Spring naar bijdragen

Beginnersproject: Duc's Xj


DUC
 Share

Recommended Posts

  • Reacties 135
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Doe ff fotootje maken.... :whistle:

Dat heb ik gedaan.

Nu nog even uploaden (maar ik ga zo eerst boodschappen doen)

Van dichtbij bekeken valt 't me toch wat tegen; op het eerste gezicht lijkt de linker bladveer wat door te zakken.

@Frank: de 3" is mede geïnspireerd door de link die ik eerder gaf als voorbeeld van wat ik wil. Ik wil wel 'n lift maar verder geen/niet al te veel aanpassingen en dat is daar ook niet gedaan.

Zou een lift zonder verdere aanpassingen betekenen dat ik niet verder kan dan 2" dan is dat mijn beperking.

Maar ik overweeg om sowieso links en rechts nog eens met wat ervaringsdeskundigen te spreken - behalve dan i-net af te struinen.

Ben al wel wat wijzer geworden; zal e.e.a. straks proberen samen te vatten en 'n conclusie te trekken, dan mag de rest daar weer op schieten :whistle:;)

Thnx voor de reacties tot dusver.

DUC = homo zappiens :worshippy:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Foto's:

Bladveren rechtsachter:

400558886_02dd7e85b8_b.jpg

400558864_5347ea6da4_b.jpg

400553721_9890819a34_b.jpg

Bladveren linksachter:

400558841_f094b9fe76_b.jpg

400558824_f9351053ae_b.jpg

400553744_4334e11552_b.jpg

Sowieso moet ik zeggen dat ik wel wat stuggere veren/mogelijkheden tot zware last zou willen. We gaan straks 2 weken met 2 volwassenen+kind op vakantie ... dan wordt de auto ook volgeladen natuurlijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dan het hoofdstuk velgen.

Aan onderstaande foto's is wel te zien waarom ik iets met m'n velgen wil doen.

Ik heb nu 4 velgen met veel roest (afbladderen) en 4 met wat minder roest liggen (plus een reservewiel met band).

Zal ik 4 of 8 velgen laten stralen en opnieuw laten poedercoaten?

Of toch een stel nieuwe velgen kopen?

Op zich is er niks mis met standaardvelgen; ik hoef niet zonodig nieuwe 'blingbling' velgen en voor 31" voldoen standaard velgen. Zou ik nieuwe velgen kopen dan denk ik dat ik voor 4 (of 5) limited-velgen zou gaan, die vind ik al mooi.

Het is denk ik vooral het financiële plaatje wat de doorslag geeft. Maar ik overweeg ook om 4 ltd velgen met straatbanden te kopen en de nog redelijke standaard-velgen voor modderbanden te houden.

Maar goed, met nieuwe velgen heb ik ook de mogelijkheid om voor een andere backspace te kiezen (zeg je dat zo?) waardoor ik zonder spacers toch 31" goed kan benutten.

Keuzes, keuzes ....

Foto's:

400553655_529512b0be_b.jpg

400553689_eefa54c8fd_b.jpg

En deze heb ik nog liggen (van Jos overgenomen) inclusief 31" MT Grabber:

300056893_a7a3130376_b.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb nu 4 velgen met veel roest (afbladderen) en 4 met wat minder roest liggen (plus een reservewiel met band).

Zal ik 4 of 8 velgen laten stralen en opnieuw laten poedercoaten?

Of toch een stel nieuwe velgen kopen?

je kent dit topic al zie ik. Nieuwe velgen kopen is nauwelijks duurder en als je weer stalen neemt, zelfs goedkoper in vergelijking met stralen & poedercoaten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Ok, de jeep is weer terug van de schadehersteller. Grill, spatbord en deukjes mooi weggewerkt.

Ik zou wel reclame willen maken, maar nu hoorde ik vandaag dat dit bedrijf er mee ophoudt. Voor de Apeldoorners en omgeving: van Binsbergen dus.

