Spring naar bijdragen

1e symptomen versleten VC?


Recommended Posts

Sinds een maand maken mijn banden een piepend geluid bij korte, langzame bochten. Verder gaat hij nog wel de bocht om. Km stand 206.000. Is dit het begin van een versleten VC?

Hoe km's zal het duren voordat hij echt moeite heeft met bochten?

En als laatste: wat zijn kosten voor vervangen VC? Of heeft iemand ervaring met vervangen door 231 0f 242 tussenbak?

Nog 1 probleempje, mijn uitlaat raaakt bij hobbels de trackbar. dit komt door een zwaardere demper, wat ervor zorgt dat hij lager ligt en volgens mij is de hoek v trackbar verandert door 2"BB. Is de trackbar weg te laten zonder nadelige gevolgen? Anders moet ik de uitlaat achter de demper proberen te liften of vast te zetten dmv hangers.

Iemand ideen hierover?

Thanks

Sidney

Link naar opmerking
Deel via andere websites

kosten VC in USA bestellen ongeveer 350 euro

tussenbak er onderweg uitelkaar en er weer onder, een uur of 6

kosten 231 of 242 ligt ongeveer op 250 tot 450 (ligt aan kmstant enzo)

meestal moet je as overzetten van je tussenbak naar de vervangende tussenbak, meestal net niet zelfde aantal splines

net zoveel montage uren ongeveer??

ik ben wel van mening dat dus een "bokkende" VC behoorljk veel stress geeft bij bochten...zoveel zelfs dat je ring en pignon er aan gaan op tenduur......dus rij er niet te lang mee door

trackbar kan je niet weglaten.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Beest,

Bedankt voor je reactie.

Ik ben van plan om deze aan te schaffen:

249 VC

Is het erg moeilijk om te doen? Of kan een gemiddelde garage dit ook? Zijn er forumleden die dit al zelf gedaan hebben?

Een andere optie is natuurlijk een andere, gebruikte tussenbak. Maar dan kom ik misschien snel hetzelfde probleem tegen.

Groet

Sidney

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...