Spring naar bijdragen

PLEASE HELP ! Motor vastgelopen ...of niet ?


martijn1650
 Share

Recommended Posts

Dacht dat ook al zo , goed eind en goed begin gewenst aan je Ed , Gr J.G. :frusty:

zo even tussenstand... de wagen rijdt nog steeds maar staat momenteel even stil. hij is namelijk niet apk gekeurd en je raadt het al.... tijdens het ritje naar rooie ben voor een verwarmingskraan word ik aan de kant gezet.. 75 E boete. :ph34r: ik probeerde het verhaal nog uit te leggen, maar ja het had geen zin...

omdat we ons financieel momenteel echt niets kunnen veroorloven, staat hij dus stil voor de deur.

we moeten alleen de bestuurdersstoel nog (laten) vastlassen, want die zit los en dan is het keuringslijstje afgewerkt waar we in september/oktober zelf mee zijn begonnen. Ik hoop dat ik hier begin volgende week een oplossing voor heb gevonden en dat ie zsm door de keuring kan.

De motor trekt lekker door en het lijkt alsof ie er steeds meer zin in krijgt. Hij start meteen en afgezien van een tikje koude zijn wij ontzettend gelukkig dat de auto weer terug is.

Hij maakt alleen nog wel een beetje diesel geluid, toch beduidend meer en anders dan de vorige - vrij stille - motor, maar misschien dat dit geen kwaad kan en op termijn verdwijnt. Ik heb er immers nog geen hele lange ritten mee gemaakt.

Zodra ie gekeurd is hopen Stephanie en ik snel eens bij iedereen die geholpen heeft langs te gaan om onze enorme dank te betuigen en naturrlijk de wagen te laten zien !!!!!!!!!!!!! (met jeepforumsticker) . :thumbsup:

In ieder geval wil ik iedereen op dit forum een fantastisch 2007 toewensen !!

Pas ajb goed op met vuurwerk en denk aan de dieren!

grtjs

martijnski

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Reacties 163
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Shit :thumbsup: ,Jammer van de 75 Euri, heb dat zelf ook paar X gehad , was toen echter 90 euri.

Telkens maar uitstellen , dacht daar pakken ze me niet mee . :ph34r: dus

Weet ook dat ze je er meerdere malen voor kunnen pakken Martijn.

Staat in computer wat er wel of niet op zit, ook verzeketing etc,

Dus stilstaan op straat of op eigen terrein is geen zekerheid dat het niet weeer gebeurt , weet dit zeker,

Nog een goed eind en goed begin.

Gr. John G.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Staat in computer wat er wel of niet op zit, ook verzeketing etc,

Dus stilstaan op straat of op eigen terrein is geen zekerheid dat het niet weeer gebeurt

Voor belasting en verzekering maakt het niet uit waar de auto zich bevindt, daar kun je alleen nog aan een boete ontkomen door (tijdige) schorsing of verkoop. Met APK weet ik dat niet zeker, maar ik vrees het ergste. Ik heb echter altijd gedacht dat je met de keuring enige uitlooptijd had. Is dat niet meer zo? Of was je daar ook al overheen?

:glare: Jammer dat je nu net die ene agent moest treffen die zijn quotum nog niet gehaald had :wacko:

Dat 2007 voor jullie maar een heel goed jaar moge worden!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb een jaguar van 1969, APK verlopen maar stond in garage dacht ook dat kan geen kwaad, toch 2xAPK prent gekregen!!!!

Op letten dus.

Dat bedoel ik dus ..

Schorsen is dan beter, zeker als je er toch voorlopig niet mee op de weg wil/

Ouder dan 15 jaar is ook nog een stuk voordeliger in de schorsing , 23 euro ofzo dacht ik.

Ben je overal vanaf,

Je moet ook verzekerd zijn zolang ie niet in schorsing staat ,,boete is ong. 300 euro als ik het wel heb. ^_^

Link naar opmerking
Deel via andere websites

tot ie halverwege opeens een enorm lawaai onder de motorkap ging maken, echt onderin een keihard ratelend lawaai waardoor er niets op zat dan hem meteen naar de kant te zetten. rijden was praktisch onmogelijk, door de herrie en het gevoel dat ie zou ontploffen..
Motor gestart en direct uitgezet want er kan een kabaal uit het blok dat wil je niet weten.

Nu leek het alsof het geluid bij de achterste cylinder vandaan kwam en vrij hoog,dus bestond de mogelijkheid dat 1 van de tuimelaars van de klep/stoterstang was afgeschoten.Helaas dit was dus niet het geval.

Nou het mysterie is ontrafeld. Vorige week het beruchte blok van Martijn opgehaald voor een projectje. Het maakte voor mij niets uit of het blok goed was of niet aangezien er vrijwel allemaal nieuw spul in komt.

Vrijdag het blok op de montagesteun geschroefd en gisterochtend begonnen met schoonmaken, 3 bussen ovenreiniger eraan gewijd en dat een uurtje of 2 in laten trekken.

post-2127-12873016077585_thumb.jpg

Vervolgens na een paar uurtjes schoonmaken het blok naar binnen gedirigeerd en begonnen met de carterpan eronden weg te halen. Toen stond ik eens naar de krukas te kijken en viel mij op dat er "iets" niet klopte

post-2127-1287301608113_thumb.jpg

Goed, inmiddels duidelijk wat er aan de hand was, de krukas gedemonteerd

post-2127-12873016084894_thumb.jpg

Idd, er mist een behoorlijk stuk drijfstang :blush:

post-160-12873016088589_thumb.jpg

Hier is goed te zien dat cilinder 3 niet echt meer mee deed in de symphonie, en dat de krukas ook aardige schade opgelopen heeft.

De zuiger zat overigens niet muurvast in de cilinder .

post-1078-12873016089481_thumb.jpg post-1078-12873016091195_thumb.jpg

Tijdens het aan de montagesteun bevestigen van de motor en het schoonmaken en daarbij draaien van het blok hoorde ik zo af en toe wat ratelen in het blok tijdens het draaien. Bij demontage van het blok bleek wat ik hoorde. Onderstaand de verzameling ijzer wat los door het blok zwierf, te onderscheiden zijn: stukjes lagerschaal, stukken drijfstang, 2 bouten en 2 moeren. Ter orientatie, de bout links is een cm of 4,5 lang.

Niet zo vreemd dat het blok tikte en ratelde bij het lopen haha :rolleyes:

post-1078-12873016092292_thumb.jpg

Goed, vervolgens de rest van het blok gedemonteerd, kop heeft geen schade opgelopen en de rest van het onderblok ook nauwelijks. Op wat krasjes in de cilinderwand na. Maar goed, hij wordt toch geboord en gehoond dus da's voor mij ook niet zo spannend.

's Middags rond 5 uur opgehouden en op dit moment staat hij er zo bij en wacht op verdere behandeling :rolleyes: (maar dat zal ik in een ander topic gaan bijhouden :frusty: )

post-808-12873016093369_thumb.jpg post-808-12873016093958_thumb.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...
Topic toch weer open...

Hoe is het inmiddels??? APK er weer op? Bedankbezoekjes afgelegd, en weet ik wat al niet meer???

Ik ben ook wel benieuwd of de auto nog steeds goed loopt...

Ik ook...en of alles idd netjes is afgewikkeld. Ken mensen die bijv. met de kerst aan de auto hebben gewerkt en in december heen en weer gereden hebben.

Zal allemaal best ok zijn, maar hoor er zo weinig over.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
 Share




×
×
  • Nieuwe aanmaken...