Spring naar bijdragen

Aan De Start Van Een Lange Opknapreis....


Wagoneer76
 Share

Recommended Posts

We willen ons hier even voorstellen alvorens we met 1.574.559 vragen komen.

We zijn reeds een aantal jaren trotse Jeep bezitters, te weten een (reeds verkochte) XJ en de nog immer in bezit zijnde ZJ.

Omdat ik reeds heel veel erg goed bruikbare tips van deze site heb mogen halen nu eindelijk maar besloten te registeren.

Sinds afgelopen donderdag zijn we in het trotse bezit van een 76´er Wagoneer.

Dat verklaart dan ook gelijk de titel die we aan deze topic hebben gegeven.

Vele vragen zullen dan ook nog volgen hier, het apparaatje is niet zomaar, overgespoten, verhoogt, verbreedt, verfraait...... enz enz.

Dus bij deze HELP!!!!! LOL

Iedere vorm van informatie is uiteraard welkom om onze droom te kunnen verwezenlijken.

Als er mensen zijn die handige goedkope adresjes weten in de buurt van Amsterdam voor bv het aanpakken van het interieur, het laten overspuiten enz enz laat weten aub....

Voor nu, iedereen een fijne kerst toegewenst!!!!!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom hier, en fijne Jeep/kerstdagen gewenst. :blush:

enne, we houden van plaatjes :thumbsup:

Uiteraard zullen er foto´s geplaatst worden, we zijn niet voor niets trots op onze nieuwe aanwinst.

Maar nu we hem nog maar twee dagen hebben, zijn we alleen nog maar aan het rijden geweest ipv foto´s maken.

We zullen snel zijn want de staat zoals ie nu is, zal (als het goed is) morgen al verandert zijn.

Na een tip hier op de site zullen we voor de time being een "hout"strookje halen en die er op plakken...

Trouwens... mogen we al?

Er zit een nare trilling in de wagen met name bij het optrekken.

Ik denk zelf dat het aan de aandrijfas ligt welke naar de vooras loopt.

Deze morgen maar even ontkoppelen en proefritje maken denk ik....

ZIjn er tips?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi en welkom hier,

Ja er zijn tips en wel als het een qudratrack is kan je niet zomaar de aandrijfas eronder weghalen. dan gaat je 3e dif in je tussenbak eraan en kom je waarschijnlijk niet eens van de plaats.

Je kan de aandrijfas er wel onder weghalen als je de tussenbak "lockt" hiervoor zit als het goed is een schakelaar in het dashbordkastje.

Groeten Bas en succes ermee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi en welkom hier,

Ja er zijn tips en wel als het een qudratrack is kan je niet zomaar de aandrijfas eronder weghalen. dan gaat je 3e dif in je tussenbak eraan en kom je waarschijnlijk niet eens van de plaats.

Je kan de aandrijfas er wel onder weghalen als je de tussenbak "lockt" hiervoor zit als het goed is een schakelaar in het dashbordkastje.

Groeten Bas en succes ermee.

Kijk, daar hebben we wat aan.

Dank je wel!!!!

Met mijn lompe ervaring met je XJ had ik dus wel gewoon de aandrijfas welke naar voren loopt er onder uit gehaald en was ik gaan testen.

Dus ja, ik zet de schakelaar eerst maar even op rood voordat ik de buurt hier weer verblijd met het bijna ultrasone geluid van de V8.

Werd het vandaag nog 25 graden of wordt het door de kou heen bijten???

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gewoon in die verwarmde schuur gaan staan :whistle::thumbsup::whistle:

Wel niet met 2 aandrijfassen in die stand rijden want ook dan gaat het niet goed.

Groeten Bas

Nu heb ik een paar uur gezocht naar die schuur... maar waar die gebleven is???????

Amsterdam he, hier jatten ze alles, zelfs de lekker verwarmde schuren....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nu heb ik een paar uur gezocht naar die schuur... maar waar die gebleven is???????

Amsterdam he, hier jatten ze alles, zelfs de lekker verwarmde schuren....

