Spring naar bijdragen

Wat heb je vandaag gedaan aan je Jeep | Deel 2


Mav
 Share

Recommended Posts

20 uur geleden zei Arjanw:

Top, idd goed gedaan.

Vraag, welk merk compressor heb je genomen? En ga je de condensor alsnog vervangen?

Dankjewel Ab en Arjen 🤘

Ik heb gekozen voor de spullen van GPD. Zij fabriceren een complete set inclusief een kopie van de originele SD709 Sanden pomp. Het is wel allemaal made in China en kwam ik achter. Een originele pomp is nauwelijks te vinden, helaas.

Zie: https://www.rockauto.com/en/moreinfo.php?pk=3909948&cc=1363384&jsn=3 voor de specificaties van set.

Bij het bestellen even opletten: de droger kan een pad mount fitting of block fitting hebben.

Een nieuwe condensor heb ik niet meer besteld omdat de huidige condensor nog prima bruikbaar bleek te zijn na de lektest. Die vervang wel ik bij de volgende servicebeurt van de airco over een jaartje of drie.

bewerkt door Kapt. Bob
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

Ja breng je van de week de Jeep weg voor een APK wordt hij niet goedgekeurd. Eind augustus nog de banden van voor naar achter gewisseld en 1000 kilometer verder is het wiel lager links defect. En dat terwijl ik in Augustus nog de controle had gedaan. Helaas was ook de handrem niet lekker meer. Dus heel de handel vervangen achter. Dat was mijn zaterdag lekker aan de hobby geweest. Maandag weer terug naar de APK keuring.

2020-09-26_13_14_34.jpg

2020-09-26_14_32_41.jpg

bewerkt door www.jeepie.nl
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Vandaag heel de dag bezig geweest met de Electra in de Jeep.

Oude allemaal losgenomen en een nieuwe betere set up gebouwd.

Start bij de accu voor met een Victron smart relais. Geen spanningsverlies De Cyrix-ct batterij coupler is een zeer krachtige microprocessorgestuurde krachtige relais, dat batterijen automatisch parallel schakelt. Het relais sluit pas als de motor loopt en de laadspanning boven de 13.5 volt is.

Voor bij de accu een zekering van 60 Amp even als achter bij de tweede accu.

Om zeker te zijn dat ik de 2e accu niet leeg trek een Victron Energy BP-65 12/24V 65 A Bluetooth Accubewaking. De battery protect scheidt de batterij van de minder belangrijke verbruikers, voordat u helemaal leeg is waardoor deze beschadigd kan raken. Bij 10.5 volt schakelt deze de verbruikers af.

De lader Blue Smart IP65-lader is de nieuwe professionele acculader met ingebouwde Bluetooth. Deze heb ik met een connector aan de achterzijde van de Jeep zitten. De connector paste perfect in de USA nummerbord adapter.

Om de laptop onderweg te laden heb ik een Victron inverter 12Volt 230 volt 250 /400 watt

Daarna nog een 6 uitgangen micro switch geplaatst. Hierop de Rocklights, Compressor, Rechter stoelverwarming, linker stoelverwarming, APRS GPS zender en de binnen verlichting geplaatst.

Achterin heb ik nog een aparte kas met daarin mogelijkheden voor 12 volt aansluiting en 3 stuks USB laders voor de camera’s en telefoon’s

Alles netjes met zekeringen en kevlar kous om de bedrading.

Alles bij elkaar een hele dag werk, klaar voor een lekker trip.

Laat die corona maar opzouten.

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei EJG:

jou kennende zit het allemaal erg netjes 

 

Zeker mijn best weer gedaan, net als bij de lier bekabeling bij een paar Jeep kennissen altijd het mooiste en maximale maken.

Ik had een systeem gebouwd maar dat beviel mij niet i.v.m. de zekeringen en afgaande kabels bij de tweede accu. 

Dus dan weet je hoe ik ben, de kniptang erin en weer opnieuw.

Alles goed verder daar in Amersfoort.

Leuk je even te treffen hier.

Groet Rene

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 poorts injectoren geplaats en stoelverwarming gemaakt.

gc loopt netjes stationair, maar ik merk niet veel verschil met de standaard injectoren.

stoelverwarmingen gemaakt en geprobeerd te maken. Mijn vrouw zit er nu half warmpjes bij maar ik nog niet. De verbindingen het verwarmingselmement lijken nu in orde te zijn. Dus nu de schakelaars maar eens doormeten.

