Cyberedje Geplaatst February 21, 2007 Rapporteren Share Geplaatst February 21, 2007 Ben op zoek naar echt een super specialist die mijn ZJ 5.9 1998 motorisch kan bekijken. Sinds januari heb ik een (gereviseerd) nieuw blok laten zetten in mijn jeep maar ben niet te vreden hoe hij nu loopt zowel stationair als bij een toerental loopt hij onregelmatig en houd hij in naar mijn gevoel daarom wil ik van een super specialist een second opinion over wat er aan de hand kan zijn. inmiddels is (bijna) alles vervangen van sensoren t/m voor de 2e maal bougies, kabels etc. Ben waanzinnig gek van deze auto en jeep rijder in hard en ziel alleen doet het me zeer hem zo te horen (voelen) lopen. en ja ben al diverse malen terug geweest naar degene die de inbouw heeft gedaan maar wil nu wel eens van iemand anders een mening. hellluppppp thankzzz Oja omgeving Rotterdam wonen wij, grand en ik je kunt via forum of mail reageren om iets af te spreken Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jeeped Geplaatst February 21, 2007 Rapporteren Share Geplaatst February 21, 2007 Als je bekend maakt waar je huis woont zal er best iemand reageren. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
RANDOMAN Geplaatst February 21, 2007 Rapporteren Share Geplaatst February 21, 2007 Bij Cyberedje staat Rotterdam, Jeepedje.. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jeeped Geplaatst February 21, 2007 Rapporteren Share Geplaatst February 21, 2007 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Libero Geplaatst February 22, 2007 Rapporteren Share Geplaatst February 22, 2007 Ben op zoek naar echt een super specialist die mijn ZJ 5.9 1998 motorisch kan bekijken. Sinds januari heb ik een (gereviseerd) nieuw blok laten zetten in mijn jeep maar ben niet te vreden hoe hij nu loopt zowel stationair als bij een toerental loopt hij onregelmatig en houd hij in naar mijn gevoel daarom wil ik van een super specialist een second opinion over wat er aan de hand kan zijn. inmiddels is (bijna) alles vervangen van sensoren t/m voor de 2e maal bougies, kabels etc.Ben waanzinnig gek van deze auto en jeep rijder in hard en ziel alleen doet het me zeer hem zo te horen (voelen) lopen. en ja ben al diverse malen terug geweest naar degene die de inbouw heeft gedaan maar wil nu wel eens van iemand anders een mening. hellluppppp thankzzz Oja omgeving Rotterdam wonen wij, grand en ik je kunt via forum of mail reageren om iets af te spreken Had ik ook, ik heb ander type koppen toegepast mijn 5.9 loopt op prins G3 LPG nu als een zonnetje De koppen die Jeep heeft toegepast zijn eigenlijk van de 5.2 zie elders in dit forum een topic over past een 5.2 kop op een 5.9 Tevens was er bij een bougiekabel omgewisseld toen hield ie ook in bij bepaalde toerental range Als je je mail geeft zal ik een bougie schema van de verdeel kop opsturen zo ben ik er ook achter gekomen Je denkt dat monteur's dit niet verwissellen maar dat gebeurt toch soms Bij mij was de bougiekabel van cilinder 6 en 8 omgewisseld Starte goed liep ietsje minder en hield een beetje in met optrekken Je hoort gewoon dat ie niet optimaal liep Ik denk dat de 5minuten wel de moeite loont om dit even na te gaan ik zal dit omschrijven Als je voor de motorkap staat is de linker cilinderrij vanaf de radiator cilinder 2-4-6-8 en de rechter vanaf radiator 1-3-5-7 dus 7 en zitten onder voorraam en 1 en 2 vlak voor je. De vedeelkap staat midden achter cilinder 7 en 8 onder voorraam. verdeelkap 8 2 - 4 - 6 - 8 1 4 zoals je ziet zit cilinder 7 het dichts bij de plek op de verdeelkap voorkant motor 2 3 Daar ben ik begonnen,let op de verdeelkap kan iets anders staan 1 - 3 - 5 - 7 7 6 dit maakt niets uit voor ontekingstijdstip het gaat om de volgorde 5 de rotor draait rechtsom en volgorde moet goed zijn anders loopt ie niet mooi. De verdeelkap zit ongeveer in de positie zoals ik hem hier schematisch wegezet hebt als je voor de auto staat en je kijkt