Spring naar bijdragen

Beginnersproject: Duc's Xj


DUC
 Share

Recommended Posts

en zit alles er al onder?:P..

ik had zelf 3" eronder met 31ers..

en was krap aan vond ik..

helemaal als je een andere offset vd velgen hebt(die

meer naar buiten staan)

zie hier..3"en 31ers(mt) deze verhoging zat eronder:

http://www.4wheelerssupply.com/catalog/product_info.php/products_id/1581

xj01.jpg

Zo heb ik em nog geweten op een kamping in belgie, zat inderdaat vrij krap en kwam ook in de kassen he

maar wel mooi

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Reacties 135
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

tja ..keuzes:wacko:

maar persoonlijk was die 3" teweinig,ik zou minimaal voor

3,5" gaan..met de nadruk op minimaal.(4 is echt beter,

helemaal als je met quick dicso's gaat werken).

en als veel op de weg zit kan je natuurlijk voor een wat stuggere

verenset kiezen..opzich had ik er weinig last van met rijden

of als Beest opperde om toch voor 30ers tegaan.met 3" dan heh.

succes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

dit is 2" met 30ers..

2944242_7_full.jpg

kijk hier:http://www.cardomain.com/ride/2944242

en zoals je ziet heeft ie hier en daar ook al wat moeten zagen

cardomain is een mooie om te kijken hoe het er achteraf uit zal zien

dit is Rubicon E 4,5" met 31ers...een plaatje

http://www.cardomain.com/ride/641194

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik rij al jaren met 30/9.50 op de XJ-Wagoneer. Er loopt niks aan. Ook niet in het terrein of stevig beladen met AT-banden van Roadstone.

Alleen als ik Fedima extremes 's (ook 30/9.50) erop en stevige belading heb liep hij af en toe licht aan. De zelfde maat van verschillende fabrikanten levert ook verschillen op dus. Met Highjackers(schokdempers met opompbare luchtveren) is dat helemaal over en ik kan bij normaal gebruik de hoogte weer terugbrengen tot normaal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zit nog eens te kijken waardoor ik mij oorspronkelijk heb laten inspireren, da's namelijk deze:

http://4wheeldrive.about.com/library/uc/uc_steve_w_ca.htm

Waar ik eigenlijk overheen had gelezen was 31" w/add a leaf ....

Dus dan is die 3.5" zonder AAL wellicht vergelijkbaar.

Wellicht dan toch die set van Beest maar bestellen :yes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ziet er idd goed uit dat RE..alleen de quick disc. zitten al standaard in t pakket(hoeven er niet xtra bij toch?)..

mooi setje voor 31ers:)..

en bij die bladveren staat : W/Bushing>> betekent dat with of without?:yes:

eh..owja..is een paar uur werk om zelf tedoen..

mss toch maar zelf proberen? met hulp ofsow..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ziet er idd goed uit dat RE..alleen de quick disc. zitten al standaard in t pakket(hoeven er niet xtra bij toch?)..

mooi setje voor 31ers:)..

en bij die bladveren staat : W/Bushing>> betekent dat with of without?:D

eh..owja..is een paar uur werk om zelf tedoen..

mss toch maar zelf proberen? met hulp ofsow..

w/bushing is met bushing. d8 ik...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 years later...
dit is 2" met 30ers..

2944242_7_full.jpg

dit is Rubicon E 4,5" met 31ers...een plaatje

http://www.cardomain.com/ride/641194

Inderdaad heel erg mooi.

Komt wel een beetje in de buurt hoe ik 'm wil hebben

(dit topic maar weer eens de lucht in schoppen: ik ga lease rijden en doe de XJ NIET de deur uit maar ga nu maar eens voortvarend aan het werk. Ik wil in ieder geval een compleet nieuw verenpakket, geen AAL zoals een eindje terug in de discussie).

Vraagje:

Wat is dit voor roofrack? En waar te krijgen?

6411940006_large.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Zo, vandaag maar eens een begin gemaakt.

Ik heb besloten dat ik de standaard velgen laat stralen/poedercoaten (ik weet nog niet of ik ze weer zilverkleurig terug wil, of zwart. Zwart omdat ik verdere aanpassingen toch ook in het zwart wil hebben).

Daarvoor heb ik vandaag tijdelijk de set met 31ers die ik toch heb liggen er weer op gezet. Heb dat al eens eerder gedaan.

Dus hij staat er nu weer zo bij:

4391406171_75c6a367a9.jpg

De banden zijn niet zo goed meer, maar het kan nog wel even. Genoeg profiel, maar ingedroogd. Ik denk dat ik er BF goodrich AT's op laat leggen, als ik de originele velgen weer terug heb (kost me trouwens 60 euro per velg, hier in Apeldoorn)

Ik kon zo goed de bladveren achter nog eens bekijken. Ik twijfel nog een beetje tussen een AAL of het hele pakket vervangen (voel je vrij om je mening te ventileren).

4391404881_1f09bf813f.jpg

4391405977_509d7911ff.jpg

Volgende week maar even langs de bandenzaak om vervolgens de velgen kaal aan te kunnen leveren.

In de tussentijd een roestplekje op 't dak bijwerken. Busje Fertan is inmiddels binnen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 year later...

Zo, veel te veel gebeurd de laatste tijd al die tijd dat ik met dit project aan de slag wilde (o.a. 2x van baan gewisseld). Geen prio en ook veel twijfel enzo.

