Spring naar bijdragen

Recommended Posts

  • 1 month later...
  • Reacties 103
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Ik heb verleden week een proefrit gemaakt in de Commander, heerlijke auto en zo'n 3.0 CRD is een heerlijke motor.

Ik moet er straks eventueel lange stukken mee rijden en volgens de info van Jeep rijdt hij 1:9,3 gem..

Nou ben ik bang voor een te positieve voorstelling en dat dit verbruik vaak veel hoger is.

Wie kan mij e.a. over het verbruik van de Grand Cherokee vertellen, liefst met de 3.0 CRD motor.

De Jeep kost zoals ik hem wil 74.000 en wil voor dit bedrag niet het risico nemen 1:7 te gaan rijden!

Ga al 'diep' zat.

Had hiervoor een Disco ll ( L R)TD5, die in de automaatversie 1:10 reed.

Wie kan me er wat zinnigs overzeggen en trekt me over de streep? cool.gif

Hoi,

Ik rijd nu een paar maanden met de 3.0 CRD en moet zeggen dat het een heerlijke motor is, waarmee de WK goed uit de voeten komt. Lekker hoog koppel, maar ook een paar minpuntjes: hij heeft een turbolag bij het wegtrekken vanuit stilstand (wordt daarna meer dan goedgemaakt, geen zorgen) en hij wordt niet snel warm, zodat de airco en de kachel bij buitenstalling werk te doen hebben de eerste vijf kilometer zeg maar. Maar als ik een Commander zou nemen zou ik toch de V8 pakken en dan in ltd versie. Die is relatief goedkoop en erg goed uitgerust, bovendien heb je een betere sound en meer opvoermogelijkheden (voor de CRD is er nu nog alleen de Brabus chip van 1600 euro). Wat verbruik betreft: vergeet niet dat de commander zo'n 250 kilo zwaarder als dan de nieuwe Grand Cherokee en reken dan op zo'n 1 op 8,5 diesel. Je kan als je je uiterste best doet, 1 op 10,5 rijden op de autobaan maar dan val je in slaap.

vr.gr.,

Boxhopper

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi,

Ik rijd nu een paar maanden met de 3.0 CRD en moet zeggen dat het een heerlijke motor is, waarmee de WK goed uit de voeten komt. Lekker hoog koppel, maar ook een paar minpuntjes: hij heeft een turbolag bij het wegtrekken vanuit stilstand (wordt daarna meer dan goedgemaakt, geen zorgen) en hij wordt niet snel warm, zodat de airco en de kachel bij buitenstalling werk te doen hebben de eerste vijf kilometer zeg maar. Maar als ik een Commander zou nemen zou ik toch de V8 pakken en dan in ltd versie. Die is relatief goedkoop en erg goed uitgerust, bovendien heb je een betere sound en meer opvoermogelijkheden (voor de CRD is er nu nog alleen de Brabus chip van 1600 euro). Wat verbruik betreft: vergeet niet dat de commander zo'n 250 kilo zwaarder als dan de nieuwe Grand Cherokee en reken dan op zo'n 1 op 8,5 diesel. Je kan als je je uiterste best doet, 1 op 10,5 rijden op de autobaan maar dan val je in slaap.

vr.gr.,

Boxhopper

Oh ja, niet om het een of het ander: maar als je je zorgen maakt over een diesel-verbruiksverschil tussen 1:7 en 1:9,3 kun je maar beter geen Jeep kopen, zeker geen Commander....

vr.gr.,

Boxhopper

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 months later...
Ik heb verleden week een proefrit gemaakt in de Commander, heerlijke auto en zo'n 3.0 CRD is een heerlijke motor.

Ik moet er straks eventueel lange stukken mee rijden en volgens de info van Jeep rijdt hij 1:9,3 gem..

Nou ben ik bang voor een te positieve voorstelling en dat dit verbruik vaak veel hoger is.

Wie kan mij e.a. over het verbruik van de Grand Cherokee vertellen, liefst met de 3.0 CRD motor.

De Jeep kost zoals ik hem wil 74.000 en wil voor dit bedrag niet het risico nemen 1:7 te gaan rijden!

