Spring naar bijdragen

Chrysler gaat duidelijk voor een andere lijn.


Kameel
 Share

Recommended Posts

Al surfend doe ik gewoonlijk wat pagina's aan, gewoon om te kijken of er nog wat gebeurd op het Jeep-front.

één van die pagina's is Jeep News Now, leuke site met nieuwtjes over modellen of andere gebeurtenissen in Jeepland.

Link

Het volgende verhaal viel me op, omdat het de laatste tijd wel duidelijk wordt dat Chrysler niet meer zo geïnteresseerd lijkt in het hele Jeep-gebeuren.

The future of Camp Jeep is in jeopardy...

Jeep’s Marketing department, which funds Camp Jeep, is considering pulling the plug on future Camp Jeep events.

If you haven't been to a Camp Jeep, hopefully you will still have a chance to do so in future years. Camp Jeep caters to anyone and everyone that loves to experience life behind the wheel of a Jeep. First and foremost, there are the trail rides. Other exciting activities include an engineering tent where you can ask Jeep engineers questions about your vehicle, round table discussions where you can voice your opinions about current and future Jeeps, tons of family-based activities (SRT-8 Driving Experience, Jeep 101 Off-Road Test Drives, rock climbing, mountain bike riding and pro MTB racing, skate boarding--hands on or watching Tony Hawk, etc...), air shows, live music with rockin’ concerts, a huge fireworks display, and so on.

Camp Jeep is a great time for one and all, and has been for twelve years. In fact, Camp Jeep was named the best customer owner appreciation event in the world in 2004. If attending Camp Jeep in 2007 and beyond is on your to-do list, it’s time to make your voice heard. Hearing directly from Jeep owners about the importance of Camp Jeep may be the only thing that saves it.

There are two ways to show your support for Camp Jeep. First, sign the online petition at http://www.petitiononline.com/CampJeep/petition.html today. In addition to signing the petition, please send an e-mail to http://www.jeep.com/. Choose "Contact Us" from the bottom of the page, and then choose "I Need Customer Assistance." Write a few words in support of Camp Jeep, and submit your e-mail. E-mails submitted on this web page will go directly to Jeep’s Marketing Department.

With your help and the help of Jeep owners everywhere, you can help tip the scales in favor of keeping Camp Jeep alive. If you or anyone you know supports Camp Jeep, please refer them to this story on JeepNewsNow and ask them to support the grassroots campaign to save Camp Jeep.

Respectfully submitted by Tom Lynch, owner of a 1998 Jeep Cherokee Sport and a 2005 Jeep Wrangler Unlimited in support of future Camp Jeep events.

Natuurlijk is het verkopen van auto's belangrijk voor een merk, zonder de continuïteit van de verkopen is het snel afgelopen.

Iets anders wordt het, als een merk als Jeep aan z'n lot wordt overgelaten en in een rijtje komt als Land Rover en Citroën: Eens gerennomeerde merken met een aparte groep eigenaars en de bijbehorende subtiele kenmerken van 'anders denkenden', nu een klankbord van saaiheid en vooral alleen imago.

Zo'n Camp Jeep als ze daar hebben is een evenement waar duizenden aan meedoen op verschillende lokaties rond de VS, iets waar velen een jaar naartoe leven. Dat Chysler er over nadenkt zoiets te schrappen uit de marketingboeken is voor mij vooral een teken van verandering, wat op zich niet slecht is.

Maar samen met de berichten dat de Gladiator nìet en de Compass wèl in de showroom komt, bekruipt mij het gevoel dat het wel eens snel over kan zijn met het 'Off-Road' imago van Jeep en dat Chrysler er niet voor terug gaat deinzen om het merk een 'family-badge' gaat geven i.p.v. de bekende 'Trail Rated'.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pfew, Kameel.... en dat op dit tijdstip! Ik hoop dat ik er nog van kan slapen ! tongue.gif

Maar je hebt wel een punt, hoewel ik niet tegen de komst van de Compass ben.

Die Compass is denk ik wel een auto waar plek voor is... denk daarbij aan de leaserijder die graag een Jeep wil rijden voor een beperkt budget. Maar het mag m.i. niet ten koste van de "echte Jeep's" gaan... Als dat wel gebeurd is dat, denk ik, inderdaad slecht voor het merk en vooral z'n imago!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als jouw gevoel klopt (en kan ik geheel volgen), gaat Jeep gepositioneerd worden tussen Chrysler en Mercedes in.

Hogere/hoogste middenklasse zeg maar.

Naar mijn bescheiden mening redelijk kansloos, omdat je je basis/roots verlaat.

Velen kopen een Jeep om het imago, als je dat pad verlaat moet je een geheel nieuwe positie verwerven/zoeken.

Er zijn vele voorbeelden in de marketing waarin dat geheel mis ging, ook bij hele, hele grote bedrijven.

Ik hoop dus van harte dat we het allebei mis hebben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als jouw gevoel klopt (en kan ik geheel volgen), gaat Jeep gepositioneerd worden tussen Chrysler en Mercedes in.

Hogere/hoogste middenklasse zeg maar.

Naar mijn bescheiden mening redelijk kansloos, omdat je je basis/roots verlaat.

Velen kopen een Jeep om het imago, als je dat pad verlaat moet je een geheel nieuwe positie verwerven/zoeken.

Er zijn vele voorbeelden in de marketing waarin dat geheel mis ging, ook bij hele, hele grote bedrijven.

Ik hoop dus van harte dat we het allebei mis hebben.

Ik heb de Compass net bij de dealer zien staan. Echt indruk maakt het geheel niet en nmm is het niet meer dan een gewone middenklasser. Hier in de States kan het model trouwens best wel eens aanslaan. Kleinere, zuinigere motor en toch Jeep blijven rijden...... De benzine is hier het laatste jaar met ongeveer een dollar per gallon gestegen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Naar mijn bescheiden mening redelijk kansloos, omdat je je basis/roots verlaat.

Behoorlijk kansloze aktie, bedenkend dat de Compass is gebouwd op de bodemgroep van de Dodge Caliber en niet op een truck-platform zoals dat gebruikelijk was. Bovendien niet Trail-rated. Ze kunnen er beter een ander naamplaatje op plakken.

Als instapper is hij gepositioneerd onder de LJ, en zo concurent van de eigen KJ.

Jammer hoor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...