Spring naar bijdragen

Kraak/klonk Bij Linker Voorwiel


Recommended Posts

Ik heb sinds een paar maanden een krakend geluid, van mijn linker voorwiel. Het doet zich voor bij het inveren en uitveren van schokbrekers.

Dempers zijn van Skyjacker en hebben ca 20.000 km meegedraaid. Geen trillingen of schokken als gevolg van slechte demping waarneembaar.

Iemand enig idee?

Thnx

Sidney

Link naar opmerking
Deel via andere websites

heren, bedankt.

ik ga dit weekend de controlarmen vet toedienen. ik weet wel nippel bij wielen bovenop te vinden, maar controlarmen?

Gewoon met vet insmeren?

Stabilisatorstang lijkt me heel goed mogelijk, maar daar kan ik op korte termijn niet meteen wat aan doen..

Verder geen klachten , grand stil going strong, nu op 220.000 op de teller thumbsup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

heren,

wat zijn jullie snel!

allereerst: op de plaats geen geluid of klonk. Vet had ik al enkele maanden (+- 6 ) al niet meer toegediend en ik maak de onderkant vaak slecht schoon na een modderbad..

ik kom zelf uit Rotterdam, zal zaterdag of zondag in Den Haag zijn, ik waardeer het aanbod, Rene. Ik neem wel contact op

Link naar opmerking
Deel via andere websites

heren,

wat zijn jullie snel!

allereerst: op de plaats geen geluid of klonk. Vet had ik al enkele maanden (+- 6 ) al niet meer toegediend en ik maak de onderkant vaak slecht schoon na een modderbad..

ik kom zelf uit Rotterdam, zal zaterdag of zondag in Den Haag zijn, ik waardeer het aanbod, Rene. Ik neem wel contact op

Het weekend ben ik er helaas niet.

Maar kan natuurlijk altijd een keer uit mijn werk langs rijden.

Moet vaak in Ridderkerk zijn op kantoor.

Zend maar een PM...dan kijken we even wat we regelen kunnen.

Mazzel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij mij was het klonk geluid de kogel van de stabilistorstang die steeds in en uit zijn huis floepte

Het armpje vervangen v/d stabilisatorstang welke verticaal staat......deze kost 37.50 euro origineel bij de dealer

ex BTW...deze heb je in 15 min vervangen

Ik heb het gecotroleerd door schuin over hoge verkeersheuvels te rijden ook hoor je de klonk als je hard de bocht in stuurt en soms bij grote in en uit veringen...

Bij mij zat ie zo los dat ik hem met de hand kon bewegen.

M.b.v krik monteren door de krik in hoogte te variëren kun je de gaten weer voor gaats krijgen

In eerste instantie zag ik niks aan de stabilisator armpjes maar toen ik het eraf had gehaald en onder het rubber hoesje keek

zat hier allemaal modder en zand in en was volledig uit gesleten zover dat ie er af en toe met een klonk geluid eruit kwam...

Als de auto vervolgens in veert "klonk" tie er weer in

Dat was mijn klonk story ......

Hopelijk is het dat want dat is niet duur...

Groeten Appie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Libero,

dat klinkt ook heel plausibel, het is ook echt alleen mijn linkerwiel, wat kraakt.klonkt. Symptoom lijkt op die van jou. Verder geen klachten wat betreft weggedrag.

Ik kan proberen eerst zonder stabilisatorstang even klein stukje te rijden om te horen op geluid dan weg is.

Ik ga dit weekend een en ander doorsmeren en testen. bedankt voor de adviezen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...