Spring naar bijdragen

Vandaag m'n visco vervangen


Recommended Posts

Vanochtend begonnen met vervangen van m'n visco. Heeft 240k op de teller staan en begon vorig jaar met warm weer flink te bokken. Hele winter geen problemen maar nu werd het erger.

Via E-Bay voor iets van $350 een visco besteld en week later binnen.

Had wat problemen met een van de bovenste moeren en door het iets laten zakken van de balk waar de versnellingsbak op steunt kon ik er precies bij. Op de werkbank nadat hij er onder uit was. Het vervangen is een fluitje van een cent en kan door eigenlijk iedereen gedaan worden. Het is zelfs mogelijk om de visco te vervangen zonder de tussenbak en voorste aandrijfas te verwijderen. Zal binnekort weer een "HOW TO" maken met foto's en tips geven hoe te wisselen zonder verwijderen van tussenbak. Scheelt veel tijd op die manier. Het aanpassen van een tang is het enig wat nodig is.

Helaas heb ik de tussenbak nog niet kunnen terug plaatsen om dat het gruwlijk regent de hele tijd. Zal wel morgenochtend worden als het zo blijft. Dat is trouwens een stukje onhandiger dat terug hangen. Kreng is niet te tillen. Heb al wel een oplossing denk ik!?!? Maar tips zijn altijd handig.

Zit het weer mee dan is het in 6/7 uurtjes gedaan de eerste keer. 2/3 uur als je de tussenbak laat hangen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vanochtend begonnen met vervangen van m'n visco. Heeft 240k op de teller staan en begon vorig jaar met warm weer flink te bokken. Hele winter geen problemen maar nu werd het erger.

Via E-Bay voor iets van $350 een visco besteld en week later binnen.

Had wat problemen met een van de bovenste moeren en door het iets laten zakken van de balk waar de versnellingsbak op steunt kon ik er precies bij. Op de werkbank nadat hij er onder uit was. Het vervangen is een fluitje van een cent en kan door eigenlijk iedereen gedaan worden. Het is zelfs mogelijk om de visco te vervangen zonder de tussenbak en voorste aandrijfas te verwijderen. Zal binnekort weer een "HOW TO" maken met foto's en tips geven hoe te wisselen zonder verwijderen van tussenbak. Scheelt veel tijd op die manier. Het aanpassen van een tang is het enig wat nodig is.

Helaas heb ik de tussenbak nog niet kunnen terug plaatsen om dat het gruwlijk regent de hele tijd. Zal wel morgenochtend worden als het zo blijft. Dat is trouwens een stukje onhandiger dat terug hangen. Kreng is niet te tillen. Heb al wel een oplossing denk ik!?!? Maar tips zijn altijd handig.

Zit het weer mee dan is het in 6/7 uurtjes gedaan de eerste keer. 2/3 uur als je de tussenbak laat hangen.

Dat is zeker interessant om daar foto's/schema van te maken en hier te publiceren, Ik begrijp dat je het over je voor diff hebt, heeft deze een visco dan? ik dacht alleen achter...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Acro, gefeliciteerd met je klus. Ik heb zelf vandaag mijn visco uit VS ontvangen, maar wegens tijdgebrek denk ik er eerder over om dit te laten doen. (zeker als ik lees dat B&S slechts 2 u bezig is en +- 120 eur vraagt).

Simba, een 4.0 heeft ook quadratrack (=249 tussenbak) en dus de beroemde VC.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In twee uur is zeker mogelijk met brug en het niet laten zakken van de tussenbak. Met het laten 10cm laten zakken van de versnellingsbak heb je voldoende ruimte om er bij te komen. Moet dan alleen weten wat te doen.

Vanavond hoop ik de "HOW TO" online te zetten op het forum en kan je altijd nog beslissen om het te laten doen.

Al moet ik zeggen..... voor € 120,= had ik het misschien wel laten doen. Ik hoorde eerder bedragen van rond de € 250 incl. vervangen transmissie olie. (Is toch weer 550 echte guldens)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Via E-bay bij ManTrans

mantransmission@hotmail.com

Postage rates -

Global Express 3-5 days $79.80

Airmail Parcel Post 4-10 days $68.35

Economy - 4-6 weeks $37.05

Voor de visco heb ik $375 betaald. Hij is bereid om de waarde te verlagen om zo extra kosten en BTW te voorkomen. Heb dat van te voren laten bevestigen. Bij niet aan de afspraak houden had ik het gewoon laten retourneren. Das daan weer handig van betalen met een Creditcard.

Alles goed gegaan, had er $15 waarde van gemaakt. 7 werkdagen later had ik hem in huis. Ben zelf voor Airmail Parcel gegaan. Voor die 25 euro meer heb je het wel snel in huis. Bij m'n naven duurde het meer dan 6 weken voor ik ze had via Economy. Had geen haast met die dingen dus dan maakt het niets uit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ook bij Mantransmission, via e-bay. Snelle levering + service: 4 dagen, 370usd + 68 usd leveringskosten

Heb alleen niet de truc uitgehaald die Acro toegepast heeft met waarde verlagen om BTW te ontlopen. ( dus extra te betalen aan invoerrechten etc)

Helaas, maar voor het vervolg ga ik dit ook proberen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik doe alleen nog maar zaken op die voorwaarde. Is voor hun kleine moeite en voor mij groot plezier. Kan beter ergens anders € 25 meer betalen en geen invoer en BTW hebben.

Laat ze wel de afspraak bevestigen. Anders heb je geen poot om op staan bij het niet aannemen van het pakket als het bezorgd wordt.

Het argument van dat ze zitten met verzekering gaat niet altijd op omdat bij de meeste creditcards de goederen zijn verzekerd tegen diefstal en verlies. (eerst checken.) Bedrijf is nl. verantwoordelijk voor verzending als het niet aankomt. De waarde die op het pakket staat is de waarde die vergoed wordt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...