gemelos Geplaatst July 25, 2007 Rapporteren Share Geplaatst July 25, 2007 Kabeltje met 12v naar de verdeler, afstellen en klaar. ben jij ni vergeten om een grotere opening van je bougie in te stellen? Grts Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
zino Geplaatst August 5, 2007 Rapporteren Share Geplaatst August 5, 2007 ik ben nu ook bezig met deze D.U.I te plaatsen en dat lukt aardig alleen heb ik wat anders voor gehad de onsteking zit er in en alles aangesloten wil de jeep starten en mijn olie filter is geexplodeerd ??????????? weet hier iemand iets van of dit aan de onsteking kan liggen vind het wel raar:whistle: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
steven Geplaatst August 6, 2007 Rapporteren Share Geplaatst August 6, 2007 ik ben nu ook bezig met deze D.U.I te plaatsen en dat lukt aardig alleen heb ik wat anders voor gehad de onsteking zit er in en alles aangesloten wil de jeep starten en mijn olie filter is geexplodeerd ??????????? weet hier iemand iets van of dit aan de onsteking kan liggen vind het wel raar:whistle: ligt niet aan de dui, waar de olie filter zit zit er een soort terugslagklepje wat vast kan zitten. Hebben dat vorig jaar gehad op de yj 4.0 van een vriend die een weekendje naar brugge kwam jeepen... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst August 15, 2007 Rapporteren Share Geplaatst August 15, 2007 Onploft oliefilter kwam bij mij door een vastzittende overstort in de oliepomp. pomp vervangen en klaar was ik. Overigens lees ik wederom dat mensende voeding van een HEI of DUI aftakken van de verdeler. ik vermoed dat ze bobine bedoelen, maar dat terzijde... Probleem is dat, wanneer je de 12v daar weghaald, je mooie nieuw en krachtige ontsteking op 8v werkt, ipv 12v of zelfs 13,8v ! Je gooit dus een hele bult voordeel gewoon weer overboord. De voeding moet een geschakelde voeding (achter het contact) zijn. En dan ook nog een voeding die een ampere of 16 á 20 kan leveren. Daarnaast is het belangrijk dat je de electrodenafstand van de bougies wat ruimer stelt. Daarmee haal je het voordeel van de sterkere vonk! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Reservoir Dogs Geplaatst August 15, 2007 Rapporteren Share Geplaatst August 15, 2007 Is het al bekend waar ze die onstekingen verkopen, voor niet al te veel geld? Walter Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
zino Geplaatst August 17, 2007 Rapporteren Share Geplaatst August 17, 2007 Onploft oliefilter kwam bij mij door een vastzittende overstort in de oliepomp. pomp vervangen en klaar was ik.Overigens lees ik wederom dat mensende voeding van een HEI of DUI aftakken van de verdeler. ik vermoed dat ze bobine bedoelen, maar dat terzijde... Probleem is dat, wanneer je de 12v daar weghaald, je mooie nieuw en krachtige ontsteking op 8v werkt, ipv 12v of zelfs 13,8v ! Je gooit dus een hele bult voordeel gewoon weer overboord. De voeding moet een geschakelde voeding (achter het contact) zijn. En dan ook nog een voeding die een ampere of 16 á 20 kan leveren. Daarnaast is het belangrijk dat je de electrodenafstand van de bougies wat ruimer stelt. Daarmee haal je het voordeel van de sterkere vonk! wat ruimer stellen van de bougies naar hoeveel dan ze staan standaard op 55 met een voelermaatje Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Shark Geplaatst August 18, 2007 Rapporteren Share Geplaatst August 18, 2007 Onploft oliefilter kwam bij mij door een Overigens lees ik wederom dat mensende voeding van een HEI of DUI aftakken van de verdeler. ik vermoed dat ze bobine bedoelen, maar dat terzijde... Probleem is dat, wanneer je de 12v daar weghaald, je mooie nieuw en krachtige ontsteking op 8v werkt, ipv 12v of zelfs 13,8v ! Je gooit dus een hele bult voordeel gewoon weer overboord. De voeding moet een geschakelde voeding (achter het contact) zijn. En dan ook nog een voeding die een ampere of 16 á 20 kan leveren. Ik was bij mij van plan om een rechtstreekse voeding vanaf de accu naar de DUI te leggen, ik begrijp hieruit dat ik dat beter niet kan doen? