Spring naar bijdragen

Pinksteren in Sclayn


Tribalman
 Share

Recommended Posts

Pinksteren in Sclayn

Het was vrijdag morgen 10.30 uur dat we vertrokken vanuit Arnhem om richting Sclayn te gaan. De reis ging eigenlijk zeer voorspoedig van start met mooi weer en geen dak boven ons hoofd en zo stuurde we eigenlijk vrij relaxed richting Belgie, waar we wisten dat het merendeel richting Duistland zou gaan, maar uit kostenoverweging, acht uur sturen bij 1 op 6 of drie uur hadden wij besloten naar Sclayn te gaan. Het ging voorspoedig tot aan Eindhoven en dar reden we in de file, na een klein uur in de file, waarin we hebben ontdekt dat vrachtwagenchauffeurs maar een slecht gevoel voor humor hebben konden we weer door rijden en waren we om 14.30 uur in Sclayn.

Daar aan gekomen hebben we een mooi plekje uitgezocht voor het kasteel en de vouwwagens op gezet en ons bivak gemaakt. Nadat we terug kwamen van het inschrijven (40 euri voor twee dagen rijden) bleek dat we als buren het Lollyteam hadden gekregen en eigenlijk begon ook het veld beneden en de parkeerplaats boven al aardig vol te lopen (waren denk ik toch zo'n 200 4x4's het afgelopen weekend) Nadat een lekker koud biertje goed gesmaakt had was het tijd om de BBQ aan te steken en ons eens lekker rond te eten. Na het eten hebben we het terrein te voet verkend, dit terwijl we hagel en kapotgeschoten kleiduiven die daar spontaan naar beneden komen hebben ontweken, hebben we nog rustig alle 4x4's bewonderd en zijn toch redelijk op tijd gaan slapen.

Zaterdags was het dan zover we konden gaan rijden we haden het geluk dat we ons al hadden aangemeld want daar was het zeer druk dus we waren in het begin eigenlijk maar met zijn tweeen in het terrein, nou is het terrein zo groot dat je elkaar de hele dag kunt ontlopen dus dat is het probleem ook niet. Naa een hele morgen ons door modderpoelen en over rotsen heen geworsteld te hebben gingen we om een uur of twee lekker lunchen. Na de lunch gingen we met zijn tweeen een pad pakken dat we 's morgens hadden laten liggen maar nu toch echt wilde nemen. Na een aantal pogingen en een heel zwaar rechter voetje lukte het me om boven te komen zonder hulp van Warn. Utah had hier echter wat meer moeite mee en na een toch wel zeer gave glij partij waar bij zijn achterkant iet wat onzacht met de wand in aanraking kwam stond hij met de wielen eigenlijk de verkeerde kant op maar ach..... dan maak je daar gewoon een nieuw pad...toch??

Aan het eind van dit "pad"had een Duitser met een Range Rover bsloten om zijn auto zo diep in de modder te parkeren dat het eigenlijk een Modderduikboot was. Daar hij ons om hulp vroeg is Utah er naar toe gereden om hem te gaan lieren maar hij kon dat niet alleen reden, dus goede raad is duur ik denk ik help hem even....maar toen ik het jeepie starte klonk er een zeer harde tik uit de motor die ook sneller ging als ik het gas aanraakte dus besloten om mijn jeep te laten staan en hulp van andere te gaan halen. Dit werd een andere Duitser met een zeer goed geprepareerde Toyota, nadat deze Toy Utah had teruggehaald, ja die stond inmiddels naast de Range Rover en iets dieper in de modder, hebben we met vereende krachten de Range Rover er uitgekregen. Toen mijn Jeepie er uit gesleepd en het kleppendeksel er maar eens afgehaald bleek dat er een stoterstang van de klepstoter geschoten was, deze weer vastgezet, kleppendeksel schoongemaakt, teruggezet en klaar. En daarna nog heerlijk met onze nieuw verworven Duitse Kollega's op het terras gezeten en gebarbeque't en tot (eigenlijk) veelste laat bij het kampvuur gezeten.

Toch waren we 1e pinksterdag vroeg uit de veren en hebben we wederom heerlijk rond gehobbeld vastgezeten en al wat niet meer. Bij een klim vanaf het meer naar boven begaf alleen mijn lier het helaas, hij wil niet meer op rollen, dus dat was pech nummer twee ( er zou nog meer volgen). Tegen een uur of vier zijn we terug gereden naar de tent omdat we alles eigenlijk nog heel hadden en het begon te regenen dus het werd er niet makkelijker op. We hadden eigenlijk net de BBQ aan (alweer?????.....Ja Alweer) toen we door een aantal Landgenoten gevraagd werden om te assisteren want een Belg had zich met zijn drie maanden oude Defender in het zelfde gat vast gereden waar die Range eerst stond. Toen wij daar aankwamen bleek dat hij daar al een uur of twee stond maar dat niemand hem weg kreeg, er waren opdat moment zelfs al twee lieren en diverse sleeplinten gestorven in eenpoging tot. Nou wilde mijn lier niet meer oprollen maar nog wel af dus hebben we besloten om hem helemaal af te rollen net zolang tot hij dus eigenlijk weer ging oprollen. Vervolgens hebben we met sleeplinten en snatch blocks een soort van spinneweb achter de Defender gelegd en heb ik de mijne geankerd aan een heel mooie grote boom en hem toch met veel geduld en tijd in zo'n drie uur zeven meter naar achteren weten te trekken.

