Spring naar bijdragen

Tikkend geluid bij vooras??


Recommended Posts

Ik heb sinds kort weer een nieuw “vreemd†geluidje in mijn auto ontdekt. Bij optrekken en remmen hoor (en voel) je heel kort een soort van tikkend geluid (klinkt meer als pok.. pok….pok?!?!) bij de vooras vandaan komen. Alleen hoorbaar bij lage snelheden. Mijn vermoeden is de CV koppeling van de tussenas. Is mijn vermoeden juist? Zo ja, wat is daar aan te doen behalve de complete tussenas vervangen? Moet er snel naar gekeken worden, of kan ik er nog wel even mee rijden?

Tussenas zit er slechts 35000 km in, dus vind ik het een beetje zonde om nu al(weer) te vernieuwen.

Help sad.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Yesss, tikken/kraken is weg. Langs geweest bij onze "onze nieuwe" sponsor. Konden helaas het geluid ook zo 1, 2, 3 niet thuisbrengen. Afspraak gemaakt voor wat langer onderzoek. Ondertussen, ik kon het natuurlijk niet laten, weer zelf onder de auto gelegen en het euvel gevonden. Van de onlangs nieuw geplaatste onderste draagarm (stuurzijde), kraakte het scharnier/draaipunt aan de carroseriezijde. Moer wat vaster aangedraaid en voila.... geluid weg!! tongue.gif

Mi so happie again biggrin.gifbiggrin.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...