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst August 18, 2007 Rapporteren Share Geplaatst August 18, 2007 Juist wel!!! Maar dan wel met een relais ertussen, die bekrachtigd wordt door je contact. anders kun je de motor nooit meer afzetten! En om nu iedere keer te wachten tot de tank leeg is.... Vergeet 'm ook niet te zekeren, btw... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Shark Geplaatst August 18, 2007 Rapporteren Share Geplaatst August 18, 2007 Uiteraard via een relais:D Hoeveel Ampere zou die zekering moeten zijn? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
goose Geplaatst August 19, 2007 Rapporteren Share Geplaatst August 19, 2007 Is het al bekend waar ze die onstekingen verkopen, voor niet al te veel geld?Walter goeiekoop zijn ze niet, 4wd ong 150 eur met 72 transport. Dan heb je de mallory, de DUI kost ongeveer het dubbele. misschien dat iemand uit kan leggen wat het verschil is? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
F.M Geplaatst August 20, 2007 Rapporteren Share Geplaatst August 20, 2007 Is het al bekend waar ze die onstekingen verkopen, voor niet al te veel geld?Walter lees maar eens goed op de eerste pagina en eerste posts die door ironbitch gestart is. daar staan ook nog een aantal links bij. en de h.e.i van mallory kost vanaf 250,- ikzelf heb een proform op mijn v8 zitten. en die zit iets hoger dan de mallory. en die is ook beter te verdraaien om de onsteking af te stellen. en de h.e.i proform heb ik op aanraden van ironbitch gekocht bij classic american. en de proform kost 50,- meer dan de mallory. en het nadeel van mallory is dat het telaag zit. en als distributiecap versleten is. dan past er alleen maar een cap van mallory op. en op mijn proform daar passen div merken distributiecaps op oja dat was ik nog vergeten te vertellen. als je mallory koopt let dan goed op. er zit namelijk geen tandwieltje op gemonteerd en ook niet het gaatje waar het pennetje in moet. dus het gaatje moet je zelf boren. en het tandwieltje is er ook niet bij geleverd. dus die moet je zelf kopen. maar mijn proform werd wel compleet geleverd met een losse tandwieltje en het gaatje waar je het tandwieltje op moet monteren. dat hebben ze gedaan omdat je er verschillende tandwieltjes op kunt zetten het nadeel van een Mallory H.E.I. 85 serie is dat het telaag zit. de proform en de D.U.I. zitten een stukje hoger Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
F.M Geplaatst October 11, 2007 Rapporteren Share Geplaatst October 11, 2007 ik zag net op 4wd.com dat ze nu ook een H.E.I. hebben voor een AMC 4 cyl 2.5 L bwj 1983-1990 van het merk D.U.I. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
F.M Geplaatst December 24, 2007 Rapporteren Share Geplaatst December 24, 2007 vandaag bij big-caboose langs geweest. en gekeken naar zijn nieuwe 4wd.com H.E.I. onsteking op zijn 304 V8. het ziet er bijna hetzelfde uit als de Mallory H.E.I. met dezelfde kap erop. alleen de onderkant is langer. voor als je bijvoorbeeld een Edelbrok inlaatspruitstuk hebt. want die zit namelijk iets hoger dan een origenele. en daar hadden ze bij Mallory geen rekening meegehouden. want ik heb een Mallory en ik heb een randje van mijn Edelbrok weg moeten slijpen. anders paste de Mallory niet. en het voordeel van de 4wd.com H.E.I. het tandwieltje zit er ook al op gemonteerd. wat bij Mallory niet het geval is. en de prijs is ook gunstig $149,99 in ieder geval $70,- goedkoper dan de Mallory. en de 4wd.com H.E.I. is ook leverbaar voor de in-line 6 cyl dezelfde prijs $149,99 http://www.4wd.com/productdetails.aspx?partID=15087 V8, http://www.4wd.com/productdetails.aspx?partID=15086 6 cyl Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
