Spring naar bijdragen

Verbruik


Robin
 Share

Recommended Posts

Hallo allemaal,

ik ben nieuw en heb (nog) geen jeep.

ik heb al wel op 2de hands e.d. enkele interssante gezien.

Mijn oog viel eigenelijk op een cherokee commanche

met een 4.0 motor in.

Nu heb ik op de site hier het verbruik gevonden (denk ik)

Consumption of fuel (gasoline 92-95):

- 15-17 liters on 100 km in the urban cycle

wat gaat dit op gas gaan verbruiken???

Is het te gek om een jeep van '90 nog te gaan kopen?

Heeft nogthans niet zoveel km, ongveer 150000.

Wie kan me wat helpen met meer info?

Alvast bedankt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ga uit van een gemiddeld verbruik van ongeveer 1:7 á 7,5. Op LPG zal 'ie ergens tussen de 1:5 en 1:7 zitten. Natuurlijk is e.e.a. sterk afhankelijk van je rechtervoet!

Een cherokee uit '90 kopen is geen slecht idee, hoewel de motoren vanaf '91 (High output) elektronisch wat makkelijker te "debuggen" zijn door een ingebouwd foutgeheugen. De eerdere 4.0i motoren zijn echter qua constructie vrijwel identiek en net zo duurzaam. 150.000 km is, indien goed onderhouden, geen enkel probleem!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb een 4.0 high output uit 1993 met een gastank van 70 liter, hiermee rijd ik 400 km, dus 1:5,7. Ik zit wel vaak op de snelweg. Maar gas is 2,5 x goedkoper dan benzine dus qua gebruik kost hij net zo veel als een "gewone benzine auto" die 1:15 rijdt.

Mijn Cherokee staat nu op 220.000 km en hij loopt en schakelt nog prima.

Het kost allemaal wat meer, maar dan heb je ook wat!!!!! Ik heb die van mijn nu ruim anderhalf jaar, 50.000 km afgelegd. Ik heb nooit spijt gehad en geniet van elke kilometer.

Pieter

Haarlem

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 6 months later...
Ik heb een 4.0 high output uit 1993 met een gastank van 70 liter, hiermee rijd ik 400 km, dus 1:5,7. Ik zit wel vaak op de snelweg. Maar gas is 2,5 x goedkoper dan benzine dus qua gebruik kost hij net zo veel als een "gewone benzine auto" die 1:15 rijdt.

Mijn Cherokee staat nu op 220.000 km en hij loopt en schakelt nog prima.

Het kost allemaal wat meer, maar dan heb je ook wat!!!!! Ik heb die van mijn nu ruim anderhalf jaar, 50.000 km afgelegd. Ik heb nooit spijt gehad en geniet van elke kilometer.

Pieter

Haarlem

Hallo,

Dat is geen slecht verbruik. Ik heb zelf een cherokee uit 1989 (4.0) en die loopt 1 to 7 op benzine. (hoofdzakelijk snelweg).

Het kost wat,maar dan heb je ook wat smile.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...
Ga uit van een gemiddeld verbruik van ongeveer 1:7 á 7,5. Op LPG zal 'ie ergens tussen de 1:5 en 1:7 zitten. Natuurlijk is e.e.a. sterk afhankelijk van je rechtervoet!

Een cherokee uit '90 kopen is geen slecht idee, hoewel de motoren vanaf '91 (High output) elektronisch wat makkelijker te "debuggen" zijn door een ingebouwd foutgeheugen. De eerdere 4.0i motoren zijn echter qua constructie vrijwel identiek en net zo duurzaam. 150.000 km is, indien goed onderhouden, geen enkel probleem!

Lol die van mij loopt nog steeds met een kilometerstand van JAHA :thumbsup: 330.000 tussen de 6 a 6,5 op lpg en op benz 7,5 dus idd goed onderhouden en voor je het weet heb(ben) je een oldtimer..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hmm, ik rijd ook op LPG, maar ik haal de 1 op 5 echt niet . . . . :thumbsup: Ook niet als ik (volgens mij dan) erg rustig rijd. Meestal zit ik rond de 1 op 4,5 maar heb ook al eens 1 op 3 gescoord <_< Al was dat laatste wel met een zware aanhanger en 4WD ingeschakeld.

Zou hier met afstellingen nog iets aan te verbeteren zijn?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hmm, ik rijd ook op LPG, maar ik haal de 1 op 5 echt niet . . . . :whistle: Ook niet als ik (volgens mij dan) erg rustig rijd. Meestal zit ik rond de 1 op 4,5 maar heb ook al eens 1 op 3 gescoord ;) Al was dat laatste wel met een zware aanhanger en 4WD ingeschakeld.

Zou hier met afstellingen nog iets aan te verbeteren zijn?

Over de afstelling zou ik je niet echt wijzer kunnen maken, maar wat de aanhanger betrefd ; ik rijd met een aanhanger(2700 kg) 1 op 4,5 tot 5 op benz. 1 op 5.5.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Over de afstelling zou ik je niet echt wijzer kunnen maken, maar wat de aanhanger betrefd ; ik rijd met een aanhanger(2700 kg) 1 op 4,5 tot 5 op benz. 1 op 5.5.

Dan moet er bij mij dus eigenlijk wel verbetering mogelijk zijn. De aanhanger waar ik toen mee reed woog bijna 700 kg minder! En al maakt een litertje meer of minder misschien niet zoveel uit, we praten nu wel over 25 tot 30 % ;) En dat vind ik wel veel! Iemand tips?

Voor de topic-eigenaar: Je kunt dus pech hebben dan is het 1 op 4, of geluk met 1 op 8. Alles wat er tussenin zit is "normaal" :whistle:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij een oudere LPG installatie wil de hoofdafstelschroef nog weleens wat te ruim staan... dan zuipt 'ie al snel meer dan z'n baas in een jaar!

Remedie: Motor warm rijden, hoofdafstelschroef een paar slagen uitdraaien en LPG stationair afstellen. Vervolgens motor 3000 toeren laten lopen en de hoofdafstelschroef indraaien totdat het toerental daalt. Hierna terug totdat hij net weer het toerental van voorheen loopt.

daarna nogmaals stationair afstellen (CO) en klaar....

En dan afwachten offie zuiniger is....

( Let wel... dit werkt alleen bij de oudere installatie's... nieuwere hebben dit electronisch geregeld!)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij een oudere LPG installatie wil de hoofdafstelschroef nog weleens wat te ruim staan... dan zuipt 'ie al snel meer dan z'n baas in een jaar!

Remedie: Motor warm rijden, hoofdafstelschroef een paar slagen uitdraaien en LPG stationair afstellen. Vervolgens motor 3000 toeren laten lopen en de hoofdafstelschroef indraaien totdat het toerental daalt. Hierna terug totdat hij net weer het toerental van voorheen loopt.

daarna nogmaals stationair afstellen (CO) en klaar....

En dan afwachten offie zuiniger is....

( Let wel... dit werkt alleen bij de oudere installatie's... nieuwere hebben dit electronisch geregeld!)

Hé bedankt! Ik zal eens kijken of ik hiermee uit de voeten kan. Dat "toerental van voorheen", dat is weer die 3000 neem ik aan?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...