Libero Geplaatst February 15, 2007 Rapporteren Share Geplaatst February 15, 2007 Hallo mijn beide cilinderkoppen zijn gescheurd.... Weet iemand of 5.9 kop hetzelfde is als 5.2 kop?? Of eventueel is aan te passen?? bedankt groeten Appie Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
De zandhopper Geplaatst February 15, 2007 Rapporteren Share Geplaatst February 15, 2007 Hoi Appie, wat een pech, maar kunnen de koppen niet gelast worden? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ogdak Geplaatst February 15, 2007 Rapporteren Share Geplaatst February 15, 2007 Gevonden in het "mopar magnum V8" boek One of the unique features of the 5.2L and 5.9L Magnum family is that they share the same cylinder head. Ook nog even de casting nummers opgezocht. links: 53006671 periode '92-'02 rechts: 53300466 periode '92-'02 nummers staan aan de binnen boven zijde, in het midden. In 2 keer en blokje van 4. suc6 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Libero Geplaatst February 15, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst February 15, 2007 Hoi Appie, wat een pech, maar kunnen de koppen niet gelast worden? Beste zandhopper zeker pech Na een middagje bellen tot ik een sopppend oor had heb ik weer 2 goede koppen gevonden Met een tonnetje erop maar op benzine gelopen Alle klepstelen even hoog en geen scheuren tussen de kleppen Mog ze hebben voor 400 euro samen incl BTW Maar nu ik er alles af heb liggen laat ik de koppen alsnog van LPG zetels voorzien Daar er anders gewoon weer 2 koppen op den duur stuk gaan op LPG Ik laat het wel weer weten als ik wat verder ben de nieuwe koppen liggen alweer bij koppen reviseur. Hopelijk morgenavond klaar en kan ik de zaak weer in elkaar gaan zetten.. Alvast weer de groeten Appie Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Libero Geplaatst February 15, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst February 15, 2007 Gevonden in het "mopar magnum V8" boekOok nog even de casting nummers opgezocht. links: 53006671 periode '92-'02 rechts: 53300466 periode '92-'02 nummers staan aan de binnen boven zijde, in het midden. In 2 keer en blokje van 4. suc6 H'é bedankt dit is de bevestiging waar ik veel aan heb Ik heb gelijk andere koppen gehaald en het project loopt weer Hopelijk binnenkort weer een blije cherokee piloot erbij!! Bedankt Appie (goed Boek Heb Je!!) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Libero Geplaatst February 15, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst February 15, 2007 Nog even op internet geneusd 1993 Chrysler put Magnum heads on the 360 in ?93. They are identical to the ones that are used on the 318 Magnum. It?s either a 53006671 or a 53020466 casting. Mijn gescheurde koppen waren 53020466--> dat nummer hierboven klopt niet met de 5.9 motor(53300466 = ook niet te vinden in de catalogussen PDF) Mijn andere koppen zijn nu 53006671 Hopelijk scheuren die minder zoals je al zei standaard op 5.9 van 1998 ligt dus de 466 die vaker scheurt. Ik gan nu de minder scheurende versie monteren hopelijk morgen de 6671 Hopelijk heeft iemand nog iets aan dit verhaal met een 5.9 motor Groeten Appie Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ogdak Geplaatst February 15, 2007 Rapporteren Share Geplaatst February 15, 2007 Hmm, zal ook nog is neuzen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Libero Geplaatst February 15, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst February 15, 2007 Magnum Heads (5.2 vs. 5.9) There ARE actually two different castings for production Magnum heads, Apparently the 5.9 heads made in Mexico (machined at Toluca) and the 5.2 head made in the USA (machined at Mound RD). I don’t know when these changes were made or if they have been there since the Magnum engines were introduced. The major differences are listed below: 1) The intake port volume is 10cc larger on the 5.9 head (about 162-163cc). 2) The intake port is about .100 taller on the 5.9 head. 3) The valve guide boss in the intake looks smaller on the 5.9 head. 4) There are several minor differences in the physical appearance of the castings, most obvious is a little “hump” between the exhaust ports on the 5.2 head, this “hump” is not seen on the 5.9 casting. SPECIFICATIONS 5.9 CASTING (= gietijzeren cilinderkop) Casting # 53006671 Machined Part Number 53021139 Intake Port Volume 162-3cc Castings made at Cifunsa in Mexico/Machined at Toluca Included on all production 5.9 engines built at Toluca Mopar never sold this cylinder head separately as a service part Mopar Performance Magnum crate motors are equipped with this casting on all Arrow Racing built/reworked engines Mopar Performance crate motors now built/reworked by Cummins include these heads (since the Mound Road heads are no longer available) Earlier motors built/reworked by Cummins up to mid 2001 included Mound Road heads. Mopar Performance Cylinder Heads P4876257 and P5007086 are now made from this casting (but there may be mixed stock in the depots since the 5.2 head was used up until the Mound Road Plant built-out). 