Spring naar bijdragen

Cilinderkop Gescheurd


Recommended Posts

Gevonden in het "mopar magnum V8" boek

One of the unique features of the 5.2L and 5.9L Magnum family is that they share the same cylinder head.

Ook nog even de casting nummers opgezocht.

links: 53006671 periode '92-'02

rechts: 53300466 periode '92-'02

nummers staan aan de binnen boven zijde, in het midden. In 2 keer en blokje van 4.

suc6

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Appie, wat een pech, maar kunnen de koppen niet gelast worden?

Beste zandhopper zeker pech

Na een middagje bellen tot ik een sopppend oor had heb ik weer 2 goede koppen gevonden

Met een tonnetje erop maar op benzine gelopen Alle klepstelen even hoog en geen scheuren tussen de kleppen

Mog ze hebben voor 400 euro samen incl BTW

Maar nu ik er alles af heb liggen laat ik de koppen alsnog van LPG zetels voorzien

Daar er anders gewoon weer 2 koppen op den duur stuk gaan op LPG

Ik laat het wel weer weten als ik wat verder ben de nieuwe koppen liggen alweer bij koppen reviseur.

Hopelijk morgenavond klaar en kan ik de zaak weer in elkaar gaan zetten..

Alvast weer de groeten Appie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gevonden in het "mopar magnum V8" boek

Ook nog even de casting nummers opgezocht.

links: 53006671 periode '92-'02

rechts: 53300466 periode '92-'02

nummers staan aan de binnen boven zijde, in het midden. In 2 keer en blokje van 4.

suc6

H'é bedankt dit is de bevestiging waar ik veel aan heb

 Ik heb gelijk andere koppen gehaald en het project loopt weer

Hopelijk binnenkort weer een blije cherokee piloot erbij!!

Bedankt Appie (goed Boek Heb Je!!)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nog even op internet geneusd

1993

Chrysler put Magnum heads on the 360 in ?93. They are identical to the ones that are used on the 318 Magnum. It?s either a 53006671 or a 53020466 casting.

Mijn gescheurde koppen waren 53020466--> dat nummer hierboven klopt niet met de 5.9 motor(53300466 = ook niet te vinden in de catalogussen PDF)

Mijn andere koppen zijn nu 53006671

Hopelijk scheuren die minder zoals je al zei standaard op 5.9 van 1998 ligt dus de 466 die vaker scheurt.

Ik gan nu de minder scheurende versie monteren hopelijk morgen de 6671

Hopelijk heeft iemand nog iets aan dit verhaal met een 5.9 motor

Groeten Appie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Magnum Heads (5.2 vs. 5.9)

There ARE actually two different castings for production Magnum heads, Apparently the 5.9 heads made in Mexico (machined at Toluca) and the 5.2 head made in the USA (machined at Mound RD). I don’t know when these changes were made or if they have been there since the Magnum engines were introduced.

The major differences are listed below:

1) The intake port volume is 10cc larger on the 5.9 head (about 162-163cc).

2) The intake port is about .100 taller on the 5.9 head.

3) The valve guide boss in the intake looks smaller on the 5.9 head.

4) There are several minor differences in the physical appearance of the castings, most obvious is a little “hump” between the exhaust ports on the 5.2 head, this “hump” is not seen on the 5.9 casting.

SPECIFICATIONS

5.9 CASTING (= gietijzeren cilinderkop)

Casting # 53006671

Machined Part Number 53021139

Intake Port Volume 162-3cc

Castings made at Cifunsa in Mexico/Machined at Toluca

Included on all production 5.9 engines built at Toluca

Mopar never sold this cylinder head separately as a service part

Mopar Performance Magnum crate motors are equipped with this casting on all Arrow Racing built/reworked engines

Mopar Performance crate motors now built/reworked by Cummins include these heads (since the Mound Road heads are no longer available) Earlier motors built/reworked by Cummins up to mid 2001 included Mound Road heads.

Mopar Performance Cylinder Heads P4876257 and P5007086 are now made from this casting (but there may be mixed stock in the depots since the 5.2 head was used up until the Mound Road Plant built-out).

5.2 CASTING (= gietijzeren cilinderkop)

Casting # 53020466

Machined Part Number 53021137

Intake Port Volume 152-3cc

Castings made at New Haven, MI/Machined at Mound Road Engine Plant

Included on all production 5.2 engines built at Mound Road Engine Plant

Mopar sold this casting at dealers to service both 5.2 and 5.9 engines from ’92 to ‘01

Mopar now sells this a Re-Man cylinder head since these heads are no longer available from Mound Road.

Mopar Performance Crate Motors included these heads when Cummins started building them (up to mid 2001).

This head is no longer available from Mopar and has been “ruled” to a Re-Man head R5852426 (since mid 2001)

Mopar Performance Cylinder Head P4876256, when it was available was the same as this cylinder head...Red

Zo te zien gaat de 5.9 dadelijk beter lopen daar de koppen die ik nu heb een iets grotere luchtinlaat gaat krijgen zoals ene Red hierboven vermeld

De kop met nummer 6671 is voor hogere vermogens of lees ik het niet goed mischien

Ik heb zo weer nachtdienst hopelijk geeft iemand nog wat positiefs hierover

Groeten Appie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dus Jeep zelf heeft in 1997 en 1998 niet de echte goed kop toegepast in zijn V8's van 5.9

Tip is dus als je 5.9 rijdt en je moet de kop evt vervangen doe dat dus met de 53 00 6671

Dit nummer is het midden te vinden tussen de tuimelaars (rockers) als het kleppen deksel eraf is: 1 blokje met 53 1 blokje 00 en blokje van 4 met 6671

De foute oftewl de minder geschikte is 53 02 0466 op hetzelfde plek te vinden.

Groeten Appie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb de koppen gebruikt van een 1996 5.2 op mijn cherokee en da's een 5.9

Deze koppen worden van oorsprong ook gebruikt op 5.9 zoals je hierboven kunt lezen.

Deze sloopkop heeft nummer 5300 6671 <--is uit 1996= Intake Port Volume 162-3cc

Als je ook een 5.9 hebt zit er hoogst waarschijnlijk nummer 5302 0466 <--zat er bij mij op=Intake Port Volume 152-3cc

Door een oudere kop te gebruiken met nummer 5300 6671 gaat je inhoud van je luchtinlaat 10 cc omhoog!!!

Dus beter omdat die er op hoort. Dat zijn dus 5.2 koppen van voor 1997, 1997 en later hebben ze allemaal die andere koppen. Je kan ze wel gewoon door elkaar gebruiken. 5.9 en 5.2 delen dus dezelfde koppen

Het verhaal is alleen dat je de koppen van voor 1997 een grotere luchtinlaat hebben, zowel 5.2 als 5.9

Hopelijk is het nu een beetje duidelijker

5.2 kop=5.9 kop, alleen door bouwjaar verschil in nummer en inlaatpoortinhoud.l

Groeten Appie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 8 years later...
  • 2 weeks later...

Hoi Masis,

 

Even over die koppen die jij hebt en die betere waar jij het over hebt. Als ik lees op de website van Hughes dan lees ik dat die jij hebt voor $999,99 incl. spring kit komen, maar die van $1052 komen zonder spring kit, dus daar komt nog minimaal $278 bij.

 

Samen nog steeds geen $450 extra, maar toch (-;

 

Ik heb nog koppen liggen van mijn oude 5.2, dus mocht ik ooit andere koppen nodig hebben dan kan ik die als eerste proberen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...