Spring naar bijdragen

falende knipperlichten


Recommended Posts

Sinds kort doen mijn knipperlichten het niet. Ik heb de zekeringen bekekenen en er zat geen slechte tussen.

Het rare is dat sommige dagen de lichten het wel doen... ohmy.gif

Daar de APK keuring er aan zit te komen, moet ik dit wel gefixed hebben. Tevens frusteert het de andere weggebruiker als ik zomaar links- of rechtsaf sla mad.gif

Wie heeft dit euvel of weet een oplossing?

Thnx

Sidney

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sinds kort doen mijn knipperlichten het niet. Ik heb de zekeringen bekekenen en er zat geen slechte tussen.

Het rare is dat sommige dagen de lichten het wel doen... ohmy.gif

Daar de APK keuring er aan zit te komen, moet ik dit wel gefixed hebben. Tevens frusteert het de andere weggebruiker als ik zomaar links- of rechtsaf sla mad.gif

Wie heeft dit euvel of weet een oplossing?

Thnx

Sidney

Als ze het soms wel , soms niet doen is de kans groot dat het aan het relais ligt. Of het relais zit los in de fitting of het functioneert niet goed meer. Ik denk dat je daar eerst eens moet kijken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wrangler, bedankt voor je reactie. Nu nog een vraag: waar vind ik die? in de zekeringskast zat hij niet. In de relaisbox onder de motorkap ook niet. huh.gif

Volgens Haynes zit er bij 93-ers wat achter het dashbord, ter hoogte van de lichtschakelaars. Misschien kan ik hier verder zoeken.

Overigens wijkt het zekeringschema van Haynes sterk af van het zekeringsschema uit mijn Jeep instructieboekje en zekeringskast.

Waarschijnlijk heb ik een vroege 93-er. biggrin.gif

Mocht je nog meer weten; ik sta open voor suggesties

Link naar opmerking
Deel via andere websites

mogelijk onder het dashboard kastje. Schijnt in het kastje een deksel voor te zitten. Op de foto uit de Haynes zie daar een paar relais zitten. Haynes zegt: The relay center on some models is accessible after removing the cover in de glove compartment.

En wat dat schema betreft: bij mijn ZJ 97 wijkt het zelfs af van de sticker die op het dekseltje rechtsonder is geplakt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoi voor de knipperlichten is het zekering nr 16 van 20 Amp.Links boven is zekering nr 1 en daaronder nr 2 enz.. Onder het dashboard aan de bestuurderskant zit de pinkerdoos(weet niet hoe men dat anders noemt) naast de pinkerdoos voor de vier knipperlichten gelijktijdig te laten gaan. De linkse zou het moeten zijn.Als zekering nr 16 nog in orde is moet je hier spanning krijgen op de bovenste terminal.Anders zijn er geen relay's voor de knipperlichten

dacht ik.Dus zou het kunnen dat de pinkerdoos aan het falen gaat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heren,

bedankt voor julie antwoorden.

Stefke, bij mij is nr 16 ( 20 amp) nog goed. Zelfs vervangen door andere zekeringen en dit had geen effect. In haynes stond al iets dergelijks over de 'pinkerdoos'(??)

Ik denk dat ik hier de oorzaak moet gaan zoeken. Kun je hier makkelijk bij of moet het dashbord uit elkaar gehaald worden?

Wordt weer een knutselweekend..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi,

vandaag de zekeringen nagelopen, die waren in orde.

Vervolgens naar de relais gezocht, bij 93-er zou die volgens Haynes links onder het dashbord bij bestuurder zitten. Nu had ik daar twee kleine cilinder vormige units verwacht (1 voor knipperlichten), maar trof er geen aan. huh.gif

Nu kan het zijn dat die eruit is gevallen, maar op bodem lag niks. Het kan dat Haynes handleiding een foutje maakt, of het feit dat mijn Grand in Graz in nov 92 is gemaakt, kan enige afwijkingen opleveren met amerikaanse grands.

Daarna het klepje onder handschoenvak opengemaakt, daar trof ik wel de nodige stoppen aan. Probleem is nu dat noch de handleiding van mijn auto, noch Haynes manuel, noch een indicatie op het klep iets zegt over welke stop voor wat is

Kan iemand mij hier iets over vertellen, ik wil dit graag op tijd opgelost hebben voor de APK keuring frusty.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb de Haynes 1993-2004 versie voor me en er is nogal een lang verhaal over één of twee relais die zich op verschillende plekken in het dashboard kunnen bevinden: paginga 12-6 en 12-7.

Kortweg:

1. The turn signal/hazard flasher is a small cannister shaped relay...

On 1993 models, two separate units are mounted on the back of the conveniance center located under the dash on the drivers site.

Kan die pagina morgenochtend evt wel even scannen

Wat is een conveniance center??? Ik ken een vertaling: gemak, en dan hebben we het over iets heeeeel anders. huh.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

the convenience center is located up under the drivers end of the instrument panel.Remove chime module from the convenience center to gain access to the turn signal and hazard flashers.

Dit is de uitleg die staat in de service manual van 1993.Zoals ik kan zien (volgens tekening )is dit conv center wel redelijk weggestopt achter wat draden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sinds kort doen mijn knipperlichten het niet. Ik heb de zekeringen bekekenen en er zat geen slechte tussen.

Het rare is dat sommige dagen de lichten het wel doen... ohmy.gif

Daar de APK keuring er aan zit te komen, moet ik dit wel gefixed hebben. Tevens frusteert het de andere weggebruiker als ik zomaar links- of rechtsaf sla mad.gif

Wie heeft dit euvel of weet een oplossing?

Thnx

Sidney

Hee, dit is een bekend verschijnsel. Daar had ik ook last van....contaktspray spuiten bij de aansluitingen doet wonderen. Heeft waarschijnlijk met vocht / slechte aansluitingen te maken. In ieder geval had ik na het gebruik van contaktspray geen problemen meer.

Suc6

Link naar opmerking
Deel via andere websites

update:

gisteren links onder het dashbord gekeken en vond geen units die voor stoppen door moeten gaan ( wel de toon module waarachter de units normaal zitten)

vervolgens het handschoenenvak geopend en de stoppen daar losgehaald, bekeken en weer terugestopt op dezelfde lokatie.

Het resultaat: knipperlichten knipperen weer!

Alleen knippert nu ook de display van de boardcomputer, doordat ik waarschijnlijk een stop heb losgehaald. Dit weet ik wel te herstellen.

So far so good, kijken hoe lang ze het doen.

Bedankt voor alle reacties, ik hou jullie op de hoogte

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...