Spring naar bijdragen

Pfingsten am Ballenstedt


Kameel
 Share

Recommended Posts

Donderdag 27 mei:

Gingen we dan, afspraak was om 13:00 vertrekken vanuit huize Mudmiep/Jeepee, maar je weet hoe dingen gaan met een lekker bakkie. Rond 15:00 uur waren we, Kameel/Bumper, met Mav en Mudmiep/Jeepee op weg.

Voor we het wisten waren we al diep in het 'Duitse' en de Autobahn zoefde onder ons vandaan. Misschien juist daarom dat we het kalm aan deden en wat meer 'pitstops' maakten als nodig. De hoop dat we in Ballenstedt voor donker zouden arriveren lieten we op een gegeven moment maar varen. Donker is donker, niet?

Inmiddels waren we al wat gewend geraakt aan de 'Wipkip' achterop Jeepee's YJ. Een aluminium koffer die aan het reservewiel hangt en lekker meedeint met de hobbels...ook handig als koffietafel-voor-onderweg. (en camera-houder wink.gif )

Rond de klok van half twaalf reden we het Ballenstedt terrein op en gingen zoeken naar Nederlandse kentekens. Dat werd nog een opgave, want lataarnpalen waren er weinig en we wilden toch maar 1 keer de tent opzetten. Liefst dus meteen in het Nederlandse 'kamp'.

Gelukkig stond daar Willem als enige NL-er met een enorm Rood-Wit-Blauw aan de Grand Cherokee gebonden, dus we waren er en het uitpakken kon beginnen.

Met een paar koplampen ging het vlot en binnen 'no-time' stonden er drie tenten bij.

Vrijdag 28 mei:

Redelijk uitgerust eerst maar eens verkennen. Waar zijn de toiletten, waar kunnen we stroom krijgen etc etc.

Willem veroverde mijn hart door na de eerste (koude ..brr) douche ons een bakje Senseo aan te bieden. rolleyes.gif ...en dan een zonnetje..het begin was er.

Iedereen druppelde die dag binnen en wij gingen naar punt 1 op de agenda: de aanmelding. In één van de gebouwen (uit de tijd van de Stasi, gezellige dingen dus) was een kantoortje met wat goedlachse dames die iedereen van harte welkom heetten en een tasje gaf met sticker/startnummer, boekjes, pen en nog meer snuisterijen. Verder was het een shop voor t-shirts etc. Meteen maar de kas gespekt met de aankoop van wat Jeep-prullaria. cool.gif

Punt 2 op de agenda was de technische controle. Auto op brug en wat Duitsers die quasi-technisch de onderkant bekeken. Nadien kreeg je een groen stickertje op je startnummer en kon je de ernaast gelegen baan berijden.

Het kwijl vloog wel wat in het rond toen ze de 'Zuper-geile-steuer-einrichtung' van Jeepee's YJ zagen..wel 8 man erbij en meteen verlieft. biggrin.gif

Eigenlijk was het meteen rijden na weer een bakkie. Het terrein ligt naast de camping op een helling en heeft blauwe, rode en zwarte stukken. Oplopend in moeilijkheids graad. Er ligt een oefenbaantje (blauw) met wat hellinkjes en dat was wel lekker om wat in de zon te toeren. Daarna even naar het normale parcours wat van alles wat heeft: modderbak, lekkere hellingen en wat bochtenwerk. Geen steen, maar daar kregen we nog genoeg van verderop in het weekend. Na een tijdje op die baan te hebben doorgebracht gingen we terug naar de camping waar we wat gingen eten en de binnendruppelende Holländer mochten begroeten. Ik weet niet meer precies hoeveel NL-Jeeps er waren (15?) en hoeveel Duitsers, maar in ieder geval genoeg. het werd een gezellige avond met een open vuur en genoeg drank. cool.gif

Alle Hollandse klassiekers kwamen voorbij en het gezang duurde nog lang voort. De enkele Duitser die niet kon slapen had meteen spijt dat ie zo dichtbij het Nederlandse kamp zijn plekje had gevonden...hehe...