Volgende van de vinklijst zal denk ik zijn nieuwe bladveren+schokbrekers en vermoedelijk trackbar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

nais......maar euh post je ook wat in MEM-topic? -_-

Dat weet je hè

Moet je me eerst over 10 jaar dronken achter een pc zien te krijgen :D;)

je kent dit topic al zie ik. Nieuwe velgen kopen is nauwelijks duurder en als je weer stalen neemt, zelfs goedkoper in vergelijking met stralen & poedercoaten.

Ja, 't blijft afwegen.

- Een nieuwe set velgen erbij voor gewone banden en een set houden voor modderbanden? En dan evt. spacers?

- Of een compleet andere set met andere backspace?

Ik weet 't nog niet. Eerst maar eens de hoogte in; ik heb nu 2 sets met verschillende banden liggen dus ik kan wat experimenteren. En dan zie ik later wel weer.

Aanvulling: gezien het aantal km's die ik rijd en indien het nodig is meer ruimte te creeëren ligt 't het meest voor de hand voor 5 nieuwe velgen met een andere backspace te kiezen en daarop banden waar ik redelijk mee in 't terrein uit de voeten kan.

Idd Kollee ... keuzes, keuzes :whistle:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Ok, wat regulier onderhoud laten plegen

- apk

- stabilisatorstangen voor vervangen

- draagarmrubbers vervangen (afkeurdingetje apk)

M'n ruitewisserbladen waren ook versleten (duh, ééntje hing erbij).

En meteen maar even 'n kleine beurt mee laten doen.

Volgende week vakantie. Misschien wat tijd om me wat meer te verdiepen in wat waar bestellen. En banaan maar 'ns een pm sturen :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 months later...

OK, even tijd voor 'n korte update. Ik had al een tijdje een set 2ehands velgen met 31" MT Grabbers liggen. Die had ik er nog niet onder gezet, om diverse redenen ( a) tijdgebrek ;) we zouden nog naar Frankrijk op vakantie gaan, dat wilde ik nog op de originele banden doen c) ik dacht niet dat dit zou passen onder een standaard XJ)

Wat betreft c) werd me verteld dat dat wél past en aangezien ik nu vakantie heb en a) is komen te vervallen, en we inmiddels niet naar Frankrijk maar wel naar Friesland (what's in a name) zijn geweest en c) dus ook niet meer van toepassing is, kon ik eens de proef op de som nemen.

Et voilá:

930294297_d173125c1f_b.jpg

Ik moet zeggen, het rijdt wel anders. Je levert behoorlijk wat comfort in. Bij extreme stuuruitslag lopen de banden iets aan. Maar het smoelt een stuk beter (kortom, wie mooi wil zijn ....)

Ik heb er nu 2.2 bar druk in; wil dat nog iets verlagen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oogt goed, maar veel flex kan je niet hebben zo te zien.

Nog iets aan de bump-stops gedaan.

Nee, helemaal niets gedaan, behalve velgen eraf en er weer op.

Zit overigens vanwege uiteenlopende redenen nu meer aan een 2" budget boost te denken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 5 months later...
Nee, helemaal niets gedaan, behalve velgen eraf en er weer op.

Zit overigens vanwege uiteenlopende redenen nu meer aan een 2" budget boost te denken.

Daar moet ik op terugkomen; de bladveren achter zijn behoorlijk op.

Zit er over te denken binnenkort maar eens met Maasbach te gaan praten. Sowieso moeten de fuseekogels vervangen worden (begin er nu toch echt last van te krijgen met rijden) en wil er dan maar meteen een nieuw verenpakket onder laten leggen met een verhoging van 2"/3" zodat er 31ers onder kunnen. Heb er echter door m'n studie (studielast 20-25 uur per week!) naast mijn werk gewoonweg geen tijd voor om zelf te gaan knutselen maar dit moet nu wel gebeuren.

Laat dan denk ik meteen de banden vervangen voor BF goodrich AT's.

