Spring naar bijdragen

Ervaringen Rancho susp.lift


Recommended Posts

Binnenkort wil ik mijn ZJ ietswat (laten) verhogen en nou heb ik mijn oog laten vallen op een Rancho suspension lift. Er zijn vast wel meer Jeepers onder jullie die dit merk ook onder hun Jeep hebben zitten (hoeft niet perse een ZJ te zijn). Graag wil ik weten of dit kwalitatief een beetje okay is?

Ik wil er de verstelbare schokbrekers onder zetten en kan iemand mij vertellen of de veren zelf wat steviger zijn dan de originele? blink.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tsja Fred, toevallig ben ook ik net bezig met die verstelbare dingen. Ik heb ze net besteld en gaan er over een paar weken onder. (TJ-set dan wink.gif )

(vorderingen in het 'projecten'-forum)

Ik heb contact gehad met velen, en de keuze is niet makkelijk geweest. Vooral omdat er weinig tests in het Nederlands zijn en de engelstalige sites ook een aantal merken vergelijken die hier niet verkrijgbaar zijn.

Skyjacker kwam wel vaak als beste naar boven, maar is godsgruwelijk duur hier. En volgens mij ook niet verstelbaar. (als je daarvoor gaat dan)

Die Rancho's (9000) hebben volgens mij de beste prijs/kwaliteit verhouding, maar persoonlijk heb ik daar dus nog geen ervaring mee.

De 5000 serie is iig een stuk stugger dan de originele dempers, maar niet verstelbaar.

*Edit*

Zjsid, ik heb je linkje ff toegevoegd aan het Grand Cherokee forum. Het lijkt me een goeie site. Als je er nog meer hebt kunnen we die ook daar neerzetten.

Altijd handig... wink.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik geloof dat ik Fred heet en geen Sid??!?? mad.gif Okay we rijden allebei een ZJ wink.gif . B&S Autoparts kan het systeem leveren (er zullen er vast meer zijn, maar ik heb goede ervaringen met hun).

NAGCA was mij al bekend, die hebben inderdaad een mooi testschemaatje gemaakt, maar het probleem is, zoals Kameel al vermeld, dat het meeste hier niet verkrijgbaar is.

Mijn ervaring is dat Amerikanen toch net effe iets anders over veercomfort en off-road gebruik denken als wij. Vandaar dat ik ervaringen zoekt van iemand hier in ons kikkerlandje (of België natuurlijk). smile.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

oke fred, ik denk dat je op het forum jeepsunlimited veel personen vindt met verhoogde zj's.

check wat zij gebruiken..

ik zit zelf aan teraflex of rubicon express te denken als ik de mijne wil verhogen.

ben van mening dat de lift wel wat stugger mag zijn dan de originele vering, daar overhellen en deinen versterkt worden op hoger niveau.

rancho dempers lijken mij super. alternatief is vb edelbrock.

enfin: happy searchin', veel succes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by zjsid@Oct 29 2003, 21:39

oke fred, ik denk dat je op het forum jeepsunlimited veel personen vindt met verhoogde zj's.

check wat zij gebruiken..

ik zit zelf aan teraflex of rubicon express te denken als ik de mijne wil verhogen.

ben van mening dat de lift wel wat stugger mag zijn dan de originele vering, daar overhellen en deinen versterkt worden op hoger niveau.

rancho dempers lijken mij super. alternatief is vb edelbrock.

enfin: happy searchin', veel succes

jeepsunlimited????

ik weet niet hoe het met andere zit, maar ik ga daar niet meer naar toe. gebeurt niet veel anders dan flamen. mad.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

JeepsUnlimited was inderdaad een paar jaar geleden DE site met HET forum voor de Jeepers, maar de laatste paar jaar heeft het een zeer hoog "college" cool.gif en "high school" laugh.gif gehalte gekregen . NAGCA is wat dat betreft een stuk serieuzer, al is hun database om terug te zoeken uiteraard nog wat kleiner (NAGCA Forum bestaat een stuk korter wink.gif ).

Maar dat neemt niet weg dat er af en toe nog interesante topics tussen zitten (JeepsUnlimited) rolleyes.gif .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...

Beste allemaal,

met al dat heen en weergepraat over de schokbrekers (verstelbaar of niet) moet mij toch even iets van het hart. Ten aanzien van de Rancho 5000 en 9000 als je de 5000 neemt is deze ongeveer net zo stug/soepel als de 9000 in de middelste stand wat de meesten toch het meest gebruiken. Als je toch zegt ja maar ik wil de verstelbare neem dan ook (vooral bij een ZJ) ook de "afstandsbediening" erbij zodat je niet iedere keer onder de Jeep hoeft te kruipen.

Voor diegene die erbij waren in November 2002 op de Rhederlaag daar reed een 5.9 rond die rancho verhoogt was, de wegligging op de weg was van deze ook stukken beter dan origineel.

groeten edwin

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 months later...

Ok, wie heeft er inmiddels ervaringen opgedaan in de tussentijd?

Fred?

Kameel, zitten ze er al onder?

Ik heb een setje van Monroe (Load leveler of Ride leveler of zo?), werkt op luchtdruk iig.

Compressorje in het vooronder, bediening in de stuurhut biggrin.gif

Werken de door jullie genoemde systemen ook op lucht?

De schokbrekers onder mijn XJ zijn vervangen door Rancho's (Ik kan door de roest en prut niet zien wel model, 'k zal eens gaan krabben), maar het systeem verliest druk sad.gif

Ik moet elke vijf minuten mijn schokbrekers weer ff oppompen mad.gif

Op een barretje of 6 (volgens het metertje) rijdt 'ie het fijnst

Iemand ideeen? ervaringen? suggesties?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op de schokbrekers zelf met een knopje draaien. Wat je volgens mij doet is de compressie-ruimte kleiner maken zodat de shocks stugger worden. (ik ben er nog niet uit)

Kan ook met afstandbediening vanaf het dashboard, maar die heb ik niet. Doe het wel op m'n kniëen... wink.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik kom net onder de auto vandaan, 1 schokbreker is lek (lucht loopt uit de rubber balg) mad.gif

Dat worden dus nieuwe schokbrekertjes.

Nou is het voor mij verder niet zinvol om weer Rancho Air schokbrekers te nemen, deze worden eigenlijjk alleen gebruikt om bij zware last de kont weer wat omhoog te pompen. Ik rij niet of nauwelijks met zware last, kan ik m'n compressortje ergens anders voor gebruiken tongue.gif

Op zoek naar schokbrekers. Wat nu? unsure.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...