Spring naar bijdragen

H.E.I. (High Energy Iginition) AMC V8 290 T/M 401. AMC 6 CYL 232-258


Gast IRONBITCH
 Share

Recommended Posts

Gast IRONBITCH

Heb je problemen met je onsteking. of wil je meer power uit je motorblok halen.

dan bouw je een H.E.I. onsteking op je motorblok. de voordelen van een H.E.I ontsteking is. dat de H.E.I niet meer verloopt. geen losse modulekast en bobine meer want dat geeft veel meer weerstand. maar alles ineen gebouwd in de H.E.I. ontsteking. dus dat is veel minder weerstand. en meer vermogen

en H.E.I. betekent High Energy Ignition

een normale standaard ontsteking geeft 25.000 A 30.000 volt

maar de H.E.I ontsteking geeft 50.000 A 55.000 volt dus dat is zowat het dubbele

en voordeel van een H.E.I. ontsteking is. een veel betere vonk. een betere compressie. het motorblok loopt mooier en rustiger. en hij loopt zuiniger.

en hoe ziet een H.E.I. onsteking eruit. boven op de distributiecap zit de bobine. en onder in de alumunium distributiehuis zit de rotor de module en het printplaatje. en het draai mechanisme

en hoe sluit je het geheel aan dat staat in de beschrijving die er bijgeleverd is. maar ik zal ff een beetje helpen. de 2 draajes met connector eraan. word aangesloten aan de distributiecap. de + & - van je oude bobine word ook aangesloten op de distributiecap. en ff de ontsteking op tijd zetten.

er zijn 3 merken die een H.E.I. onsteking leveren voor AMC motoren.

Malory levert alleen voor AMC V8 type 290 t/m 401

Proform Performance. en Performance Distributors (D.U.I.) leveren voor de AMC V8 motors type 290 t/m 401. em AMC 6 cyl type 232 t/m 258

p.s het nadeel van Mallory is. dat ze geen rekening hebben gehouden als je een Edelbrock inlaatspruitstuk hebt. want dan moet je van je Edelbrock een stukje vanaf vijlen. en hij zit te dicht tegen de stuurpomp aan.

maar die andere 2 merken hebben er wel rekening mee gehouden. en die zitten perfect. want die zitten namelijk iets hoger

en de prijs van een H.E.I. ontsteking kost in Nederland vanaf E 250,- en zijn verkrijgbaar bij

www.classicamerican.nl Helmond

www.cpusaparts.com Belfeld

links

http://www.performancedistributors.com/amcdui.htm

www.proformparts.com

www.mrgasket.com ( Mallory )

www.summitracing.com bestelnr Proform PRO-67185 PRO-67186 PRO-66945RC Mallory MAA-8560001C

www.4wd.com bestelnr Mallory #8560001C #7560001C D.U.I. #40820 #40620

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Reacties 72
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Gast IRONBITCH
Ik heb deze ontsteking ook op mijn 360.

Bijkomend voordeel is dat je een behoorlijke hoop kabels vanonder de motoruimte kan verwijderen....

ik heb een Mallory op mijn 304. maar binnenkort komt er een een Proform op. en welk merk heb jij op je 360 zitten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er zitten beslist voordelen aan die ontstekingssystemen... maar zo slecht is de motorcraft nu ook weer niet! Daar komt nog bij dat ook die niet verloopt, want die werkt ook met een Hall gever in de stroomverdeler.

Wanneer je een oud systeem, met contactpunten, op je motor hebt zitten, is het zeer zeker een vooruitgang. Met de motorcraft is het verschil véél minder.

En dan nog wat: Hogere compressie door gebruik van een ander onstekingssysteem??? Onzin!

Verder wordt er geschreven:

geen losse modulekast en bobine meer want dat geeft veel meer weerstand.

100% verkooppraatje. De weerstand die telt zit 'm in de bougiekabels/verdeler/bougie's, niet in het "laagspanningscircuit".

Ook heeft het weinig zin om iets aan de "Distibutiekap" aan te sluiten.... Da's een deksel over de distributieketting, welke niets met de ontsteking van doen heeft. Die stekker moet worden aangesloten op de Hall sensor!

Indien je de bestaande voeding van de bobine gebruikt, gooi je meteen een deel van de extra vonkspanning weg ( bobine/ontstekingssysteem werkt dan op ongeveer 8 á 9 volt!!!), en loop je bovendien het risico dat je voorschakelweerstand verbrand ivm de zwaardere belasting: De motor zal onmiddelijk afslaan en zal na starten niet meer blijven lopen.

