Spring naar bijdragen

Prins G3 installatie


Recommended Posts

Heb gisteren een GJ 5.2 v8 uit 1996 gekocht. Allereerst moet ik zeggen dat hij als een koning rijdt. Ben zo blij als een kind biggrin.gif Maar ik heb gisteren gelijk een grote rit gemaakt en tijdens deze rit kreeg ik problemen met de gas installatie. Er zit een Prins G3 installatie in en deze hield tijdens het rijden op de snelweg er opeens mee op. Hij ging wel netje over op benzine maar om de gasinstallatie weer in te schakelen moet ik eerst stoppen, contact uit etc. en dan weer starten. Dat was de enige manier om de gasinmstallatie weer in te schakelen. Vandaag had ik op de terugweg weer dezelfde problemen!!! Beetje balen!!

Heb natuurlijk wel met de verkoper gebeld maar hij kon me ook niet vertellen waar het aan lag. Kent iemand deze problemen en kan je zo'n instyallatie op de een of andere manier resetten?? HEb namelijk oook geen gebruikershandleiding van de installatie. Hopelijk kan iemand mij uit de brand helpen!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja ik zou zelf eens langs een gasboer gaan.Kosten zijn het niet.Maar wist de verkoper niet dat de gas installatie het niet goed deed?

Als je de wagen bij een garage hebt gekocht mag je toch wel wat garantie verwachten,en als je hem particulier gekocht hebt dan lijkt het mij dat hij het al wist dus mag hij het dan toch wel oplossen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb gisteren een GJ 5.2 v8 uit 1996 gekocht. Allereerst moet ik zeggen dat hij als een koning rijdt. Ben zo blij als een kind biggrin.gif Maar ik heb gisteren gelijk een grote rit gemaakt en tijdens deze rit kreeg ik problemen met de gas installatie. Er zit een Prins G3 installatie in en deze hield tijdens het rijden op de snelweg er opeens mee op. Hij ging wel netje over op benzine maar om de gasinstallatie weer in te schakelen moet ik eerst stoppen, contact uit etc. en dan weer starten. Dat was de enige manier om de gasinmstallatie weer in te schakelen. Vandaag had ik op de terugweg weer dezelfde problemen!!! Beetje balen!!

Heb natuurlijk wel met de verkoper gebeld maar hij kon me ook niet vertellen waar het aan lag. Kent iemand deze problemen en kan je zo'n instyallatie op de een of andere manier resetten?? HEb namelijk oook geen gebruikershandleiding van de installatie. Hopelijk kan iemand mij uit de brand helpen!!

hoi,

Heb ook een 5.2 V8 bouwjaar 1996 en rijdt al bijna een jaar op gas van Prins G3. Hebt nu al 42000 km ermee gereden zonder problemen. De vorige eigenaar heeft de verdamper vervangen. Dit zou ik nou ook moeten doen vanwege "sludge" en klein onderhoud voor gas.

Hier hebt je een link misschien komt je eruit.

http://www.meganecoupe.nl/tundes2/faq/gasstoringen

Succes en welkom hier

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Soort van particulier. De man handelde op kleine schaal in jeeps. Heb wel een aankoopkeuring laten doen en een lange proefrit gemaakt maar toen kwam dit probleem niet aan het licht. Begint na ongeveer 100km. Denk dus ook dat de verkoper niet bekend was met het probleem. Denk dat de gas boer een goede optie is.

hoi,

Heb ook een 5.2 V8 bouwjaar 1996 en rijdt al bijna een jaar op gas van Prins G3. Hebt nu al 42000 km ermee gereden zonder problemen. De vorige eigenaar heeft de verdamper vervangen. Dit zou ik nou ook moeten doen vanwege "sludge" en klein onderhoud voor gas.

