Jump to content

H.E.I. (High Energy Iginition) AMC V8 290 T/M 401. AMC 6 CYL 232-258


Guest IRONBITCH
 Share

Recommended Posts

  • 1 month later...
  • Replies 72
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

zeer belangrijk

ik zie hier op het forum. dat steeds meer Jeepers met een CJ die een H.E.I onsteking willen of hebben aangeschaft. een ding goed moeten controleren.

controleer voordat je de nieuwe H.E.I onsteking plaatst. eerst het tandwieltje van je oude onsteking. ff kijken of het tandwieltje niet te ver ingesleten is. is dat wel het geval. dan moet je ook het tandwieltje op de nokkenas vervangen want die is dan ook te ver ingesleten. want die drijft namelijk de onsteking en ook de oliepomp aan.

bij een maatje van mij is de motor bijna in de soep gelopen. hij had ook een nieuwe H.E.I. geplaatst maar niet het tandwieltje van zijn oude ontsteking gecontroleerd. 3 wkn na de plaatsing van zijn H.E.I had hij bijna geen oliedruk meer. na verwijdering van zijn distributiehuis constadeerde hij dat bijde tandwieltjes bijna tandloos waren

Link to comment
Share on other sites

Lijkt mij.....als je bijna geen oliedruk hebt door versleten tanden dat je ook geen onsteking hebt...

Dus je hebt gelijk.... motor loopt dan niet door geen ontsteking... dus ook geen oliedruk .... alleen waar is de soep dan ...:wacko:

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Heb ook een HEI aangeschaft en reeds ingebouwd in mijn CJ7 '86, maar aangezien er nog het 1 en ander moet gebeuren aan mijn projectje laat ik eind vd week wel weten hoe t bevalt, vind t iig wel makkelijk dat k niet zoveel draadjes meer heb;)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

controleer voordat je de nieuwe H.E.I onsteking plaatst. eerst het tandwieltje van je oude onsteking. ff kijken of het tandwieltje niet te ver ingesleten is. is dat wel het geval. dan moet je ook het tandwieltje op de nokkenas vervangen want die is dan ook te ver ingesleten. want die drijft namelijk de onsteking en ook de oliepomp aan.

ik ben pas sinds kort eigenaar van een CJ7. er moeten nog een aantal dingen vervangen worden. de ontsteking wil ik ook vernieuwen. ik begrijp uit het bovenstaande dat ook het tandwiel op de nokkenas gecontroleerd en eventueel (misschien beter gelijk) vervangen moet worden. is dat eenvoudig te doen?

Link to comment
Share on other sites

ik ben pas sinds kort eigenaar van een CJ7. er moeten nog een aantal dingen vervangen worden. de ontsteking wil ik ook vernieuwen. ik begrijp uit het bovenstaande dat ook het tandwiel op de nokkenas gecontroleerd en eventueel (misschien beter gelijk) vervangen moet worden. is dat eenvoudig te doen?

ligt eraan wat voor motor bij jou in de jeep ligt

Link to comment
Share on other sites

oh ja, een 6 cylinder 4.2 liter (258 cu)

helaas het tandwiel voor de onsteking op de nokkenas bij een 258 kun je niet vervangen. want die zit middenin vast op de nokkenas gemonteerd. dus zul je compleet de nokkenas eruit moeten halen. of de carterpan eronderuit halen. maar ik weet niet als je de carterpan eronderuit haalt of je dan het tandwiel ziet zitten. maar er zullen wel forummers zijn die dat wel weten. wan ik heb namelijk een V8. en daar zit het tandwiel op de uiteinde gemonteerd. en die is wel los vervangbaar

Edited by F.M
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Heb er ook een H.E.I. opgezet MAAR die van mij rijd alleen op gas, moet het net even anders met de draadjes.

De voeding gaat zoals hier al beschreven via een relais rechtstreeks naar de accu (gezekerd)en geschakeld via contact .De andere draad, de 12v puls draad gaat nu op 12v (die eerst bij de bobine vandaan kwam )van de safety switch relais die ook de twee gas "kranen" aanstuurt. (voor en op de gas klok)

Met de oude/orginele verdeler zit via de computer een beveiliging in dat als de de rotor/verdeler niet draaid hij het gas weer afsluit. ook als hij nog op contact blijft staan!

Nu heb ik het als hier boven aan gesloten en werkt weer met beveiliging.

Als je het aansluit wel nog even meten of hij de gas relais op en voor de klok weer uitschakeld als hij op contact blijft staan als de motor niet draai !!

Susces.:P

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
Spanning van een HEI liggen hoger als een gewone onsteking, neem er dus eentje met hoge isolatie waarde. Dubbele siliconen isolatie zou voldoende moeten zijn. Er zijn ook sets in de handel special voor HEI en DUI.

bijvoorbeeld bougiekabels vanaf 8mm dikte

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
  • 7 months later...
  • 7 months later...

gisteren voor de eerstekeer de bobinekap van de H.E.I. verdelerkap eraf gehaald sinds die op mijn jeep zit. ik wist niet wat ik zag. het zat halfvol modder. en nooit problemen gehad met stotteren ivm vocht of zand ofzo. goei spulleke die H.E.I.

Link to comment
Share on other sites

  • 10 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Create New...