Kogel is nu door de kerk, eerder al de radio laten vervangen en vandaag begonnen met het bij profile Apeldoorn laten verwijderen van de banden (van de set die hierboven op de foto staat).

Ik laat ze zwart spuiten. De originele set + banden gaat als APK-setje de schuur in :D

Meteen nagevraagd of ze een set 31" goodyear duratrac kunnen leveren.

Da's dezelfde maat als de 31" Grabbers die er hierboven op ligt. Ze lopen in standaard setting wel een beetje aan; maar even zien hoe dat is na verhogen.

Da's dan het volgende: ik ga voor deze set

http://www.quadratec.com/products/16300_803.htm

Rubicon Express 3.5" Super-Ride™ Suspension System with Add-a-Leafs

Vanwege m'n keuze voor 31" + ik wil er niet al te veel 'extra' aan moeten wijzigen + ik gebruik 'm toch ook op de weg, lange afstanden met vakanties etc.

Verder heb ik Sjikita inmiddels benaderd voor side-bars en staan deze ORF voor- en achterbumper op mijn wish-list:

http://www.quadratec.com/products/12025_7X00_07_PG.htm

http://www.quadratec.com/products/72025_800X_PG.htm

Ik kies bewust voor 'tube' bumpers; vinnik nu eenmaal mooier dan die massieve dingen.

Wordt vervolgd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Da's dan het volgende: ik ga voor deze set

http://www.quadratec...s/16300_803.htm

Rubicon Express 3.5" Super-Ride™ Suspension System with Add-a-Leafs

Vanwege m'n keuze voor 31" + ik wil er niet al te veel 'extra' aan moeten wijzigen + ik gebruik 'm toch ook op de weg, lange afstanden met vakanties etc.

Goeie keuze! Ben benieuwd hoe he er straks uitziet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zag in je eerste mail dat je een roofrack wilde plaatsen. Ik heb een site gevonden die uitlegd hoe je dit eenvoudig zelf kan maken.

Ik ga zelf ook een poging doen!

http://www.xjtalk.co...379&language=nl

Dank voor de tip, alleen niet helemaal mijn smaak :unsure:

Ik kijk nog even verder, want heb al wel wat moois gezien.

Even een update op papier:

- gisteren de velgen weggebracht, donderdag klaar. Kan niet wachten :)

- De RE-set die ik wil staat ook bij 4wd.com, hier met de vermelding dat er nog shocks bij moeten en mogelijk u-bolts. Daarvoor kun je hier je assen vergelijken en ja, ik heb een c8.25 dus die u-bolts moeten er ook nog bij.

- nog geen bericht of profile de duratrac's kan leveren - waren ze vergeten.

Wordt vervolgd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

- De RE-set die ik wil staat ook bij 4wd.com, hier met de vermelding dat er nog shocks bij moeten en mogelijk u-bolts. Daarvoor kun je hier je assen vergelijken en ja, ik heb een c8.25 dus die u-bolts moeten er ook nog bij.

U-bolts kun je waarschijnlijk wel hergebruiken, nieuwe is natuurlijk beter. Waarschijnlijk heb je ook wel een paar wiggen nodig om de hoek van de aandrijfas achter aan te passen. Lees ook bij de instructies even het kopje "trouble shooting" -klik- Misschien is een "TC drop" geen overbodige luxe.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo, vandaag banden op de velgen laten monteren en meegenomen. Liftkit moet even wachten; moet nog bestellen maar eerst komend weekeinde m'n kachelradiateur vervangen (als-tie op tijd binnen is). Heb ze er daarom ook nog maar niet onder laten zetten. Kreeg wel de tip dat, als ik ga monteren, de banden met het lichtste gewicht aan loodjes vóór te monteren.

Foto's van de banden:

6199763029_337766fd7d_z.jpg

6200275312_4841b48dfb_z.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gisteren met succes de kachelradiateur vervangen.

Symptomen: het begon met het raadselachtige verlies van koelvloeistof; een tijdje later dacht het dashboard dattie een rookmachine was en uiteindelijk stond-ie zo hard te lekken dat de koelvloeistof die ik er van boven in gooide er bijna direct aan de onderkant weer uit kwam. Openingen bij voetverwarming erg vochtig/vettig, zoetige lucht en een vettige aanslag ('mist') tegen de ramen.

Klusdagje dus. Met z'n 2en zijn we er 7 uur mee bezig geweest, maar ik had ervaren hulp die al 2x eerder een kachelradiateur had vervangen.

Allereerst heb ik bij de garage de airco leeg laten lopen.

Dan kan de droger van de airco los:

6224223878_0762f74218_z.jpg

Daarvoor heb je wel speciaal gereedschap nodig, wat ik van de garage mocht lenen :worshippy:

6224221540_d35f7c8123_z.jpg

Toch ging

bewerkt door DUC
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Duc,

Mijn complimenten voor deze Topic. :thumbsup:

Samen met die How Too van Ab zal ik een heel eind komen.

Bij mijn Xj moet de aircoverdamper vervangen worden.

Thanx!

Mooi dat je er wat aan hebt. Heb ik 't in ieder geval niet voor niets gepost.

Een tip nog: als je alleen gaat sleutelen, is het bij het terugplaatsen van het kachelhuis wel handig enige hulp erbij te hebben. Je kunt namelijk niet zien of de bouten van het kachelhuis + airco-/radiateurleidingen goed voor de openingen in het schutbord zitten. Als er iemand mee kan kijken scheelt dat een hoop gepruts.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Nieuwe aanmaken...