O ja...de hele dag zon...is dat wat! smile.gif

zaterdag 29 mei:

Zonnetje kwam alweer vroeg binnenschijnen en uit de hoeken van Ruud en Hendrik vlogen de Senseo's over en weer. Veel beter kan een dag niet beginnen.

Zaterdag ging iedereen serieus rijden op het terrein bij de camping. Gelukkig niet tegelijk, want zo enorm groot is het niet en het zou een lekkere file worden. Ging allemaal best goed en we speelde wat tot de lunch. Mav heeft nog nieuwe vrienden gemaakt. Een Duitse blondine wilde elke keer weer aandacht door te vertellen dat hij zijn gordel moest dragen. Helaas voor haar had hij geen trek in een relatie op afstand. wink.gif

Het was door het warme weer best stoffig geworden en de lunch was een aangename afwisseling. Ik geloof dat 'klef' populair is, want de Duitse spagetti vloog als warme broodjes over de balie. Gelukkig had ik een kippetje met wat aardappelen en sjampionnen. Zit nog wat voedingswaarde in. wink.gif

'S middags was het rijden in de steengroeve. Erg leuk...iedereen had schik met de onder de banden wegrollende keitjes, waterbakken en de grote keien die met wat 'rockcrawling' een technisch stuk was. Ook hier weer de verschillende routes blauw/rood/zwart, dus voor ieder wat wils.

Hoe later het werd, hoe meer van de routes werd afgeweken en dus werden de sleeplinten en lieren flink gebruikt om elkaar over verschillende obstakels heen te helpen. Dit alles overgoten met een stralend zonnetje..weer een fijne dag.

Na de (nodige) douche was het weer 'camping-life' wat de klok sloeg. Lekkere hapjes van Maria zorgden ervoor dat we eigenlijk al meteen hadden gegeten en de flessen konden open. cool.gif

Ik zelf ging om een uur of drie maar eens mijn bedje opzoeken en het viel me op dat toen ik om 8 uur weer de 'natte cel' opzocht, er een paar vage figuren bij het nog steeds brandende vuur zaten. Op dezelfde plekken waar ik ze een 5 uur daarvoor had achtergelaten. huh.gif Da's apart wakker worden....

Zondag 30 mei:

Wéér die zon cool.gif ...en na het ontbijt (best goed verzorgt allemaal) weer een ochtend rijden op het terrein naast de camping. Lekker uitwaaien.

Helaas ging het met mijn darmen niet zo goed...ik heb de tour/lunch en het daarna gereden terein niet meegemaakt en nodig een ander uit daarover te schrijven.

Rustig aan was het devies, twee van de 'nachtbrakers' kwam het geloof ik goed uit. Die deden na een nachtje doorhalen ook wat rustig die middag.

Jeepee had wat minder geluk, de reserve steekas die hij had meegenomen had ie hard nodig. 'T één en ander was nogal abrupt afgebroken na een helling. Maar een half uur later zat de reserve er alweer in. Routine? wink.gif Ook Ruud had een probleem, dit keer met de onsteking (toch?). Ad en wat gesmolten plastic doen wonderen. blink.gifwink.gif

'S avonds lekker bij een Griek gegeten en de dag werd weer compleet met het lachen/drinken en wat zingen bij een vuurtje.

Maandag 31 mei

De vertrekdag alweer. Het kan snel gaan.

Tenten/caravans/campers inpakken, wat eten en koffie en napraten. Nog een brunch en voor sommigen nog heel even het terrein op en rond de middag waren de meesten klaar voor vertrek.

De groep waarmee we vertrokken splitste zich nog vòòr nederland en uiteindelijk kwamen we gedrieën in Wamel aan voor een heerlijke bak Hollandse Friet. smile.gif

Ik wil iedereen bedanken voor de enorm goeie sfeer en het "Dranken-uitwisselings-programma" wat liep van Senseo's tot wijn.

Wat mij betreft, tot volgend jaar! (als we weer worden uitgenodigd wink.gif )

Bas.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...