 

20201017_152521 (Middel).jpg

20201017_155328 (Middel).jpg

20201017_154443 (Middel).jpg

bewerkt door A.J
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...
  • 2 weeks later...
  • 1 month later...

niet vandaag maar vorige week, in verband met de nieuwe ijstijd, de kachelradiator doorgespoeld van de WJ 2001.

Daarvoor een bilge pomp gebruikt. lage druk en redelijk volume. Ik had geen garage middelen (bears leak oid) om de radiator door te spoelen. Hiervoor in de plaats vaatwasblokjes gebruik en schoonmaak azijn. Tussendoor de radiator met lucht (1 bar) doorgeblazen om alles even eruit te blazen en vervolgens pompje weer even later draaien. water ca 3 x verschoond en laatste keer met alleen water en aansluitend goed met lucht doorgeblazen. Slangetjes aansluiten en nu kan ik mijn handen bijna niet meer voor de kachel houden terwijl ik ze voor die tijd er bij wijze van spreken in wilde duwen 

 

bewerkt door A.J
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag het hemeltje met nieuwe bekleding de XJ ingeschoven, maar met het terugzetten van de dakconsole zag ik dat deze toch ook wel aan t zakken was. Dus ook maar even meepakken. Dat valt dus even vies tegen...... De bende is nu in ieder geval uit elkaar, nu nog stof eraf en er weer op.....

 

 

Dakconsole.jpeg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

 

Nieuwe plaat gemaakt met remlicht, kentekenverlichting en een nieuwe beugel voor de achteruitrijcamera.

image.thumb.png.fbb573b9b32130c47a7f1781b7515fa9.png

En een nieuw tafeltje op de achterklep aan de binnenzijde.

De andere was iets te klein voor al de hapje 🙂

image.thumb.png.2a22422d63727e74bdbd4600e7bd8b86.png

Nieuwe sleep bevestiging gemaakt, deze had ik gezien op internet. En zoals zo vaak, even namaken die handel 🙂 Daarna weer in de poedercoat en klaar.

image.png.c40b52cceccc5468532668c866384202.png

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

In de wasstraat was het portierlogo voor de helft weggeborsteld, dus daar moest wat anders voor komen. Tis deze zwarte 3D van Ali geworden. Was eigenlijk voor een Grand, waardoor ze iets korter zijn. Hoogte en lettertype zijn spot on. Als t blijft zitten, ga ik alle andere logo ook vervangen door zwart 3D.

20210409_191523.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
  • 3 months later...

IMG_2437.thumb.jpg.ad297e2880e0223277316ac458075d0b.jpgIMG_2435.thumb.jpg.55957e71c7201a0a3b760a3edf702d49.jpg

Vandaag een nieuwe uitlaat gemonteerd van Walker partnumbers; 21357, 15820, 55188, 32218, 32217. Alles paste zeer goed en het geluid is vrij stil, maar er is een subtiele brom bij de 1200rpm. Mijn eerdere uitlaat had wat gaten gekregen, na vorige week wat gravelwegen op vakantie te hebben gereden kwam er wat meer roest zwakheden zichtbaar 😄. Ik was dus gewent aan meer grom dus moet nog even wennen aan het geluid. Deze keer heb ik wel de uitlaat delen geverfd met Motip heat resistant, en de klemmen zijn van rvs dus hoop dat het deze keer iets langer goed blijft. 🤞

bewerkt door Adebisi
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...
  • 1 month later...

Achterhand rem 1 week terug weer gangbaar gemaakt. Nieuwe schoenen erin en eindelijk weer genoeg rem vertraging voor de APK.

Voor ook weer alles nieuw.....check.....

Weer door de APK en gereed voor mooie kilometers.

Volgende klus wordt de tank plaat plaatsen in November....

image.thumb.png.976ef0bbc27f60d6adb2a43842c2bf78.png

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Twee nieuwe O2 sensoren gemonteerd. Geen Bosch maar de OEM van NTK.

Op de brug bij de autohobbyclub kon ik er gelukkig goed bij want de oude sensoren verwijderen viel mij erg tegen. Muurvast!
Brander erop, hamer, nog een keer de brander maar dan veel langer en met een paar flinke klappen op de steeksleutel uiteindelijk los! 

2B7775C3-F570-41B9-AB38-B155E1F51BC9.jpeg

EBA42FE7-09E4-4417-8710-154807CCACEA.jpeg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...