Hoi leuk dat je ook een wagoneer hebt.

wil je het forum op de hoogte houden van jou trilling

ik heb ook een trilling in de aandrijflijn ik he alle kruisstukken al vervangen eb er 4nieuwe banden opgelegt

maar nog geen verbetering ik ga nu een andere tussenbak proberen

Gr arjan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi leuk dat je ook een wagoneer hebt.

wil je het forum op de hoogte houden van jou trilling

ik heb ook een trilling in de aandrijflijn ik he alle kruisstukken al vervangen eb er 4nieuwe banden opgelegt

maar nog geen verbetering ik ga nu een andere tussenbak proberen

Gr arjan

Ik zal zeker de mogelijke verbeteringen hier vermelden.

Ik was gister van plan er een begin mee te maken maar ben niet verder gekomen dan het verbeteren van de audioinstallatie om vervolgens weer met een enore glimlach op mijn hoofd te gaan rijden. Het is opvallend hoe je iedere mogelijkheid aanpakt om weer even een stukje te gaan rijden.

Ik h nog geen idee waar het bij mij aan kan liggen, het meest heb ik er last van als ik optrek en bij een constante snelheid van plus/minus 50 km/pu. Als ik rond de 100 rijdt, is het meer getril met interval, rrrrr weg, rrrrr weg rrrrr weg....

Ik vermoed dat het bij mij aan slecht uitgebalanceerde banden ligt. De vorige eigenaar wilde het setje wielen wat er onder lag houden en heeft er dus een kwartetje ondergegooid wat niet helemaal meer lekker loopt.

Grote onderzoeken stel ik dan ook uit totdat er een setje wielen onder ligt welke naar mijn smaak is en tot het moment dat de Wagoneer een inch of 2 à 2,5 omhoog is gegaan.

Oh ja, Merry Christmass!!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi,

Dat trillen ligt niet aan de banden en niet aan de tussenbak (tenzij daar de lagers uitliggen en er heel veel speling op de uitgaande jokes zit). De ketting kan ook opgerekt zijn en als die te los ligt kan dat ook weltrillingen geven maar dan moet je met schakelen van R naar D en andersom een "klap" horen.

Denk dat het eerder in het differentieel gezocht moet worden. De meesten vergeten deze olie te vervangen en zit er dus veel te lang in. Ik zou die maar eens een keer open maken, schoonmaken (check ff de slijtage) en daar lekkere verse olie in te doen.

Groeten Bas

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi,

Dat trillen ligt niet aan de banden en niet aan de tussenbak (tenzij daar de lagers uitliggen en er heel veel speling op de uitgaande jokes zit). De ketting kan ook opgerekt zijn en als die te los ligt kan dat ook weltrillingen geven maar dan moet je met schakelen van R naar D en andersom een "klap" horen.

Denk dat het eerder in het differentieel gezocht moet worden. De meesten vergeten deze olie te vervangen en zit er dus veel te lang in. Ik zou die maar eens een keer open maken, schoonmaken (check ff de slijtage) en daar lekkere verse olie in te doen.

Groeten Bas

wat raad je me aan qua olie om er in te gooien????

Link naar opmerking
Deel via andere websites

wat raad je me aan qua olie om er in te gooien????

Over de olie bns in tiel ik doe er gearbox ls in en dit niet in je tussebak doen als je een qatratrack hebt daar moet

speciale qatratrack olie in .

Over die trilling bas als ik hem in de low gearing zet trilt hij bij lage snelheden dus ik denk tussebak automaatbak of moter ik heb alleen geen flauw idee waar

Fijne dagen gr arjan

wat raad je me aan qua olie om er in te gooien????

Over de olie bns in tiel ik doe er gearbox ls in en dit niet in je tussebak doen als je een qatratrack hebt daar moet

speciale qatratrack olie in .

Over die trilling bas als ik hem in de low gearing zet trilt hij bij lage snelheden dus ik denk tussebak automaatbak of moter ik heb alleen geen flauw idee waar

Fijne dagen gr arjan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...