Ontstekingen als de H.E.I. halen hun vermogen uit een sterkere bobine en rechtere flanken van de aansturing. Voorwaarde is daarbij een sterke stroomvoorziening van de bobine en de juiste kabels en bougie's.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast IRONBITCH

ik had eerst ook een motorcraft erop zitten. maar ik merk nu wel dat de H.E.I. veel meer power geeft dan de motorcraft. en ik ken iemand die komt uit Ehv en die heet Roberto. die heeft sinds hij de H.E.I. op zijn Jeep heeft zitten al 1x zijn aandrijfas als een wokkel rondgedraaid. en ik heb afgelopen week mijn kroonwiel en pionas naar de kloten gereden. omdat ik volgas wegreed. en dat is mij nog nooit overkomen in die 15 jaar dat ik mijn CJ7 V8 heb

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Indien je de bestaande voeding van de bobine gebruikt, gooi je meteen een deel van de extra vonkspanning weg ( bobine/ontstekingssysteem werkt dan op ongeveer 8 á 9 volt!!!), en loop je bovendien het risico dat je voorschakelweerstand verbrand ivm de zwaardere belasting: De motor zal onmiddelijk afslaan en zal na starten niet meer blijven lopen.

Bij de D.U.I. zit de bobine ingewerkt, originele is weg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik had eerst ook een motorcraft erop zitten. maar ik merk nu wel dat de H.E.I. veel meer power geeft dan de motorcraft. en ik ken iemand die komt uit Ehv en die heet Roberto. die heeft sinds hij de H.E.I. op zijn Jeep heeft zitten al 1x zijn aandrijfas als een wokkel rondgedraaid. en ik heb afgelopen week mijn kroonwiel en pionas naar de kloten gereden. omdat ik volgas wegreed. en dat is mij nog nooit overkomen in die 15 jaar dat ik mijn CJ7 V8 heb

Het lijkt me sterk dat dat alleen door de H.E.I. komt. Er moet dan haast al wat mis geweest zijn. Een H.E.I. geeft namelijk welliswaar een beter oppakkende motor, echt heel veel meer vermogen/koppel zal 'ie niet geven.

Bij de D.U.I. zit de bobine ingewerkt, originele is weg.

Inderdaad.... En die originele krijgt z'n spanning via een weerstandsdraad, en werkt dus op 8 á 9 volt!

Zet die 8V op een DUI of HEI, en hij zal best werken.. maar niet de vonkspanning halen die in de spec's staat!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast IRONBITCH

zeg 87wrangler wat voor een Jeep had jij eigenlijk voor jou wringer yj.

ik heb mijn Jeep al vanaf juni 92 mijn CJ7 V8. en daarvoor 2 jaar een Daihatsu taft diesel. Hoelang rij eigenllijk al rond in een Jeep. en heb je hier voor ook al een CJ gehad

Link naar opmerking
Deel via andere websites

zeg 87wrangler wat voor een Jeep had jij eigenlijk voor jou wringer yj.

ik heb mijn Jeep al vanaf juni 92 mijn CJ7 V8. en daarvoor 2 jaar een Daihatsu taft diesel. Hoelang rij eigenllijk al rond in een Jeep. en heb je hier voor ook al een CJ gehad

:):( :( jammer zeg van Ironbitch dat hij niet op een normale manier een discussie aan kan gaan. Het krijgt het een beetje benauwd en reageert dan op deze manier....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast IRONBITCH

ikke benauwd. never forever :):( :(

maar er zijn mensen die het leuk vinden om alles af te kraken. waar ze geen verstand van hebben. en vooral die Moderators hebben er een handje van. die de hele dag achter de computer zitten en niks te doen hebben

Link naar opmerking
Deel via andere websites

:) een motor kan beter gaan lopen door betere vonk....

maar dat is niet de reden dat je een wokkel of je R&P naar de kloten rijd...

dat is ouderdom of verkeerd gebruik van je rechtervoet of natuurlijk een combi van die 2.

en klachten of suggesties over modjes of forum kan je hier kwijt http://www.jeepforum.nl/forumdisplay.php?f=20

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ikke benauwd. never forever :B:blush::B

maar er zijn mensen die het leuk vinden om alles af te kraken. waar ze geen verstand van hebben. en vooral die Moderators hebben er een handje van. die de hele dag achter de computer zitten en niks te doen hebben

Klopt.. ik heb niets te doen en zit alleen op het forum om jou te bekritiseren!

Geloof je het zelf???:bye1:

Luister, vriend, als jij allemaal mooie verhalen over een H.E.I. gaat vertellen, vergezeld van een aantal "verkooppraatjes", dan zullen er mensen zijn die dat geloven en ook zo'n setje aanschaffen.

Op zich nog niets aan de hand: een H.E.I. heeft absoluut voordelen!

Maar de manier waarop jij beschrijft dat 'ie moet worden ingebouwd klopt niet. Doe je dat zo: Bijna geen voordeel!

Daarnaast "vergeet" je een essentieele aanpassing te vermelden, waardoor het voordeel nog verder teniet wordt gedaan!

Die hoge spanning die jij vermeld, is nl. zéér theoretisch en gemeten met een hoogohmige voltmeter.

