Spring naar bijdragen

Motor slaat af


rpieters
 Share

Recommended Posts

Hallo,

Ik ben nieuw op dit forum.

Een paar weken geleden heb ik een Jeep Cherokee XJ 4.0 uit 1990 gekocht.

Super leuke bak vind ik.

Eigenlijk heb ik de auto gekocht als tweede auto (voor vriendin en naartuurlijk voor mijn eigen rijplezier), maar ik zit er over te denken om mijn andere auto in te ruilen voor een Grand Cherokee.

Bevalt dus zeker goed zo'n Jeep biggrin.gif

De XJ heeft echter een onhebbelijkheidje.

Als ik vanuit stationair kort gas geef en vervolgens het gas los laat (bijvoorbeeld bij parkeren en wegrijden vanuit een parkeerplaast met steken) dan slaat de motor af.

Als ik het gas langer dan één a twee seconden in hou dan blijft de motor lopen, valt dan wel ver terug in toeren, maar blijft in ieder geval lopen.

Ik heb de Jeep er al voor naar de dealer gebracht, maar deze kon zo snel niets vinden.

De dealer gaf aan dat de meest gangbare componenten al vervangen of gecontroleerd zijn door de vorige eigenaar:

- Gasklep sensor

- EGR

- Bougies

- Boegiekabels

Ik heb het forum al doorgespit naar mogelijke oplossingen, de gevonden punten ga ik morgen maar eens uitzoeken.

Hopen dat ik iets kan vinden, want afslaande Jeeps zijn toch net iets minder leuk sad.gif

Heeft iemand misschien het zelfde probleem al eens meegemaakt en er een oplossing voor gevonden?

Ik hoop dat iemand mij kan helpen, dan kan ik er ook weer boodschappen mee gaan doen smile.gif

Alvast bedankt voor de hulp.

Als ik morgen iets vind dan laat ik het hier nog wel even weten.

Robin

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Stappenmotor(ja daar heb je hem weer) schoonmaken.Met WD40 of iets dergelijks en niet met scherpe voorwerpen.

Suc6 JEEP(ED)

En de trottle body goed schoonmaken (zwarte aanslag binnen in) , met remmenreiniger o.i.d.

(wel natuurlijk eerst van inlaat-spruitstuk demonteren)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo,

Daar ben ik weer.

Vandaag even bezig geweest en het lijkt op het probleem met het gasklephuis.

Ik heb de luchtfilterslang er af gehaald en daar was de vieze zwarte aanslag.

Het was helaas al wat te laat om het gasklephuis te demonteren, dus even met een doekje de ergste aanslag voorzichtig weggepoetst.

Nu slaat hij niet meer af, maar loopt nog steeds niet helemaal lekker.

In ieder geval blijft hij nu rijden, volgend weekend een nette schoonmaakbeurt en dan zal het nog wel beter worden.

Ik kwam nog een paar dingen tegen:

- De weerstand van 1,1 Ohm tegen het spartbord aan de bestuurderskant is gebroken, weet iemand waar deze ook al weer voor

was, ik ben het tegen gekomen maar ik weet het niet meer.

- Het luchtfilter is bij de buitenlucht inlaat vies en vet, is het dan verstandig om deze te vervangen??

Bedankt voor de tips in ieder geval, ik ben er erg mee geholpen.

MVG Robin

Link naar opmerking
Deel via andere websites

een vettige luchtinlaat duidt erop dat je PCV klep verstopt zit. Door de druk in de motor wordt nu een andere uitgang gekozen: je luchtfilter. sad.gif

Om dit op te lossen, kijk hier ( simpele klus, maar wel nuttig):

blowing oil in airfilter

Je zal mischien wel even een nieuwe luchtfilter moet nemen.

Voor het reinigen van je gasklephuis staat een en ander binne het xj form.

succes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

een vettige luchtinlaat duidt erop dat je PCV klep verstopt zit. Door de druk in de motor wordt nu een andere uitgang gekozen: je luchtfilter. sad.gif

Om dit op te lossen, kijk hier ( simpele klus, maar wel nuttig):

blowing oil in airfilter

Je zal mischien wel even een nieuwe luchtfilter moet nemen.

Voor het reinigen van je gasklephuis staat een en ander binne het xj form.

succes

De weerstand zit tussen de brandstofpomp , eventueel heb ik nog wel hele liggen.

Je ziet dat wat schoonmaken van het gas-huis heel wat helpt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...