Spring naar bijdragen

Wat heb je vandaag gedaan aan je Jeep | Deel 2


Mav
 Share

Recommended Posts

Samen met de dokter mijn nieuwe verstelbare trackbars gemonteerd, en gelijk maar even de Jeep nog een tikje omhoog gebracht naar ongeveer 3,5". Assen rechtgezet en op 't oog de boel uitgelijnd.

KOR_Trackbar_voor.jpg

KOR_Trackbar_achter.jpg

Hij trekt nu nog iets naar rechts, maar rijdt verder wel heel stabiel en voorspelbaar. Niet meer dat zoekerige van de oude, verotte trackbar. Morgen toch nog maar even profi laten uitlijnen, en de banden omwisselen (voor > achter & achter > voor).

Zoals altijd heb ik weer drie miljoen foto's gemaakt, als ik de tijd kan maken zal ik er een howto van maken!

Bedankt weer Ed.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb nieuwe dikke laskabels met gesoldeerde en geperste ogen gemonteerd. Het zijn 25 mm2 = 5,7mm dia kabels geworden. Laskabels zijn soepeler dan accukabels. (meer fijnaderiger)

1 tussen accu en voorchassis.(nieuwe aansluiting,want bout zit eral naast de accu bevestigingsbeugel.) 1 tussen blok en schutbord .Kopbout #6 gebruikt,anders kon ik er niet bij. Oude kabel gewoon laten zitten. De kabel tussen accu en oliepijlstokbeugel moet ook nog eens een keer.

Contacten met dielectricgrease voorbehandelt.

Ik kon gelijk de verbetering merken.:bye1:

bewerkt door wim hoppenbrouwers
Link naar opmerking
Deel via andere websites

heb gisteren een compressietest uitgevoerd resultaat cylinder 1 t/m 7 , 9 bar cylinder 8 10 bar kan iemand mij vertellen of deze waarden gangbaar zijn voor een amc 5.9 l

jeep cherokee chief 1978

heb test uitgevoerd omdat motor in laag toerengebied niet lekker loopt

ga vandaag kabels , rotor en verdelerkap vervangen kijken of dit helpt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

heb gisteren een compressietest uitgevoerd resultaat cylinder 1 t/m 7 , 9 bar cylinder 8 10 bar kan iemand mij vertellen of deze waarden gangbaar zijn voor een amc 5.9 l

jeep cherokee chief 1978

heb test uitgevoerd omdat motor in laag toerengebied niet lekker loopt

ga vandaag kabels , rotor en verdelerkap vervangen kijken of dit helpt

Ik weet het niet, maar voor diegene die het wel weten graag hier http://www.jeepforum.nl/showthread.php?t=13271

antwoorden, is dan ook makkelijker om het een en ander nog eens na te zoeken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gisteren de TJ een nieuwe 3-traps LPG-verdamper gegeven. Na 200.000km's was de vorige een beetje onstabiel geworden.

Vandaag de banden en de velgen van m'n CJ gedemonteerd. Dit omdat ik de velgen wil aanpassen door er 6 gaten diameter 45mm te boren, zodat ik beter de remklauwen kan afspuiten.

Eens die gaten erin zitten laat ik ze stralen, metalliseren en poederlakken.

Ondertussen probeer ik wat te sparen voor 4 nieuwe 38" bandjes zodat ik volgend jaar terug de modder in kan.

Heb vandaag ook eens snel de ZJ gewassen en drooggereden...

bewerkt door jeepertje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Enkele weken geleden de 2cv op stal gezet en de Jeep naar huis gehaald om er verder aan te werken.....

vandaag steunpunten opgementen van de body.... Volgende week body opmeten en uitlaat van de wagoneer maken...

Dan plaatwerk maken maar nu eerst nog wat onderdelen bestellen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Toch niet op de ankerplaat ? :(

jawel. en Big-Caboose rijdt er al bijna 2 jaar mee rond. met de remklauw op de ankerplaat gemonteerd. en op een trommelrem komt veel meer kracht op te staan. omdat het remoppervlak veel groter is dan van schijfremmen

bewerkt door F.M
Link naar opmerking
Deel via andere websites

En daarbij zitten remschoenen anders vast. de krachten worden dus verdeeld over de ankerplaat.

't Blijft een slecht idee. En "omdat het ander het wel deed" vinnik geen reden om het dan ook maar zo te doen. Gebruik je verstand: Het zijn je remmen!! Wel eens gezien hoe een remklauw normaal gesproken gemonteerd zit?? Dat zal vast een goede reden hebben, aangezien de autoindustrie ieder dubbeltje 3x omdraait voordat ze het uitgeven, denk je ook niet?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

jawel. en Big-Caboose rijdt er al bijna 2 jaar mee rond. met de remklauw op de ankerplaat gemonteerd. en op een trommelrem komt veel meer kracht op te staan. omdat het remoppervlak veel groter is dan van schijfremmen

de remklauwen op je ankerplaatbevestigen lukt simpelweg niet omdat de bouten midden op de bolling in je ankerplaat uitkomen plus dan zou je de remklauw aan de verkeerde zijde vast schroeven. Gewoon een houder maken zoals op de foto

post-2291-12873020534985_thumb.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

de remklauwen op je ankerplaatbevestigen lukt simpelweg niet omdat de bouten midden op de bolling in je ankerplaat uitkomen plus dan zou je de remklauw aan de verkeerde zijde vast schroeven. Gewoon een houder maken zoals op de foto

op de boling kun je ook een strip overheen lassen.

p.s waarom moeilijk doen als het ook makkelijk kan. en er komt ook nog een handmatige remdrukverdeler tussen in

OT

uitlaatpakking vervangen

bewerkt door F.M
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...