F.M Geplaatst April 4, 2008 Rapporteren Share Geplaatst April 4, 2008 sinds ik mijn HEI erop heb zitten heb ik geen last meer gehad van vocht in de ditributiecap tijdens terreinrijden en daarna schoonspuiten met de hogedrukreiniger. dat was voorheen wel anders met de orginele onsteking daarna regelmatig vocht in de distributiecap. ik kon het met antivochtspray inspuiten wat ik wou maar het hielp niks. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst April 5, 2008 Rapporteren Share Geplaatst April 5, 2008 Ik blijf erbij: Je hebt aandelen in die dingen.... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dezperado Geplaatst April 5, 2008 Rapporteren Share Geplaatst April 5, 2008 je bent een echte doorgewinterde HEIkneuter Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Reservoir Dogs Geplaatst April 6, 2008 Rapporteren Share Geplaatst April 6, 2008 Is dit wat?? In Nederland een HEI voor €150 op .oldschoolproducts.nl Is dit de goeie ??? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
F.M Geplaatst April 7, 2008 Rapporteren Share Geplaatst April 7, 2008 Is dit wat?? In Nederland een HEI voor €150 op .oldschoolproducts.nl Is dit de goeie ??? ja dat is dezelfde die 4wd levert daar kost die $149.99 ik heb 2 jaar terug al eens www.oldschoolproducts.nl opgebeld. maar toen konden ze de HEI voor de AMC V8 nog niet leveren. maar inderdaad nu wel Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
darkwolf Geplaatst April 7, 2008 Rapporteren Share Geplaatst April 7, 2008 Heren, hou er rekening mee dat de originele bougie kabels hier niet meer op passen en je die ook moet vervangen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
F.M Geplaatst April 7, 2008 Rapporteren Share Geplaatst April 7, 2008 Heren, hou er rekening mee dat de originele bougie kabels hier niet meer op passen en je die ook moet vervangen.dat weet ik als doorgewinterde HEIkneuter. ik heb er 8,8mm kabel op zitten Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Reservoir Dogs Geplaatst April 7, 2008 Rapporteren Share Geplaatst April 7, 2008 Ik ben toevallig vandaag even bij oldschoolparts geweets en heb de HEI even bekeken..... En meteen even één voor mezelf gereserveerd... De 8.8 kabels heeft Herbert er ook bij. Kortom alles voor de HEI heeft hij op voorraad, zowel verdeler , rotor , bougiekabels... En volgens mij niet duur. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
F.M Geplaatst April 8, 2008 Rapporteren Share Geplaatst April 8, 2008 Ik ben toevallig vandaag even bij oldschoolparts geweets en heb de HEI even bekeken.....En meteen even één voor mezelf gereserveerd... De 8.8 kabels heeft Herbert er ook bij. Kortom alles voor de HEI heeft hij op voorraad, zowel verdeler , rotor , bougiekabels... En volgens mij niet duur. wat in dollars bij 4wd kost. voor die prijs ligt die ook in Nederland. en de bougiekabels zijn ook niet duur bij hem. en waar zit osp eigenlijk Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Reservoir Dogs Geplaatst April 8, 2008 Rapporteren Share Geplaatst April 8, 2008 O.S.P. zit in Putten (gld.) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Reservoir Dogs Geplaatst April 9, 2008 Rapporteren Share Geplaatst April 9, 2008 O.S.P. zit in Putten (gld.) Even extra toelichting, een H.E.I. met een set 8.8 bougiekabels die je zelf op lengte moet maken (aan de kant van de H.E.I. zitten de doppen al op de kabels) kost in Putten bij www.oldschoolproducts.nl : € 215,- groeten Walter Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
JeePee Geplaatst April 9, 2008 Rapporteren Share Geplaatst April 9, 2008 Even extra toelichting, een H.E.I. met een set 8.8 bougiekabels die je zelf op lengte moet maken kost in Putten bij www.oldschoolproducts.nl : € 215,- groeten Walter Nog wel even 19% bij optellen. De verkoopvoorwaarden zijn in kleine lettertjes en erg wazig op de site gezet maar er is toch te ontcijferen: excl. BTW Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.