Wil je die hogere spanning halen én benutten, dan moet je dus nog iets doen!

Wat vertel ik je niet... Zoek dat zelf maar ff uit! Ik heb over deze kwestie nu meer dan genoeg gezegd!

Sorry voor de harde woorden, maar als je me aanvalt met onzinnige opmerkingen, dan ga ik even in de verdediging!

(Mochten er mensen zijn die een H.E.I. overwegen en willen weten wat Ironbitch "vergeten" is te vermelden, PM me maar! ;) )

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...
Gast IRONBITCH

ik ken iemand met een CJ7 6 Cyl uit Z-Limburg. die had elke keer problemen met zijn onsteking. ik heb hem een H.E.I aanbevolen van www.proformparts.com. en hij belde mij op vanmiddag. en hij zei hij. de H.E.I. zit er al een halfjaar op en ik heb geen problemen meer gehad met de ontsteking

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 months later...
Daarnaast "vergeet" je een essentieele aanpassing te vermelden, waardoor het voordeel nog verder teniet wordt gedaan!

Ik ben erg benieuwd welke aanpassing :( ?

Wie kan mij vertellen waar ik op moet letten en wat er gedaan moeten worden bij de aanschaf/installatie van de H.E.I. of D.U.I. ??

Is er nog een groot kwaliteits verschil in de merken, zo ja welk merk is aan te aanbevelen ??

Alvast dank voor alle info :lol:

Gr,

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben erg benieuwd welke aanpassing :( ?

Wie kan mij vertellen waar ik op moet letten en wat er gedaan moeten worden bij de aanschaf/installatie van de H.E.I. of D.U.I. ??

Is er nog een groot kwaliteits verschil in de merken, zo ja welk merk is aan te aanbevelen ??

Alvast dank voor alle info :lol:

Gr,

Ik heb alleen ervaring met de kit van DUI en ben hier heel tevreden over.

Was gisteren bij een jeepvriend die zijn cj7 grotendeels gerestaureerd heeft, zit o.a. painless wiring kit in en ook de DUI. Kabeltje met 12v naar de verdeler, afstellen en klaar. Hij is er ook content van.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb alleen ervaring met de kit van DUI en ben hier heel tevreden over.

Was gisteren bij een jeepvriend die zijn cj7 grotendeels gerestaureerd heeft, zit o.a. painless wiring kit in en ook de DUI. Kabeltje met 12v naar de verdeler, afstellen en klaar. Hij is er ook content van.

Heb je toevallig ook een paar adressen in NL waar ze te verkrijgen zijn en welke kosten er aan zitten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Snap al deze moeite niet...

Waarom altijd meer vermogen willen hebben?... Ik kan mensen die al 30 jaar AMC 256 rijden met een upgrade tot 170pk! En die rijden mij met m'n 304 (220pk) helemaal zoek in het terrein... Meer vermogen zegt helemaal niets!!!

Iedereen kan een aandrijfas of diffentieel kapot rijden..

Dat H.E.I. gedoe slaat nergens op! Voor verkooppraatjes rij ik liever naar een dealer!!!!

Afkappen deze discussie!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Snap al deze moeite niet...

Waarom altijd meer vermogen willen hebben?... Ik kan mensen die al 30 jaar AMC 256 rijden met een upgrade tot 170pk! En die rijden mij met m'n 304 (220pk) helemaal zoek in het terrein... Meer vermogen zegt helemaal niets!!!

Iedereen kan een aandrijfas of diffentieel kapot rijden..

Dat H.E.I. gedoe slaat nergens op! Voor verkooppraatjes rij ik liever naar een dealer!!!!

Afkappen deze discussie!!!!

Klopt helemaal, maar ieder het zijne..

Als jij een kick krijgt van andere velgen, die ook niet persé 'nodig' zijn, zal er ook niemand zeggen dat dat niet nodig is.

:wacko:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Snap al deze moeite niet...

Waarom altijd meer vermogen willen hebben?... Ik kan mensen die al 30 jaar AMC 256 rijden met een upgrade tot 170pk! En die rijden mij met m'n 304 (220pk) helemaal zoek in het terrein... Meer vermogen zegt helemaal niets!!!

Iedereen kan een aandrijfas of diffentieel kapot rijden..

Dat H.E.I. gedoe slaat nergens op! Voor verkooppraatjes rij ik liever naar een dealer!!!!

Afkappen deze discussie!!!!

ik heb deze niet gekocht voor extra vermogen maar wel omdat ie stukken beter tegen water kan dan de origenele onsteking en ik zo´n 10km electra onder de kap kon verwijderen....

Ik vind dat dat HEI gedoe dus wel degelijk ergens opslaat....

Ik zie dit als een upgrade die zijn geld waar is.

Als jij dat een verkooppraatje vindt dan is dat jou mening!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Nieuwe aanmaken...