Hier hebt je een link misschien komt je eruit.

http://www.meganecoupe.nl/tundes2/faq/gasstoringen

Succes en welkom hier

Thanks voor de link. Denk ik ik hier ook zeer regelmatig te vinden ben biggrin.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb gisteren een GJ 5.2 v8 uit 1996 gekocht. Allereerst moet ik zeggen dat hij als een koning rijdt. Ben zo blij als een kind biggrin.gif Maar ik heb gisteren gelijk een grote rit gemaakt en tijdens deze rit kreeg ik problemen met de gas installatie. Er zit een Prins G3 installatie in en deze hield tijdens het rijden op de snelweg er opeens mee op. Hij ging wel netje over op benzine maar om de gasinstallatie weer in te schakelen moet ik eerst stoppen, contact uit etc. en dan weer starten. Dat was de enige manier om de gasinmstallatie weer in te schakelen. Vandaag had ik op de terugweg weer dezelfde problemen!!! Beetje balen!!

Heb natuurlijk wel met de verkoper gebeld maar hij kon me ook niet vertellen waar het aan lag. Kent iemand deze problemen en kan je zo'n instyallatie op de een of andere manier resetten?? HEb namelijk oook geen gebruikershandleiding van de installatie. Hopelijk kan iemand mij uit de brand helpen!!

Ik heb een GC 4,0 met Prins G3. Het probleem ken ik niet bij deze auto. Ik rijd al jaren op gas in andere merken. Het enige wat op deze storing lijkt, heb ik eens meegemaakt in een oude Volvo 144. Te weinig koelmiddel in de koelvloeistof. De gasconverter bevroor en de auto stond stil. Dit kan ook gebeuren met te weinig koelvloeistof. Je ziet het gelijk; de gasconverter is wit (ijs) uitgeslagen.

Een andere mogelijkheid is het schakelaartje waarmee je overschakelt van gas naar benzine. Daar heb ik ook wel eens problemen mee gehad welke aan jouw klachten doen denken. Schakel het ding is en keer of 10 heen en weer. (met de motor uit!) Schakelaartje blijft soms ook wel in de middenpositie staan.

Het volgende is mij verteld; ik heb er geen ervaring mee:

Knipperden de letjes op de schakelaar bij/na het automatisch overschakelen op benzine? Dan heb je een storing in het gassysteem. Het systeem schakelt nl. wel autom. over van benzine naar gas na het starten; maar niet van gas naar benzine; dat moet met het handje. (altijd met laag toerental of motor uit; het is slecht voor je katalysator om over te schakelen bij bv. 120 km per uur) Auto overschakelen van gas naar benzine gebeurt alleen autom. bij een storing in het gassysteem; dan knipperen de letjes van de schakelaar.

Resetten doe je ook bij een gasinstallatie door beide accukabels los te halen en 10 seconden tegen elkaar te houden. Je moet er wel rekening mee houden dat de auto dan een tijdje niet zo mooi loopt op gas omdat het een zelf-lerend systeem is. Ik heb het resetten een keer gedaan en toen had de auto moeite met stationair lopen na het rijden van lange afstanden met 120 km per uur. Motor liep stationair met steeds regelmatig wisselend toerental; 500 - 1500 toeren. Ik daar mee naar de gasboer. Deze zei dat het na een dag of twee weer in orde zou komen. en dat klopte.

JYPY

Link naar opmerking
Deel via andere websites

volgens mij is er nooit een gas instalatie specfiek ontwikkeld voor de 5.2 en 5.9

en dat verklaart ook (denk ik) dat er meer problemen bij een 5.2/5.9 is dan bij een 4.0

Ook de LPG G3 installatie in mijn GC 4,0 van '98 is qua techniek van achterhaalde samenstelling. Ik had in mij Peugeot van '98 al een gasinjector zitten die met slangen aangesloten was op 4 ventielen (vlak bij de elke cilinders één) van het spruitstuk.

Een collega met een Vovo van '97 heeft al 'echte' gasinjectie; het gas wordt per cilinder vrijgegeven.

Ik keek er wel van op toen bij aankoop bleek dat mijn GC van '98 grotendeels dezelfde LPG techniek bevatte als mijn oude Volvo 144 van 1970.

Toch zal er op de één of andere manier een verbinding zijn met de elektronica van de brandstofinjectie anders kon het nooit G3 zijn.