5.2 CASTING (= gietijzeren cilinderkop) Casting # 53020466 Machined Part Number 53021137 Intake Port Volume 152-3cc Castings made at New Haven, MI/Machined at Mound Road Engine Plant Included on all production 5.2 engines built at Mound Road Engine Plant Mopar sold this casting at dealers to service both 5.2 and 5.9 engines from ’92 to ‘01 Mopar now sells this a Re-Man cylinder head since these heads are no longer available from Mound Road. Mopar Performance Crate Motors included these heads when Cummins started building them (up to mid 2001). This head is no longer available from Mopar and has been “ruled” to a Re-Man head R5852426 (since mid 2001) Mopar Performance Cylinder Head P4876256, when it was available was the same as this cylinder head...Red Zo te zien gaat de 5.9 dadelijk beter lopen daar de koppen die ik nu heb een iets grotere luchtinlaat gaat krijgen zoals ene Red hierboven vermeld De kop met nummer 6671 is voor hogere vermogens of lees ik het niet goed mischien Ik heb zo weer nachtdienst hopelijk geeft iemand nog wat positiefs hierover Groeten Appie Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Libero Geplaatst February 16, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst February 16, 2007 Dus Jeep zelf heeft in 1997 en 1998 niet de echte goed kop toegepast in zijn V8's van 5.9 Tip is dus als je 5.9 rijdt en je moet de kop evt vervangen doe dat dus met de 53 00 6671 Dit nummer is het midden te vinden tussen de tuimelaars (rockers) als het kleppen deksel eraf is: 1 blokje met 53 1 blokje 00 en blokje van 4 met 6671 De foute oftewl de minder geschikte is 53 02 0466 op hetzelfde plek te vinden. Groeten Appie Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
De zandhopper Geplaatst February 22, 2007 Rapporteren Share Geplaatst February 22, 2007 Hallo Appie, Mooi dat je het verhaal met de koppen hebt opgelost. Ik begrijp alleen nog niet welke koppen je nu hebt gebruikt voor je 5.9 Zijn dat nou 5.2 koppen of hellemaal andere koppen. Ik vraag dit i.v.m. mijn toekomstige ????? (gescheurde Koppen). gr. Henk Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Libero Geplaatst February 24, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst February 24, 2007 Ik heb de koppen gebruikt van een 1996 5.2 op mijn cherokee en da's een 5.9 Deze koppen worden van oorsprong ook gebruikt op 5.9 zoals je hierboven kunt lezen. Deze sloopkop heeft nummer 5300 6671 <--is uit 1996= Intake Port Volume 162-3cc Als je ook een 5.9 hebt zit er hoogst waarschijnlijk nummer 5302 0466 <--zat er bij mij op=Intake Port Volume 152-3cc Door een oudere kop te gebruiken met nummer 5300 6671 gaat je inhoud van je luchtinlaat 10 cc omhoog!!! Dus beter omdat die er op hoort. Dat zijn dus 5.2 koppen van voor 1997, 1997 en later hebben ze allemaal die andere koppen. Je kan ze wel gewoon door elkaar gebruiken. 5.9 en 5.2 delen dus dezelfde koppen Het verhaal is alleen dat je de koppen van voor 1997 een grotere luchtinlaat hebben, zowel 5.2 als 5.9 Hopelijk is het nu een beetje duidelijker 5.2 kop=5.9 kop, alleen door bouwjaar verschil in nummer en inlaatpoortinhoud.l Groeten Appie Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Libero Geplaatst February 25, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst February 25, 2007 Hier de type kop de het beste is voor je 5.9 en 5.2 Deze heeft de grootste luchtinlaten en is het makkelijkst te vinden op de sloop Zie zelf waar je het nummer kan vinden Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hanslans Geplaatst August 1, 2015 Rapporteren Share Geplaatst August 1, 2015 Super informatief topic, daar heb ik wat aan, Bedankt jongens. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Masis Geplaatst August 1, 2015 Rapporteren Share Geplaatst August 1, 2015 (bewerkt) Super informatief topic, daar heb ik wat aan, Bedankt jongens. Ga je nieuwe Mopar koppen kopen dan? Die zijn August 1, 2015 bewerkt door Masis Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vette73 Geplaatst August 14, 2015 Rapporteren Share Geplaatst August 14, 2015 Hoi Masis, Even over die koppen die jij hebt en die betere waar jij het over hebt. Als ik lees op de website van Hughes dan lees ik dat die jij hebt voor $999,99 incl. spring kit komen, maar die van $1052 komen zonder spring kit, dus daar komt nog minimaal $278 bij. Samen nog steeds geen $450 extra, maar toch (-; Ik heb nog koppen liggen van mijn oude 5.2, dus mocht ik ooit andere koppen nodig hebben dan kan ik die als eerste proberen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.