

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Van t weekend een reeks afdichtingen vervangen: binnenste seals en pinion seal van de Dana30 en de ingaande seal van het stuurhuis (door een youtube tip zonder demontage). Nu alles weer lekvrij voorlopig.

Ook begonnen met het fabriceren van de beugels voor de 300W led bar.

540.jpg

bewerkt door Rcroy
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb mijn laatste tub mounting bracket geïnstalleerd om er alleen al achter te komen dat mijn voorste ruin anderhalve cm lager hangt. Deze af moeten snijden en nieuwe in plaats moeten lassen. Een van mijn driver side achter brackets was gebogen, nieuwe voor moeten maken. Eerst een metal brake in elkaar gelast en een shop press aangeschaft 2de hands. Nu lekker al mijn brackets zelf maken 3/16 plaat staal is goedkoop en de metal brake is gemaakt van rommel dat ik had rond liggen. Foto's volgen wanneer ik thuis ben. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...