Bij mijn Peugeot met gasinjector was het gebruik met gas of benzine vrijwel gelijk. Deze GC gebruikt 'veel' meer gas dan benzine; dat komt m.i. door de ouderwetse techniek met deze converter = verdamper. Ik denk dat - net als benzine bij een carburateur - het gas blijft stromen als de 'driver' het gaspedaal los laat. Bij benzineinjectie is er geen benzinegebruik bij 'gas los'. Bij gasinjectie idem.

Misschien heeft iemand anders nog een idee?

Is er eigenlijk wel een gasinjectiesysteem voor een GC uit '98?

JYPY

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb vandaag weer heel de dag gereden en heb dit keer geen probelemen gehad. Echt heel vaag!!! Heb niet op snelwegen gereden dus denk echt dat daar het probleem zit. Mocht het morgen weer voorkomen op de snelweg dan probeer ik het resetten wel een keertje (accukabels los en 10 seconden tegen elkaar houden). Hopelijk helpt dit. Anders toch even langs de specialist. Weet namelijk ook niet wanneer het systeem voor het laatst gecontroleerd is en ik denkj dat dit zowiezo geen kwaad kan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Soortgelijk probleem heb ik ook met mijn gas installetie.

Het doet zich bij mij voor binnen 2 minuten na het starten. (vooral koude start)

Even de auto uitzetten en opnieuw starten en het probleem is verdwenen.

Ben al bij de gasboer geweest en die kon niks vinden.

Soms knipperende lampjes soms alle lampjes uit.

Storingen worden blijkbaar niet in de LPG computer opgelagen.

Volgens de gas-specialist kan het wel komen door een niet goed funktionerende lambda sensor.

LPG systeem leest dan te hoge (of lage) waarde waardoor het systeem niet binnen de milieu- eisen valt en schakelt dan over op benzine.

(alsof dat schoner zou moeten zijn !!)

betreft bij mij 4.0 ipv 5.2

mocht er bij jouw nog een oplossing komen dan hoor ik het graag

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...
Heb gisteren een GJ 5.2 v8 uit 1996 gekocht. Allereerst moet ik zeggen dat hij als een koning rijdt. Ben zo blij als een kind biggrin.gif Maar ik heb gisteren gelijk een grote rit gemaakt en tijdens deze rit kreeg ik problemen met de gas installatie. Er zit een Prins G3 installatie in en deze hield tijdens het rijden op de snelweg er opeens mee op. Hij ging wel netje over op benzine maar om de gasinstallatie weer in te schakelen moet ik eerst stoppen, contact uit etc. en dan weer starten. Dat was de enige manier om de gasinmstallatie weer in te schakelen. Vandaag had ik op de terugweg weer dezelfde problemen!!! Beetje balen!!

Heb natuurlijk wel met de verkoper gebeld maar hij kon me ook niet vertellen waar het aan lag. Kent iemand deze problemen en kan je zo'n instyallatie op de een of andere manier resetten?? HEb namelijk oook geen gebruikershandleiding van de installatie. Hopelijk kan iemand mij uit de brand helpen!!

hoi ik heb je probleem gelezen en ik heb ook een prins vsi installatie gehad,in een ml 320 mercedes en deze deed het zelfde wat die van jou deed terwijl ik gewoon rond reed ging die op benzine en moest ik heb resetten via de zekering deze zit bij de gas computer (is een klein zwart houdertje met een dopje die er aftrekken zekeringetje er uit en 5 sec wachten er weer moet het dan weer goed doen) het is een probleem heb ik gehoord die veel voor komt kan aan je bogies of aan je luchtmeter liggen (dat deze kapot is en een verkeerde waarde geeft) ik weet niet of je auto een luchtmeter heeft maar kan de moete zijn om eens na telaten meten... werkt

ps de ene dag doet de auto gewoon normaal andere dag niet !!!!! probeer eens veel gas te geven bij het optrekken.....

en welk systeem heb jij ik had vsi

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...