Spring naar bijdragen

Wat heb je vandaag gedaan aan je Jeep | Deel 2


Mav
 Share

Recommended Posts

20 minuten geleden zei Masis:

Mooi hoor! Hoe klinkt het? Geen gerammel?

De eindversterker moet ik nog afstellen. 😇 Het gaat mij niet om hoog volume. Een zuiver geluid vind ik veel belangrijker.

Ik heb rekening gehouden met trillingen. De mdf plaat met de subwoofer erin heb ik zo groot gemaak dat deze niet op de harde velg rand is gemonteerd maar op de zijkant van de band.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 18/10/2018 om 11:08 AM zei Arjanw:

Dat is precies wat ik nu doe en van het weekend ga ik een poging doen. Als het wederom niet lukt dan zal ik de Tie Rod er onderuit halen en in de bankschroef zetten. Hopelijk hou ik de fuseekogels heel...

Het is mij niet gelukt om de spoorstang weer gangbaar te maken. Ik heb maar een nieuwe gekocht. Nadat ik de voorwielen had uitgelijnd blijft er nog een kleine trilling over. Het is iig een stuk beter dan het was.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

 

2 uur geleden zei Arjanw:

Kruisjes aandrijfas achter vervangen. Had gehoopt hiermee de resonantie weg te krijgen. Helaas niet weg. Maar weer verder zoeken.

Sloeg ook nog met een moker op mijn duim! Dubbel pech! 

 

Au! 

Lastig verhaal met de resonantie. Iedere keer als je een onderdeel hebt vervangen hoop je dat het is opgelost.

Nog veel geluk met zoeken!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 10/11/2018 om 10:15 AM zei Arjanw:

Kruisjes aandrijfas achter vervangen. Had gehoopt hiermee de resonantie weg te krijgen. Helaas niet weg. Maar weer verder zoeken.

Sloeg ook nog met een moker op mijn duim! Dubbel pech! 

 

Vandaag tussenbak verlaagd met teflon busjes van 2,5cm die ik op mijn werk had gemaakt. Spietjes achter verwijderd en de resonantie is weg! 

Viel niet mee om de tapeinden te verwijderen! Moest ze toch ff warm stoken! 

20181118_192443.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag de fuseekogels rechts vervangen door kogels van Febi Bilstein. De onderste kogel was in zéér slechte staat. Links was daarna aan de beurt echter is daar 1 bout (12 kant) dol gedraaid door de vorige eigenaar. Komende week maar even nadenken hoe deze te verwijderen is. Kan natuurlijk de kop eraf slijpen en het lager met afgeslepen bout en al verwijderen en de rest in de bankschroef verwijderen.

Hebben jullie een goed idee?

De trilling die ik nog had bij ca. 95km/uur is gelukkig wel weg.  

 

bewerkt door Arjanw
Fout verbeteren.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 uur geleden zei REAL STRANGLER:

Als het niet lukt met een twaalf kant 1/2 " dop dan tik ik er hier een grote moer over die ik even vast las. Dan is de bout ook direct lekker warm.

Succes, siert.

Helaas heb ik geen lasapparaat. Zou dit ook kunnen werken? https://www.hbm-machines.com/producten/gereedschap-en-toebehoren/overige/hbm-dollebouten-removerset-model-1

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 uur geleden zei Arjanw:

op zich werk dit prima maar of deze van hbm het ook doen is de vraag.

ik heb een setje bij de hoffman group gekocht en werkt prima 4 doppen voor ik dacht € 46,-

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag de CJ7 weer op zijn winterplekje geparkeerd waar hij de komende 3 maanden mag "rusten". Zal wel de automaatbak onder handen nemen: diepe oliepan monteren en kleine lekkage aan inspectieluikje oplossen. Ook zal de AMC20  achteras uit elkaar moeten omdat de asafdichtingen aan het einde van hun levensduur zijn (diffolie loopt nu over schijfremmen achter.....).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 26/11/2018 om 9:50 AM zei Arjanw:

Toch maar langs een medejeeper gereden en een moer eroverheen gelast en inmiddels zijn de fuseekogels gewisseld. Op naar het volgende project..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Stabistang vastgezet, vetnippels nagelopen en een heavyduty stuurdemper gemonteerd. Oude stuurdemper ging wel heel gemakkelijk en was lek. Had een deathwobble toen ik in Heerde was geweest op de vrijdag voor de academy. Na schoonmaken toch nog een lichte trilling vandaar. Zaterdag uittesten. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zoek even op dit forum naar Death Wobble. Een stuurdemper is niet de oorzaak, het kan hooguit het probleem tijdelijk maskeren....

47 minuten geleden zei brandend zand:

Stabistang vastgezet, vetnippels nagelopen en een heavyduty stuurdemper gemonteerd. Oude stuurdemper ging wel heel gemakkelijk en was lek. Had een deathwobble toen ik in Heerde was geweest op de vrijdag voor de academy. Na schoonmaken toch nog een lichte trilling vandaar. Zaterdag uittesten. 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Klopt JeePee, maar was toch aan vervanging toe. Na dat ik alles had nagelopen met de vetspuit en de wielen goed had schoongemaakt was het al een goede verbetering. Vrijdag de voorwielen voor de zekerheid laten balanceren en is nu weer slechter ☹️. Kon helaas niet meer terug, zat al op de snelweg en bij 94 km/u begint ie weer erg te trillen. Laat eerst aankomende week de wielen opnieuw balanceren en ga de ophanging daarna ook kritisch nalopen, met name de ball joints. Wordt vervolgt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Wel, vandaag alles extra schoongemaakt en testrondje gereden. Heb inderdaad het idee dat het van achter komt die trilling. Nu is de dynamo er ook mee opgehouden na een rondje offroad, zat er al aan te komen dus geen verassing. Xj gaat de garage in en komt er voorlopig niet uit, te veel werk. Ga me niet vervelen voorlopig.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

Heb de dynamo eraf (wat een kl..ewerk) maar draait nog soepel. Heb hem aan de boormachine gezet en zie met ronddraaien 0.18 op de meter. Meter staat op 20v gelijkspanning. Nu draait de boormachine niet zo snel dus denk dat de dynamo op zich wel goed is dan. Zit het dan in de gelijkrichter die er achter op geschroefd zit? (Ga ervan uit dat dat de gelijkrichter is) Dat zou echt naar zijn aangezien die in de kabelboom zit aangesloten. Ohja, het is bij de XJ uit 94. Zou het de gelijkrichter zijn hoe los ik dit dan op? 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Niet perse iets "gedaan" als wel de nodige spulletjes besteld bij Rockauto en apk afspraak gemaakt. 

Als alles nou meezit (sleutelen en apk) en Jeep is gewoon goed ga ik eens dubben of ik hem zo laat en links en rechts wat cosmetisch doe of een stukje ga verhogen. 

 

 

On 3/5/2019 at 10:02 PM, brandend zand said:

Heb de dynamo eraf (wat een kl..ewerk) maar draait nog soepel. Heb hem aan de boormachine gezet en zie met ronddraaien 0.18 op de meter. Meter staat op 20v gelijkspanning. Nu draait de boormachine niet zo snel dus denk dat de dynamo op zich wel goed is dan. Zit het dan in de gelijkrichter die er achter op geschroefd zit? (Ga ervan uit dat dat de gelijkrichter is) Dat zou echt naar zijn aangezien die in de kabelboom zit aangesloten. Ohja, het is bij de XJ uit 94. Zou het de gelijkrichter zijn hoe los ik dit dan op? 

 

Er zit geen dynamo revisie bedrijf in de buurt? Dat die je dynamo even kunnen testen?

De losse gelijkrichter of spanningsregelaar ligt misschien ergens op de sloop? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...