naar de verdeelkap zit cilinder 2 dus ongeer op "6" uur en cilnder 3 op "12" uur bij (mij stonden cilinder 2 en 7 op "5" en "7" uur) Nogmaals check alleen de volgorde als je ze opschrijft kom je daar het beste snel achter. De verdeel kap is een cirkel in het midden de bobine kabel dus als je bij cilnder 7 begint is de volgorde van de kabels 7-2-1-8-4-3-6-5 Neem een stukje papier en teken de vedeelkap met de 8 posities van je cilinder Ga op je gemakje alle kabels nauwkeurig na en schrijf de cilindernummers in positie zoals die op je vedeelkap zitten. bij heeft dit heeeel erg geholpen Er is bijna niemand dit dit even uit zijn hoofd weet zeker niet welke cilinder waar zit op de verdeelkap. Hopelijk is het hiermee verholpen zoniet heb je weer wat uitgesloten in je zoektocht - Ook kan je pakking onder je gasklep lek zijn deze wordt om de 50.000 mile preventief vervangen volgens Jeep onderhouds instructie's - Ook moet je zorgen dat al je vacuümslangen correct gemonteerd zijn en van goed conditie zijn. - lekke koppaking of lekkend kleppen--> compressietest uitvoeren weet je ook of je oneven cilindedruk heb in 1 van je cilinders Succes Appie Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Cyberedje Geplaatst February 22, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst February 22, 2007 [bedankt appie ik ga het even langs lopen vwbt de bougie kabels dat is nooit weg maar zie je dit dan niet op de computer tijdens het uilezen ???Voor de rest is het blok nieuw dus neem ik aan dat ze bij het overzetten ook alle pakkingen vernieuwd hebben. cylinderkoppen zijn ook nieuw met geharde klepzittingen en ja ook mijn 5.9 loopt op prins g3 + extra olie toevoeging voor de kleppen. ( heb de g3 install al na laten kijken daar zit het hem niet in) . Wat ik gewoon voel is af en toe in het stationair lopen(is ook waarneembaar op de toerenteller) en tijdens het rijden met een constante snelheid het zelfde "inhouden" zeg maar, ik vind het moeilijk te omschrijven maar het id echt alsof hij lichtjes iets overslaat of borrelt zeg maar. Toen ik hem net haalde toen het blok eringezet was toen had hij een behoorlijke hik en sloeg hij ook iedere keer bijna af . Nadat ik was terug geweest en erbij mocht blijven bleek de ontsteking 16 graden niet op tijd te staan dit werd direct verholpen. maarloopt nu dus toch nog niet helemaal oke.Maar goed nu dit probleempje nog oplossen en kan ik hopelijk weer snel genieten van mijn grand. email=cyberedje@hotmail.com Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Libero Geplaatst February 23, 2007 Rapporteren Share Geplaatst February 23, 2007 [bedankt appie ik ga het even langs lopen vwbt de bougie kabels dat is nooit weg maar zie je dit dan niet op de computer tijdens het uilezen ???Voor de rest is het blok nieuw dus neem ik aan dat ze bij het overzetten ook alle pakkingen vernieuwd hebben. cylinderkoppen zijn ook nieuw met geharde klepzittingen en ja ook mijn 5.9 loopt op prins g3 + extra olie toevoeging voor de kleppen. ( heb de g3 install al na laten kijken daar zit het hem niet in) . Wat ik gewoon voel is af en toe een stottering in het stationair lopen(is ook waarneembaar op de toerenteller) en tijdens het rijden met een constante snelheid het zelfde "inhouden" zeg maar, ik vind het moeilijk te omschrijven maar het id echt alsof hij lichtjes iets overslaat of borrelt zeg maar. Toen ik hem net haalde toen het blok eringezet was toen had hij een behoorlijke hik en sloeg hij ook iedere keer bijna af . Nadat ik was terug geweest en erbij mocht blijven bleek de ontsteking 16 graden niet op tijd te staan dit werd direct verholpen. maarloopt nu dus toch nog niet helemaal oke.Maar goed nu dit probleempje nog oplossen en kan ik hopelijk weer snel genieten van mijn grand.email=cyberedje@hotmail.com Doet hij het zowel op gas als benzine??? Als dat zo is, is het toch de onsteking of iets wat niets met brandstof te maken heeft. Bij mij hield ie ook lichtjes en gaf geen storing op de computer, zelfs check engine bleef paar dagen weg. De cilinder verbrand wel alles maar veel te laat zodat je er geen profijt an hebt Hoor het nog wel Ik zou dat soort dingen toch even uitsluiten voordat ik naar een specialist ging Gegroet! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Cyberedje Geplaatst February 24, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst February 24, 2007 Doet hij het zowel op gas als benzine???Als dat zo is, is het toch de onsteking of iets wat niets met brandstof te maken heeft. Bij mij hield ie ook lichtjes en gaf geen storing op de computer, zelfs check engine bleef paar dagen weg. De cilinder verbrand wel alles maar veel te laat zodat je er geen profijt an hebt Hoor het nog wel Ik zou dat soort dingen toch even uitsluiten voordat ik naar een specialist ging Gegroet! Ja geen verschil zowel op gas als benzine doet ie hetzelfde, zelfs gereden met storings computer aan de auto maar deze gaf op het zicht niets aan enkel eenmaal een storing op een sensor die onder de auto op de automaat bak zit ??? maar die gaf hij slechts eenmalig en vervolgens daarna niet meer. schijnt trouwens dat om bij die sensor te komen je bak etc moet kantelen ? klopt dit ? check engine geeft hij helemaal niet. heb deze week weer afspraak bij de inbouwer. komt nu ook nog bij dat ik een lekke einddemper heb hoorde en zag ik ineens van de week pfff ik bellen gewoon nergens te krijgen alleen voor de 5.2 ze zeggen deze is dezelfde maar wil gewoon een voor de 5.9 en ik zag dat deze vast aan de eindpijp zit. iemand nog een adresje of idee thanks Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Beest Geplaatst February 24, 2007 Rapporteren Share Geplaatst February 24, 2007 er is geen verschil tussen dempers van een 5.2 en 5.9 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Cyberedje Geplaatst February 24, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst February 24, 2007 er is geen verschil tussen dempers van een 5.2 en 5.9 oke mooi alleen hoe zit het dan met de eindpijp want dat is een geheel met de demper ? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Libero Geplaatst February 24, 2007 Rapporteren Share Geplaatst February 24, 2007 Zitten bougiekabels nu goed of niet goed??? Dus echt gechecked?? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Cyberedje Geplaatst February 24, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst February 24, 2007 Zitten bougiekabels nu goed of niet goed???Dus echt gechecked?? Jep met zelf haynes boek erbij trouwens ik zag dat zelfs op de kabels de cylinder nummers stonden dus was niet zo'n lange klus. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Libero Geplaatst February 26, 2007 Rapporteren Share Geplaatst February 26, 2007 Jep met zelf haynes boek erbij trouwens ik zag dat zelfs op de kabels de cylinder nummers stonden dus was niet zo'n lange klus. Bij stonden er puntjes op de kabels en op het deksel voor de zo genaamd goede posities van de kabels Maar toch heeft iemand ze verkeerd gemonteerd op mijn verdeelkap Dus met de hand de kabels gevolgd en genoteerd gechecked met mijn haynes boek. Dus toch verkeerd!!!! Motor trok niet lekker door, liep een beetje onreglmatig Kortom net niet een lekkere V8, maar nu wel zoals ik zei bij mij was cilinder 6 en 8 omgewisseld Ik denk nog steeds dat het kan bij jou dat het zo is (verkeerd gewisseld op de verdeelkap) Omdat het engine check lampje en de dealer kast het niet aangeven dat er iets mis is als er een kabel gewisseld zit, mischien bij sommige combinatie's wel maar 6 en 8 bij mij niet. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Cyberedje Geplaatst March 1, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 1, 2007 Bij stonden er puntjes op de kabels en op het deksel voor de zo genaamd goede posities van de kabelsMaar toch heeft iemand ze verkeerd gemonteerd op mijn verdeelkap Dus met de hand de kabels gevolgd en genoteerd gechecked met mijn haynes boek. Dus toch verkeerd!!!! Motor trok niet lekker door, liep een beetje onreglmatig Kortom net niet een lekkere V8, maar nu wel zoals ik zei bij mij was cilinder 6 en 8 omgewisseld Ik denk nog steeds dat het kan bij jou dat het zo is (verkeerd gewisseld op de verdeelkap) Omdat het engine check lampje en de dealer kast het niet aangeven dat er iets mis is als er een kabel gewisseld zit, mischien bij sommige combinatie's wel maar 6 en 8 bij mij niet. nee de kabels gechecked en deze zitten echt goed, zijn originele kabels + rotor +verdeelkap Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Cyberedje Geplaatst March 2, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 2, 2007 Vandaag ook weer bezig geweest, bobine vervangen helaas geen effect, we gaan het nu zoeken in de krukas sensor. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Beest Geplaatst March 2, 2007 Rapporteren Share Geplaatst March 2, 2007 visco al gecheckt? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Cyberedje Geplaatst March 2, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 2, 2007 alle sensoren vervangen en loopt weer prima Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
slider Geplaatst October 6, 2007 Rapporteren Share Geplaatst October 6, 2007 Hoi Edje ik heb bijna precies hetzelfde als jij, bij mij loopt hij wel duidelijk op 7 clinders, welke sensoren heb je (laten) vervangen en door wie? gr Raim Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Beest Geplaatst October 6, 2007 Rapporteren Share Geplaatst October 6, 2007 waneer die op 7poten loopt dan altijd eerst verdeler bougies/kabels vervangen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Cyberedje Geplaatst October 7, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst October 7, 2007 Zo'n beetje alle sensoren zijn bij mij vervangen de meeste bij de dealer en een paar mee laten komen uit de states met een maat van me, was ook gelijk de helft goedkoper. Belangrijk zijn de oxygen 2 x onder de auto en stationair de tps en evt MAP Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
larsjonk Geplaatst October 7, 2007 Rapporteren Share Geplaatst October 7, 2007 Belangrijk zijn de oxygen 2 x onder de auto en stationair de tps en evt MAP De oxygen die het dichtst bij de motor zit is belangrijk die ander zorgt er niet voor dat de motor slecht loopt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rado Geplaatst January 31, 2017 Rapporteren Share Geplaatst January 31, 2017 Op 2-3-2007 om 11:27 PM zei Cyberedje: alle sensoren vervangen en loopt weer prima Welke sensoren had je vervangen dan? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Deadeye Geplaatst January 31, 2017 Rapporteren Share Geplaatst January 31, 2017 On 7-10-2007 at 5:37 PM, Cyberedje said: Zo'n beetje alle sensoren zijn bij mij vervangen de meeste bij de dealer en een paar mee laten komen uit de states met een maat van me, was ook gelijk de helft goedkoper. Belangrijk zijn de oxygen 2 x onder de auto en stationair de tps en evt MAP 2 hours ago, rado said: Welke sensoren had je vervangen dan? Zie boven Denk niet dat Edje hier na 10 jaar nog zit.....maar ik kan me vergissen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rado Geplaatst January 31, 2017 Rapporteren Share Geplaatst January 31, 2017 hmm, ik zag het idd Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
DATZZ5.9 Geplaatst February 2, 2017 Rapporteren Share Geplaatst February 2, 2017 The good old time.......ja dat mis ik weleens op het forum, waren een hechte groep ih verleden, nog geen groepsappies enzo, maar gewoon ergens afspreken met koffie en broodjes. Worden allemaal ouder, Edje was mijn sleutelaar en vriend, maar is het gewoon heel rustig aan gaan doen, maar zijn vast wel nieuwe "experts" tegenwoordig en veel kennis onderling. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.