Dat zijn m'n plannen tot nu toe. Iemand die een adresje dichter bij Apeldoorn weet: ik houd me aanbevolen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nog even een vraagje: ik zat zo eens naar de standaard-krik te kijken ingeval van lekke band ... maar die past dus net tussen de straat en de onderkant van de auto en dan houdt 't op - de jeep is dus niet de hoogte in te krijgen. Dat schiet dus niet op. Hoe doen jullie dat, zelfs met standaard velgen&banden? (behalve 5 stoeptegels in de auto leggen).

De krik plaats je onder je as en niet zoals bij de meeste aan de zijkant van de auto. Als je hem onder je as zet past het wel ik heb zelf 2'' verhoging en rij ook op 31ers en bij mij past die nu nog steeds...

Je hebt een mooi jeeppie. Succes ermee:bye1:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

en zit alles er al onder?:P..

ik had zelf 3" eronder met 31ers..

en was krap aan vond ik..

helemaal als je een andere offset vd velgen hebt(die

meer naar buiten staan)

zie hier..3"en 31ers(mt) deze verhoging zat eronder:

http://www.4wheelerssupply.com/catalog/product_info.php/products_id/1581

xj01.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank voor je bericht. Van die krik was ik inmiddels op de hoogte.

Vraagje: hoe doet jouw 2" het in het terrein, met 31"?

In het terrein uitstekend ... goeie flex, alleen op de weg merk je wel degelijk dat je verhoogd bent, vooral als je veel (zoals ik ) in de randstad rijd met spoorvorming en als er veel wind staat moet je echt 2 handen aan het stuur houden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

en zit alles er al onder?:P..

ik had zelf 3" eronder met 31ers..

en was krap aan vond ik..

helemaal als je een andere offset vd velgen hebt(die

meer naar buiten staan)

zie hier..3"en 31ers(mt) deze verhoging zat eronder:

http://www.4wheelerssupply.com/catalog/product_info.php/products_id/1581

Nee, heb ik nog niet.

Ik zit ook met interesse dit topic te volgen: http://www.jeepforum.nl/showthread.php?t=10337

Maar ik ga/mail binnenkort eens naar Maasbach denk ik. Er vliegen me zoveel opties om de oren momenteel ...

Het ontbreekt me echter aan tijd èn er moeten nieuwe veren onder.

Plus nog nieuwe fuseekogels. Dus er moet gewoon wat gebeuren, en dan kan ik wel blijven twijfelen en piekeren en fora lezen en overleggen en twijfelen ... maar dat schiet ook niet op.

Maar eens horen wat ze bij MB te zeggen hebben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ow zal ik de knoop maar doorhakkuh?

klik

met deze en deze en deze en deze

en OME shocks

kost $ 1477.70 ex verzenden

maar dat is waneer ik mocht kiezen

set kan bdw prima zonder die extra's

komt die op $ 1012.90 incl OME shocks

met is die net wat beter

Dank je voor je suggestie :D

3,5 " vinnik echter wat veel. Dat was toch ook wat iMav had?

2, hooguit 3" max. Ik rijd te weinig terrein en teveel normaal (ook snelweg) voor extreme(re) zaken. Daarbij moet ik het ook nog laten doen, gewoon vanwege tijdgebrek. Niet dat ik sleutelen niet leuk vind maar het is net als met m'n motor: ik betaal wel om te rijden :P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In het terrein uitstekend ... goeie flex, alleen op de weg merk je wel degelijk dat je verhoogd bent, vooral als je veel (zoals ik ) in de randstad rijd met spoorvorming en als er veel wind staat moet je echt 2 handen aan het stuur houden.

Heb je toevallig nog ergens een foto online?

En ik zie in je profiel dat je zelfs 32" hebt?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ja is ook wat mav heeft..

en compleet rijd die beter dan orgineel ook qua wegligging.

en vind de verhouding ook beter

31ers en ruimte wielkasten

met 3" zou ik geen 31ers nemen maar 30ers

is qua looks beter en zeker in het terrein..(flex)

(de looks is weer smaak en smaken verschillen)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Nieuwe aanmaken...