Vervolgens zijn we om dat punt heen gereden om hem verder omhoog te trekken, maar daar het bleef regenen en hij steeds schuiner kwam te staan hadden we hier hulp bij nodig, die kwam in de vorm van Het Lollyteam. Samen mer Bert wist ik hem op het hoger gelegen harde gedeelte te krijgen alleen kwam ik zelf niet meer van de plek weg omdat mijn achterruit het nu dus helemaal begaf. Hierop werd de rest van het Lollyteam ingeschakeld, nadat er weer een lier was gesneuveld, nu van een Suzuki die mij omhoog wilde lieren, om mij terug omhoog te halen. Dit ging eigenlijk zeer voorspoedig al was het inmiddels aardig donker in het bos aan het worden en waren we alweer vier uur bezig. Alleen toen sloeg het noodlot weer toe en liep er een band van mijn velg terwijl ik knie hoog in de modder stond, dus hilift erbij etc etc, alleen ging dit niet zoals ik wou met als gevolg dat ik het traanplaat onder de deur van de jeep heb gedrukt, maar uiteindelijk toch het wiel weten te wisselen en weer naar beneden gereden, moet eerlijk zeggen dat Sclayn in de nacht nog hevtiger is dan overdag. Daar we nog steeds moesten eten hebben we maar weer eens de BBQ aangestoken en daarna nog tot lang bij het kampvuur gezeten met de heren die ons gevraagd haden te helpen.

En toen brak tweede pinksterdag aan, het was al vroeg een drukte van belang op het terrein omdat het wel leek of iedereen vroeg weg wilde. Wij hebben eerst rustig ontbeten en daarna de spullen ingepakt na een snelle lunch op het terrein gingen we huiswaarts dit ging eigenlijk allemaal zeer voorspoedig tot iets voor de Afslag Echt op de A2 daar begon mijn jeep raar te doen met remmen en sturen. Nadat we de wegenwacht hadden gebeld, hij had gekeken bleek dat mijn hele linker voorwiellager er uit lag......en ja die had ik nou net niet bij me. Na overleg en wat rond bellen hadden we een lager gevonden, was wel niet goed genoeg voor de apk maar waarschijnlijk wel om thuis te komen, helaas lag dat lager in Westervoort. Dus hadden we besloten dat Utah door zou rijden en dan terug zou komen met dat lager en wij......wij zouden wachten. Na ongeveer een uur of twee langs de snelweg te hebben gestaan kwam daar het Lollyteam weer aan die ook op weg naar huis waren, nadat deze waren gestopt om te vragen of ze konden helpen en bleek van niet reden ze weer door (maar Heren toch Bedankt) totdat Niek mij belde dat hij eventueel wel een as had liggen met een wiellager etc etc. Ook we hadden er weer een willager bij maar nu nog naar Bladel vanaf daar en monteren, terwijl aan het bellen en overleggen waren hoe en wat belde Niek terug dat hij me met de vrachtwagen zou komen halen......Oef na zo'n drie en half uur kwam er uitzicht in een hopeloze situatie. Nog geen twee minuten daarna stopt er zo'n beetje twee honderd meter CJ's voor ons, dit waren de heren die van Neufchataue afkwamen en daar waren wezen rijden met de OJOC, ook deze hadden geen lager, ze hadden ze wel voor de CJ maar ja dat past helaas niet. Dus maar weer wachten..... Tegen 22.00 uur waren Utah met Ricardo samen terug en kort daarop volgde Niek ook met de vrachtwagen, dus we hebbe het hele spul opgeladen zijn naar Niek zijn bedrijf gereden om daar vervolgens de hele steekas te wisselen met wat hij had liggen en toen konden we eindelijk doorrijden, al met al was het een heel avontuur aan het worden en waren we om 03.00 uur thuis.....Dit moet een nieuwe rekord zijn Sclayn->Duiven in 11 uur.

Dit was ons weekendje in Sclayn waar we heel veel gereden, gelachen, gesleuteld en lol hebben gehad.

Greetz Tribalman & Lady-Jeep and Utah & Pooh

ps de komende maand ga ik veel sleutelen zodat ik er zeker weer bij ben in Juli.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...