Ga al 'diep' zat.

Had hiervoor een Disco ll ( L R)TD5, die in de automaatversie 1:10 reed.

Wie kan me er wat zinnigs overzeggen en trekt me over de streep? cool.gif

Snap het gezeur over verbruik niet. De boardcomputer rekent het iedere 5 sec voor je uit als je het precies wilt weten, ook tijdens een proefrit, die ik nog moet maken trouwens.

Ik heb er dus een gekocht. Daar hoeft niemand mij (als Jeepfan) voor over de streep te trekken.

Hij (dark khaki V6 CRD ltd 65 anniv) komt de 16e en ik kan niet wachten!

Zal me een zorg zijn of hij 1:9,3 of 1:9,4 rijdt: want als het lampje brandt moet ik tanken.

Een tuningbox voor 269 PK is onderweg!

Groeten,

Boxhopper.

____/¯¯¯/¯¯|¯¯|¯¯|

8||||||||8¯¯¯¯¯¯¯¯¯

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Da's inderdaad maar een minuut of 5 van me vandaan.. ff m'n accu's opladen. tongue.gif

Zoals gezegd: je bent welkom (ook als je moet duwen).

vr.gr.,

Boxhopper

____/¯¯¯/¯¯|¯¯|¯¯|

8||||||||8¯¯¯¯¯¯¯¯¯

Gefeliciteerd met de aankoop!!!

Bedankt 87wrangler!

Jeep rules.

____/¯¯¯/¯¯|¯¯|¯¯|

8||||||||8¯¯¯¯¯¯¯¯¯

tja, ik ken het.........

hoe vind je de voorkant ogen? koplampen en gril?

zelf vind ik dat een grote misser van Jeep...... doet de commander mismaken vind ik

Lijkt op een kruising van de Simca 1000 uit 1978 en de Alfa Sei, niet echt mooi. Op foto's lelijk maar in het echt: bijzonder (stunning).

Ze hebben er een passende uitdrukking voor: "it grows on you". Je gaat hem mooi vinden als je er langer naar kijkt.

____/¯¯¯/¯¯|¯¯|¯¯|

8||||||||8¯¯¯¯¯¯¯¯¯

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lijkt op een kruising van de Simca 1000 uit 1978 en de Alfa Sei, niet echt mooi. Op foto's lelijk maar in het echt: bijzonder (stunning).

Ze hebben er een passende uitdrukking voor: "it grows on you". Je gaat hem mooi vinden als je er langer naar kijkt.

____/¯¯¯/¯¯|¯¯|¯¯|

8||||||||8¯¯¯¯¯¯¯¯¯

klopt helemaal wat je zegt, tis nu wat verder en ik ga m steeds meer waarderen,

feli met je aankoop

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik overweeg ook de aankoop van de Commander ( als zelfstandige beter geld daaran geven dan aan de fiscus, toch hier in Belgie)

Zaterdag ga ik op uitnodiging van Jeep Belgium naar een kasteeltje in de Ardennen waar ik da beest uitgebreid mag testen.

Ik hou jullie op de hoogte en foto's volgen zondag.

Semper Fi

Hein

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik overweeg ook de aankoop van de Commander ( als zelfstandige beter geld daaran geven dan aan de fiscus, toch hier in Belgie)

Zaterdag ga ik op uitnodiging van Jeep Belgium naar een kasteeltje in de Ardennen waar ik da beest uitgebreid mag testen.

Ik hou jullie op de hoogte en foto's volgen zondag.

Semper Fi

Hein

Chateau Cherimont ???Sclayn/Andenne ???

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

Nou ik heb hem dus drie dagen en ik moet zeggen dat het fantastisch rijdt. Iets straffer afgeveerd nog dan de GC, wat ik niet had verwacht vanwege de langere overhangingen. Iets meer massa dus ietsje trager. Maar dat interieur! Dat is pure verwennerij. Verbruik rond de 1 op 10, ik doe nog rustig aan. Vrijdag gaat de tuningbox er in. Foto's volgen.

Groeten,

Boxhopper

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Nieuwe aanmaken...